Kodiaq vragen en weetjes

Frenk21

Forumguru
@maik1 , standaard zit er een reparatiekit in, maar bij de business-uitvoeringen is deze vervangen door het reservewiel.
Je hebt dus niet én de reparatieset én het reservewiel.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

maik1

Forumguru
Oke duidelijk. Geen zin meer om het op te zoeken, maar het staat mij bij dat iemand zei dat er altijd een reparatieset bij zat, reservewiel of niet. Maar het zal wel niet. Jammer, die compressor had ik komende zomervakantie wel kunnen gebruiken ;)
 
Oke duidelijk. Geen zin meer om het op te zoeken, maar het staat mij bij dat iemand zei dat er altijd een reparatieset bij zat, reservewiel of niet. Maar het zal wel niet. Jammer, die compressor had ik komende zomervakantie wel kunnen gebruiken ;)

Ik dacht dit ook. Maar heb een compressor van de dealer gekregen. Dus dat was top. Je kan het altijd vragen
 

VanBokhoven

Senior Member
Even een update inzake de trekhaak achteraf. Pon gesproken en om uitleg gevraagd, zeker nu Brink aangeeft een afneembare trekhaak te leveren voor 770 euro inclusief montage en geen restricties met betrekking tot extra koeling ect. Pon ook geconfronteerd met de uiting op de website dat voor 1567 euro de trekhaak inclusief montage geleverd wordt. De medewerker in kwestie vond eigenlijk wel dat ik gelijk had, maar na overleg met zijn teamleider maakte hij er een bullshit verhaal van "net als bij de APK voor een X bedrag kunnen er nog kosten bijkomen bij de dealer". Aangegeven dat dit dus de zuiverste vorm van misleiding is. Ik overweeg ook om de consumentenbond hiervan op de hoogte te stellen, maar Pon kennende week ik niet of dat echt zin gaat hebben. Iemand nog suggesties?
 

Ehot

Lid
Sinds vorige week werkt de Skoda Connect niet meer. Gegevens worden niet meer bijgewerkt/naar de server verstuurd, zoals plaatsbepaling, kilometerstand, etc..... hebben hier meer mensen problemen mee?
 

VanRoyal

Forumguru
Sinds vorige week werkt de Skoda Connect niet meer. Gegevens worden niet meer bijgewerkt/naar de server verstuurd, zoals plaatsbepaling, kilometerstand, etc..... hebben hier meer mensen problemen mee?
Bij mij werkt het nog gewoon. Voor de volledigheid: Dan heb ik het wel over Skoda Connect en niet over Mijn Skoda van PON.
 

Ehot

Lid
Bij mij werkt het nog gewoon. Voor de volledigheid: Dan heb ik het wel over Skoda Connect en niet over Mijn Skoda van PON.

Ja daar heb ik het ook over.... vorige week dinsdag al melding gemaakt bij klantenservice, maar tot op heden helaas nog niets vernomen....
 
Mbt de trekhaak story, de trekhaak staat inmiddels op de webshop van skoda te koop. Echter staat erbij dat deze tijdelijk niet leverbaar is. Wat heeft Pon hier over aangegeven @ van Bokhoven? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
 
Even een update inzake de trekhaak achteraf. Pon gesproken en om uitleg gevraagd, zeker nu Brink aangeeft een afneembare trekhaak te leveren voor 770 euro inclusief montage en geen restricties met betrekking tot extra koeling ect.
Brink gaat ook geen restrictie aangeven mbt extra koeling. Brink is een trekhakenboer en geen motorenbouwer. De extra koeling is nodig om de motor niet teveel te belasten (motortemperatuur) tijdens het trekken van bijvoorbeeld zware aanhangers of caravans. Als je de trekhaak gaat gebruiken voor een fietsendrager, dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Ga je zware aanhangers trekken en je laat geen extra koeling monteren dan kan je fluiten naar de garantie op het moment dat je motorschade hebt die hieraan te relateren is.
 

VanBokhoven

Senior Member
@VanBokhoven je hebt het over een Brink afneembare trekhaak maar de prijs die je noemt van Skoda is de wegklapbare. Of heb ik het nu mis?

Die van Brink is inderdaad afneembaar en de Skoda is wegklapbaar. De afneembare lijkt ook niet leverbaar te worden. Een vaste kogel schijnt er wel aan te komen. Mijn voorkeur gaat naar op zijn minst een afneembare.
 

Japanese Power

Donateur
Die van Brink is inderdaad afneembaar en de Skoda is wegklapbaar. De afneembare lijkt ook niet leverbaar te worden. Een vaste kogel schijnt er wel aan te komen. Mijn voorkeur gaat naar op zijn minst een afneembare.
Me too. Ik heb met achteraf montage een wegklapbare besteld en volgens de dealer is er geen vuiltje aan de lucht.
 

Japanese Power

Donateur
@Kodiaq beer Ik citeer: "Het is hetzelfde systeem als onder de SuperB zit en daar is achteraf montage ook mogelijk."

Het is geen kant en klaar montage werk. Maar er zit ook wat maatwerk aan waardoor ze er wellicht niet happig op zijn.
 
Brink gaat ook geen restrictie aangeven mbt extra koeling. Brink is een trekhakenboer en geen motorenbouwer. De extra koeling is nodig om de motor niet teveel te belasten (motortemperatuur) tijdens het trekken van bijvoorbeeld zware aanhangers of caravans. Als je de trekhaak gaat gebruiken voor een fietsendrager, dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Ga je zware aanhangers trekken en je laat geen extra koeling monteren dan kan je fluiten naar de garantie op het moment dat je motorschade hebt die hieraan te relateren is.

1) Waarom koop je dan niet gewoon die trekhaak van Brink? Prima Toch? Dat ding van Skoda is nu eenmaal duur zo blijkt.
-
2) Het is geen algemeen goed dat een auto motorisch moet worden aangepast als men een trekhaak plaatst. Dus als ten tijde van de verkoop de klant niet uitdrukkelijk is verwittigd dat het plaatsen van een trekhaak zonder motorische aanpassingen kan leiden tot het vervallen van de garantie heb je een zaak die Skoda glansrijk zal verliezen bij mijnheer de rechter. Ik zou me er niet druk om maken en gewoon de brink trekhaak kopen.
 

VanBokhoven

Senior Member
1) Waarom koop je dan niet gewoon die trekhaak van Brink? Prima Toch? Dat ding van Skoda is nu eenmaal duur zo blijkt.
-
2) Het is geen algemeen goed dat een auto motorisch moet worden aangepast als men een trekhaak plaatst. Dus als ten tijde van de verkoop de klant niet uitdrukkelijk is verwittigd dat het plaatsen van een trekhaak zonder motorische aanpassingen kan leiden tot het vervallen van de garantie heb je een zaak die Skoda glansrijk zal verliezen bij mijnheer de rechter. Ik zou me er niet druk om maken en gewoon de brink trekhaak kopen.

Tja, de adder onder het gras is een Leasemaatschappij die alleen werk van een officiele dealer accepteert. Laat die dealer nu onder dezelfde LM vallen.. Werkgever stelt dat ik volledig voor de schade opdraai als er iets mis is bij eigen achteraf montage. Met de verhalen van de extra koeling snap je dat dit geen risico is wat ik nu wil gaan lopen.

@Japanese Power Welke motor heb jij besteld? Ben benieuwd hoe dit bij jou gaat lopen. En heb jij wel trekhaakvoorbereiding meebesteld?
 
1) Waarom koop je dan niet gewoon die trekhaak van Brink? Prima Toch? Dat ding van Skoda is nu eenmaal duur zo blijkt.
-
2) Het is geen algemeen goed dat een auto motorisch moet worden aangepast als men een trekhaak plaatst. Dus als ten tijde van de verkoop de klant niet uitdrukkelijk is verwittigd dat het plaatsen van een trekhaak zonder motorische aanpassingen kan leiden tot het vervallen van de garantie heb je een zaak die Skoda glansrijk zal verliezen bij mijnheer de rechter. Ik zou me er niet druk om maken en gewoon de brink trekhaak kopen.

Lees even het bericht van Frenk21 gepost op 06-06. "@Corné de Kluijver , ik weet het, maar zoals aangegeven was de buitentemperatuur 17 graden. Ben benieuwd wat dit doet in de zomer met 25+ graden, bergop met 1500kg aan de haak:pieker:. Maar bij mijn superb liep de temperatuur ook op tot 124 graden.:D
 
Bovenaan Onderaan