Kofferbak rolhoes

Nog steeds in de ontdekkings fase van onze Kodiaq ( en als dit in een ander topic moet dan hoor ik het graag! ),

hoe ziet jullie rolhoes er in de kofferbak uit? Als ik het ding over de bak trek dan is er nog steeds ruimte tussen de achterbank en het begin van de hoes. Mijn Octavia die ik hier voor reed had een mooi flapje zodat het deel richting je achterbank dicht was. Bij de Kodiaq kijk je nu nog steeds zo de achterbak in! Hoe zit dat bij jullie?

Groeten!
Koen
 

EdK

Forumguru
Bekend probleem al bij de RR, maar toendertijd was er een soort van losse flap als accessoire te koop die je met klittenband monteerde.
Bij yeti had men dit weer in de hoedenplank weten te verwerken zodat hij aansloot op de stoelen.
Maar nu dus weer terug bij af ? Al gekeken of er een accessoire voor is bij Skoda.nl of superskoda.com ?
 
Ik heb nog geen accessoire kunnen vinden helaas die dit op lost. Blijft vreemd dat dit zo zou horen. Benieuwd hoe het er bij ander Kodiaq’s uit ziet.
 

ErikVM

Lid
Is bij de mijne ook zo, maar zoals hierboven aangegeven, stoelen wat meer naar achter kantelen en kier is weg. Zie er het probleem niet van in.
 

R_Dex

Actief lid
Is bij de mijne ook zo, maar zoals hierboven aangegeven, stoelen wat meer naar achter kantelen en kier is weg. Zie er het probleem niet van in.

ik heb ook last van een flinke kier tussen de achterbank en de rolhoes, bank kan niet verder naar achter en de leuning ook niet nog schuiner.

Is bij jullie die kier dan helemaal weg en sluit jij netjes aan of blijft hii wel iets open?

Zal morgen een foto sturen van de ruimte.
 

R_Dex

Actief lid
Dit bedoel ik, is dit normaal?

Krijg dus de bank niet verder naar achter of moet ik dan de rails anders zetten? (Zag dat de rails van de bank nog 1 schroefgat naar achter gezet kan worden)

3e84c25971155f4f9727e8f142fe2a98.jpg

7c9c12c2206a82d20684ead4024b3d02.jpg

c827847110d4998dc794231de9b67fe8.jpg



Kodiaq 1.5TSI 7DSG, Steel Grey 2018.
 

Frenk21

Forumguru
Je leuning sluit ook aan de zijkant niet mooi aan. Ligt er niets onder de bank? Dat wil nog wel eens gebeuren waardoor de bank niet verder naar achter kan.
 

Frenk21

Forumguru
Zo zit het bij mijn kodiaq
 

Bijlagen

  • 30C09A39-01AA-4018-82BF-AD5F4CB5F572.jpeg
    30C09A39-01AA-4018-82BF-AD5F4CB5F572.jpeg
    989,1 KB · Weergaven: 143
  • A5E61F09-4BAB-4A8B-BED3-6F534EE70146.jpeg
    A5E61F09-4BAB-4A8B-BED3-6F534EE70146.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 135

R_Dex

Actief lid
Ik heb wel een 5-zitter. Zo te zien op de foto’s heb jij een 7-zitter

Ja klopt, het is een 7-zitter. Andere met een 7-zitter en zelfde "kier"?

Er ligt niks onder de stoelen (op de orginele automatten na)
De bank heeft wel stoelverwarming (misschien dat dat nog iets uitmaakt?)

Ik zie dat beide rails wel 1 gaatje naar voren zijn gemonteerd. Denk als die benut gaat worden de bank wel verder naar achter kan.
Op welk gat zit de bank bij jou @Frenk21 bevestigd?

Misschien eens bij de dealer aankloppen.

d1cccb22044ec8c7e89a784092e6f79f.jpg

7c6d38981ef3dd1b97ebaa92d83ec944.jpg



Kodiaq 1.5TSI 7DSG, Steel Grey 2018.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Desperado

Forumguru
Zou zeker eens bij de dealer aankloppen dan, want dat hoort gewoon aan te sluiten. Staat het niet in de RTFM
Ik denk niet dat het iets met de rails verplaatsen te maken heeft, maar dat er ergens nog een knop zit o.i.d waarmee je nog een klik naar achter kunt met de leuning.
Bij mijn C4 zat een strap die je aan kon trekken, die moest je wat harder aantrekken om hem helemaal in de achterste stand te krijgen.
 

Japanese Power

Donateur
Euvel is in dit geval de 7 zitter met 3e zitrij, maatje van mij heeft ook een 7-zitter.
Heeft hetzelfde probleem, zitting kan minder ver naar achteren maar ook de beenruimte is minder op de 2e zitrij...
En de sleuf waar de rollo links en rechts in wordt geplaatst zit bij zowel de 5 als de 7-zitter op dezelfde locatie.
 

R_Dex

Actief lid
Citaat
Aha, dank!

Ik zie ook dat de 2 zitrij bank helemaal naar achter tegen de hoofdsteunen aankomt van 3e zitrij. Dus daarom is denk ik de bank 1 montage gat naar voren geplaatst.

Ik ga (niet vandaag) de bank toch dan 1 schroefgat naar achter zetten, de hoofdsteunen uit 3e zitrij halen (los meenemen).
Eens kijken of ik zo het gat wat gedicht krijg.

Stay tuned!


Kodiaq 1.5TSI 7DSG, Steel Grey 2018.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan