Kofferbak rolhoes

Ik heb het even nagekeken aangezien ik een gelijkaardige uitvoering heb (7-zitter met zetelverwarming) en bij mij is dit ook het geval. Met de zetels in de achterste stand en leuning helemaal naar achter is er ongeveer een 3.5cm tussen zetel en cover. Op jouw foto lijkt deze afstand groter, maar kan gezichtsbedrog zijn door de close-up.

Voor mij persoonlijk niet zo'n heel groot probleem (je ziet van buiten niet goed als er iets ligt), maar het was mooier geweest als het op elkaar aan sloot.

Ik ben wel benieuwd naar je plan om de achterbank te verplaatsen...
 

R_Dex

Actief lid
Het is dat ik de extra getinte ramen heb, maar de Lier is zoo groot dat je zeker ziet of er wat achterin de kofferbak ligt.

Zal zo eens opmeten hoeverre hij er vanaf staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Henrik

Forumguru
Leuke en interessante kwestie dit. Als ik zo vrij mag zijn om een vraag aan het topic toe te voegen... Bestaat er een mogelijkheid om de afdekhoes achter de derde zitrij te plaatsen?
Zodat je de kofferbak kunt afdekken als je deze stoeltjes gebruikt? Ik heb nu het probleem dat de achterste stoeltjes altijd omhoog staan en ik dus nooit de kofferruimte kan afdekken. Als ik dat toch wil doen, dan moet ik eerst de stoelen plat leggen, dan het rolluik onder de laadvloer vandaan halen en monteren en dan de boel afsluiten. Dat is niet zo handig...
 

R_Dex

Actief lid
Ik zit hier ook mee. Nu dacht ik misschien iets te kunnen maken van doek wat aan de ene kant met klittenband aan de achterste stoelen zit en aan de klep kant aan de haakjes met lus touwtjes.

Maar nu even geen tijd te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

R_Dex

Actief lid
Toch 5 cm
7ae62c6607f89c8f6cec2ae551c5910c.jpg
 
OK, vreemd... Heb ook even een foto gemaakt. De meter staat hier een tikje schuin bij het maken van de foto. Exacte afstand is 3,6 cm.

Ik had ook al aan zo'n doek-constructie gedacht, maar wij leggen de achterbank best vaak plat. En zoals aangegeven, rijden we niet zo vaak met spullen die dan zichtbaar zijn.
 

Bijlagen

  • Gap - kopie.jpg
    Gap - kopie.jpg
    700,2 KB · Weergaven: 49

Henrik

Forumguru
Ik zal het nog sterker vertellen... ik heb standaard 1 stoel omhoog staan (de rechter) en de linker stoel altijd plat liggen. Dat is omdat het de enige handige manier is om 4 kids en een kinderwagen + onderstel te vervoeren. Om dit zo veilig mogelijk te maken voor de achterste passagier heb ik een schot gemaakt naast de achterste stoel. Hierdoor is eigenlijk haast geen handige constructie meer te bedenken om de bagageruimte af te dekken. Althans, ik kan er zo niet zo snel opkomen.
 

Bijlagen

  • DD90D98E-8855-4659-9955-FA0C925FA751.jpeg
    DD90D98E-8855-4659-9955-FA0C925FA751.jpeg
    105,2 KB · Weergaven: 80
Leuk gedaan. Eigenlijk zou er nog een 2de positie moeten zijn om de cover te installeren. Zodat je hem ook in 7-zits modus kon gebruiken. Maar dat zou dan nog altijd geen volledige oplossing zijn voor jou.

Nu, blijkbaar is het al moeilijk (te duur?) een oplossing voor zowel 5 als 7-zits modellen te combineren...
 

R_Dex

Actief lid
Net bij de dealer geweest, de service medewerkers (PON) wisten van niks en hadden het nog nooit gehoord. Na even gekeken te hebben bevestigde hij dat inderdaad de 2e rij tegen de hoofdsteunen zou komen en dus de rails 1 gaat naar voren is gemonteerd.

Dit kan verholpen worden á €120,00. Bank en stoel uitbouwen, rails verzetten en weer inbouwen.

Dan zal ik de hoofdsteunen niet in de achterste stoelen kunnen laten zitten, zodat de bank dan verder naar achter kan.

Ga eens even uitvogelen of ik samen met een vriend dit ook durf. Uiteindelijk is het een boutje hier en daar toch?
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan zal ik de hoofdsteunen niet in de achterste stoelen kunnen laten zitten, zodat de bank dan verder naar achter kan.
Maar wie durft daar dan te gaan zitten zonder die hoofdsteunen? Lijkt me niet veilig ingeval van een aanrijding van achteren...
 

R_Dex

Actief lid
Maar wie durft daar dan te gaan zitten zonder die hoofdsteunen? Lijkt me niet veilig ingeval van een aanrijding van achteren...

Kinderen komen (nog) niet boven de hoofdsteunen uit een de hoofdsteunen zouden dan wel altijd mee reizen. Dus wel gebruiken in de stoel als de stoel gebruikt zou worden.
 

Sjuppie2001

Actief lid
Twijfelen over zelf doen? Vaak ben je te bang zeggen ze.....kijk eens wat deze rus? Doet.....

Beetje offtopic, maar ik krijg vaker van deze Rus (Moskoviet in mijn basis Russisch als ik het goed begreep) voorstellen in youtube. Ik vind hem echt hilarisch, maar 1 ding is zeker, hij is enorm fan van de Kodiaq! :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan