Kodiaq Style Bus. 1.5 DSG hoog verbruik?

Topic in 'Kodiaq' gestart door heestp, 15-01-2019.

1. KodiaqW

KodiaqW Senior Member Donateur

Dat is een flinke gok hoor. Een plotselinge temperatuurstijging kan een barst veroorzaken, zeker wanneer er een klein sterretje oid in je ruit zit.

2. RonaldSkodiaq

RonaldSkodiaq Senior Member Donateur

Ik gebruik een spuitbus ruitontdooier

3. maik1

maik1 Forumguru

Niks flinke gok, ik doe het al 20 jaar op deze manier zonder enig probleem (ook genoeg voorruiten gehad met butsjes en steenslag) en ik ken nog veel meer mensen die het zo probleemloos doen. Handwarm water van zeg 40 graden laat geen ruiten springen.

4. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@maik1, voorheen deed ik dat ook, volle emmer warm water over de voorruit en nooit problemen gehad. In theorie zou het kunnen hoor, dat wel :jaja:

5. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

hier nog 1.. ik ga niet staan krabben als ik met een flesje warm water hetzelfde doe in 30 seconden. De truuk is alleen wel om snel genoeg in te stappen en te gaan rijden. En als het echt -5 is kom je er niet mee weg want dan ontstaan er af en toe prachtige kristallen.. :) die spuitbussen snap ik nooit zo. Als het serieus gevroren heeft ben je iedere morgen een bus kwijt.

Bij mn huidige touran heb ik trouwens de absolute oplossing.. Standkachel. die ga ik wel missen..

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  6. Skodiak

Skodiak Senior Member Donateur

Hier kan je prima vergelijkings materiaal voor werkelijk verbruik opzoeken per type/uitvoering.

http://www.praktijkverbruik.nl/default.aspx

Voor de 5 zitter 1.5tsi dus rond de 8L/100km oftewel 1:12,5. Deze is pas in de winter gaan rijden dus data zal nog wel wat anders worden als de zomerbandjes eronder komen, temperatuur omhoog gaat etc.

Deel deze pagina