Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Let niet op de viezigheid onder de kap, is een oude foto van vorige winter met strooizout onder de kap ;)

LMM zit aan het originele luchtfilterhuis vast, bij een Octavia en Golf 7 zit deze op een andere plaats.

0b634dc789bba5bf32437142329395a0.jpg


Nu is de zaag door de buis heengegaan tussen LMM en de originele luchtfilterhuis en komt deze met een siliconenverloop en klemband aan het VWR600 CAI luchtfilterhuis vast te zitten. Hieronder zit het provisorisch vast, morgen komt het verloop binnen en wordt het degelijk bevestigd.

ba74ca2a99931af126de108fa3c5092d.jpg
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ben benieuwd wat het vermogen dan wordt kijken of die intake zoveel verschil maakt. Persoonlijk denk ik dat ik voor een andere oplossing was gegaan kwa bevestiging.

Zoals ik er nu tegen aan kijk zou ik een alu flens gemaakt hebben met een alu pijp eraan gelast. Als ik het goed zie is die lmm er gewoon af te halen en zit hij met 2torx schroefjes vast. Correct me if i’m wrong.
 

s-line

Forumguru
Ik zie geen torxschroefjes op de luchtmassameter,bij de oudere motoren zit hij vaak wel geschroefd inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Johnnyvr6

Forumguru
Ow dat is serieus Corné. Had wel iets verwacht maar niet dit.

Komt er ook nog een andere downpipe onder of heb ik dat gemist.
 

Cordoba

Forumguru
Verhaal van de CAI en het verloop is me nu duidelijk Corné, maar ik dacht dat het nog een stap ingewikkelder was (met LMM op een andere doorsnede). Ander koppelverloop met de CAI is opvallend, na het max. koppel blijft de lijn veel vlakker lopen met de CAI, dus vermogenswinst.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Omdat ik toch nog geen tijd heb om de auto op te halen bij Vagtechniek heb ik ze opdracht gegeven een poging te doen om nog wat upgrade componenten te monteren. Ik schrijf poging doen omdat deze componenten niet per definitie geschikt zijn voor een Kodiaq en sommige aansluitingen nét even anders zitten als bij een Octavia RS of een Golf 7 GTI.

Bobines wilde ik laten vervangen, maar standaard zit er hetzelfde type in als in een RS3 en die zijn prima, dus die mogen blijven zitten.

Slechte EFB accu vervangen voor een AGM variant.

775a21e87f274b19b747e80b7eafe7fb.jpg


Originele bougies vervangen voor exemplaren die standaard in een RS7 zitten. (Was niet noodzakelijk, maar de oude hadden 30k km dienst gedaan)

9379050e7717b26860299e3956a1f99f.jpg


GFB DV+ diverter valve

aa6be62919496222040152242d1baa4c.jpg


Koelwater slang die over de CAI heen loopt vervangen voor een 4 laags siliconen upgrade model welke onder de intake door loopt.

61c06bc04ed8c698c9a9d97ba5479a4f.jpg


Turbo Muffler Delete

278f0eab868415d5a090d71dd2c48288.jpg


Turbo inlet

52b629d323abedefa1f387dd481795a6.jpg


CAI intake slang

860dd424c52758370fd837d4645c1e00.jpg


Ik laat deze mods uitvoeren omdat ik hoogstwaarschijnlijk voorlopig even met deze setup wil blijven rijden. Een stage 3 is op dit moment nog niet mogelijk en ik denk dat ik even afwacht hoe dat stand gaat houden bij de pioniers. Het blok is te veel verschillend van zijn voorganger en daarom moet ik even een pas op de plaats maken. Misschien is er door de mods met een remap nog wat extra vermogenswinst te behalen en misschien niet, maar dan zijn ze toch beter bestand tegen de hogere belasting. Wordt vervolgt!
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Mooi boodschappenlijstje :jaja:

Heb je deze spullen / aanpassingen allemaal zelf opgedoken & onderzoek naar gedaan?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru

Ik heb het lijstje zelf samengesteld inderdaad en bij diverse mensen geïnformeerd naar hun ervaringen en het www is uiteraard ook een goede informatiebron. Vagtechniek gaat alles bestellen en monteren, behalve de DV+ die heb ik zelf besteld en wordt vandaag bij Vagtechniek afgeleverd.
 

Eemspoort

Forumguru
GFB, als in Go Fast Bits? Jij kijkt zeker te veel Mighty Car Mods. :D

Uiteindelijk toch een beetje vooruitgang met een niet onaardige vermogenswinst. Ik kan me heus voorstellen dat het voor jou toch een beetje een teleurstelling is, daar je veel grotere plannen had. Maar niet te min, van uitzichtloos naar +300 pk is toch niet gek. Veel plezier ermee!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Corne, eerlijk gezegd is het bijstellen van de plannen denkik de beste keuze. Je ziet dat het blok bij een stage 2 al bijna 50pk "achterblijft" bij de IS20 met lagere compressie. Je zult dan wel echt moeten gaan "sleutelen" om dat bij een turbo upgrade in de richting van 500pk te krijgen vermoed ik.
Gewoon jammer dat er onverwacht verschil in de motoren zit, maar dat kon je vooraf niet weten. Ik zou hier gewoon mee doorrijden, is helemaal niets mis mee lijkt me. Gewoon genieten van deze rappe beer en hierna iets kopen wat wel makkelijk te tunen is. Bij voorkeur ook meteen een paar extra cilinders toevoegen dan :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Luuk Thijssen, ja soms moet je ook je verstand gebruiken en niet alleen je hart volgen ;)
Ik hoorde dat DVX wel aan een stage 3 zou werken momenteel, dus als dat goed blijkt te gaan dan sluit ik het niet uit, maar voor nu maak ik een pas op de plaats, ik ga niet de pionier zijn. Het blijft m’n daily die letterlijk het karretje moet blijven kunnen trekken ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Kijk, daar hou ik van... Als je het aanpakt, dan maar gelijk goed. Weliswaar niet waar je op gehoopt had, maar het begint in de buurt te komen.

Als je nog een chauffeur zoekt, meldt ik me bij deze aan :maakmegek:.
Pik hem wel even op in Nuenen (om de hoek) en breng hem tot voor de deur. Daarna met het OV terug naar huis.

Nee zonder gekheid, lekker bezig :thumbsup:.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan