Kodiaq PHEV mechatronic defect

hemi24

Forumguru
Ik gok 4 tot 6 weken…

Hoor je niet vaak bij dit type DSG en al helemaal niet bij een dergelijk lage km stand

Ineens bij het wegrijden horten/bokkerig en dan alleen op benzine, meteen verscheen de melding in het display. Ik hoop dat het sneller geregeld is dan 4 weken

Uncles

Nieuw lid
Bekend probleem op mijn PHEV. Storing aandrijfsysteem. Na 22000 al een nieuwe Mechatronic. Ook storing hybride systeem gehad na bezoek wasstraat. Niet meer te starten. Uiteindelijk dealer weten te bereiken. Zou ingewikkeld zijn/ lang duren. Na overleg met Skoda was reset toch voldoende. Hoop dat met aanstaande software update (E90EE) wat bugs eruit gaan...

Uncles

Nieuw lid
Dan heb ik nog niet gesproken over standaard foutmelding nadat je auto start na laadsessie (vermoeidheidsherkenning niet beschikbaar) en storing camera achter die het na weken weer plotseling doet. Dus veel kinderziektes in mijn Skoda van oktober 2024!

Uncles

Nieuw lid
Nee. Vandaar dat er dus een compleet nieuwe is ingekomen. De update is ook uitgesteld. Er stond een andere auto vanaf vrijdag al bij de dealer met een vastloper van de 90EE update

hemi24

Forumguru
@FNaRK_02 : omdat dealers heel vaak het excuus gebruiken niet te willen updaten omdat ze bang zijn dat het mis gaat; laten we eerlijk zijn, hoe vaak draait je telefoon of computer (of ander willekeurig apparaat) een update en hoe vaak gaat dat nu fout?

• Leuk
Waarderingen: Tees
Ik denk dat er bij apple of android wel een ander slag engeniers werken dan bij de VAG. Als apple een dusdanige hoeveelheid storingen zou hebben als Skoda dan zou dat wereldnieuws zijn.
Een auto is echt een ander product.
Maar ook gezegt als een auto een update niet slikt ligt dat niet meteen aan de techneut.

EvilKnievel

Senior Member
Geloof mij dat er voor automotive software véél strengere eisen gelden dan voor besturingssystemen van pc's, telefoons etc., omdat de veiligheid daarmee in het geding kan komen. Apple (en elke andere ontwikkelaars van besturingssystemen) hebben vele malen meer storingen in hun software, maar deze zijn meestal hooguit vervelend en worden daardoor slechts zelden wereldnieuws ;)

SuperBeeb

Forumguru
Mn buurman met Tarraco phev is ook aan de beurt voor z'n mechatronic. Auto vorig jaar gekocht met ong. 70k km (import via een garage). Bij 77k storingen (een hele lijst met codes), paar keer terug geweest. DSG olie is gecheckt, bleek niet te zijn ververst bij 60k. De exporterende partij had aangegeven dat dat wel was gebeurt. Balen dus voor buurman en garage. Mechatronic wordt nu - gelukkig onder garantie - gerepareerd of vervangen.

Bovenaan Onderaan