Kodiaq of Karoq ?

dirkie996

Forumguru
Met alle respect voor de Karoq ( in de juiste uitvoering een prachtige en fijn rijdende suv ),maar de Kodiaq bied dan net even meer ( qua ruimte veel meer !)en staat op een iets hoger plan qua afwerking dan de Karoq .
Proficiat met de bestelling en succes met het wachten ,je zult beloond worden met een hele fijne ruime en comfortabele auto
Hangt er vanaf wat je prefereert, ruimte of power. Budgettair gezien, kon ik voor de prijs van m’n Karoq, ook ‘n Kodiaq bestellen, maar mijn voorkeur ging uit naar ‘n zwaardere motorisatie, en bij de Kodiaq kwam ik dan nog duurder uit ( de RS versie) Tsja, keuzes maken…
Maar ik ben zeer tevreden met m’n Karoq, zeker qua rijgenot en comfort. Door die 4x4 heeft die de multilink ophanging achteraan in plaats van de torsieas en dit in combinatie met de DCC en die 2.0 tsi , rijdt dit heerlijk soepel.
Deze Karoq rijdt zelfs comfortabeler dan m’n voorgaande Octavia III fl RS.
 
@dirkie996 ...dat de keuze in motorisering hier zo bagger is ( lang leve de bpm ! ) ,maakt het soms lastig kiezen ,ik heb ook liever 200 pk of meer ,echter niet meer te betalen of te bestellen in Nederland helaas ...anders had ik zeker de Kodiaq RS besteld... een perfecte combinatie in mijn ogen ...vermogen ,ruimte ,en een enigzins "normale" prijs ( in Duitsland tenminste ) ,vergeleken met de andere merken .
 
Allen bedankt voor jullie feedback op mijn vraag.
Heb inmiddels een KODIAQ Sportline Business - 1,5 TSI / 110 kW / Automatisch 7-traps DSG besteld incl. Assistentie, Functie, Navigatie & Travel; Pakket in de prachtige kleur Steel Grey........nog in afwachting van de leverdatum :)
De levertijd terug gekregen..............................Verwachte afleverweek: 17-2023.
Nog even een paar daagjes aftellen zullen we maar zeggen :thumbsup:
 

Bijlagen

  • levertijd.png
    levertijd.png
    5,4 KB · Weergaven: 5
Bovenaan Onderaan