Kodiaq motor 2.0 TDI 150 PK - Koppel?

ena

Forumguru
Goedemiddag,

Misschien weet iemand antwoord op mijn vraag...

Ik ben mij aan het oriënteren voor chip tuning (stage 1+) voor mijn nieuwe Kodiaq facelift. Als ik rondkijk bij de verschillende tuners (websites) dan geven die allemaal aan dat de 2.0 TDI DSG 150 PK een koppel heeft van 320 NM (dat dan verhoogd kan worden, afhankelijk van de tuner, tot 430 NM en 195 PK).

Echter als ik op de Skoda site kijk dan staat er dat mijn auto een max. koppel van 360 NM heeft. Zelfs op mijn offertes van begin dit jaar - dus nog pre-facelift - staat een koppel van 360 NM.
Weet iemand welk van de twee juist is? Of is er misschien iets in de motor veranderd bij MY2021 (vorig jaar dus) waarbij de motor nu meer koppel heeft?

Ik vraag me natuurlijk enerzijds af of het koppel idd 360 is standaard, en anderzijds indien dat zo is, gaat de chip tuning dan nog steeds max 430 NM leveren, of meer?

Alvast bedankt voor de tips!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als hij hagelnieuw is, zou ik even goed uitzoeken of er niet een heel nieuwe ECU in zit, die nog niet te chippen is. Iemand anders hier met een Kodiaq reed vergeefs naar Varsseveld, om dat teleurstellende bericht te krijgen.
 

ena

Forumguru
Bedankt @hemi24 . En was dit altijd al het koppel van de Kodiaq 150pk TDI, of is dat onlangs veranderd. Want ik heb net op nog twee andere tuning sites gekeken en die geven ook allemaal aan 320 NM standaard. Die hebben natuurlijk op hun website nog geen informatie staan over de facelift.
 

ena

Forumguru
Als hij hagelnieuw is, zou ik even goed uitzoeken of er niet een heel nieuwe ECU in zit, die nog niet te chippen is. Iemand anders hier met een Kodiaq reed vergeefs naar Varsseveld, om dat teleurstellende bericht te krijgen.
Dankjewel voor je bericht. Hoe/waar zou ik die informatie kunnen bekomen?
 

BelKodi

Senior Member
Volgens mijn bestelbon en dealer is dit met de meest recente motor 2.0 TDI 150pk en nu dus 360nM. Het is de EVO motor.
In het begin van de Kodiaq was dit 320 koppel en later 340.
Bij veel aanbieders van chiptuning staat die motor bij de Kodiaq idd nog niet. Echter bij de Octavia is ie soms wel al te vinden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: ena

Rosinfield

† In Memoriam
o nee, dat is een tsi 1.5 zie ik nu. Ik zou contact opnemen met de tuner en het even voorleggen. Denk dat het handig is om dan de motorcode bij de hand te hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: ena

BelKodi

Senior Member
Waardes kunnen trouwens met die nieuwe versie van de motor naar 195-200pk en 460nM gebracht worden… lekker vind ik :)
 

ena

Forumguru
o nee, dat is een tsi 1.5 zie ik nu. Ik zou contact opnemen met de tuner en het even voorleggen. Denk dat het handig is om dan de motorcode bij de hand te hebben
Bedankt. Idd inmiddels tuner gebeld en die vroeg mij het chassis-nummer even door te mailen.
 

ena

Forumguru
Waardes kunnen trouwens met die nieuwe versie van de motor naar 195-200pk en 460nM gebracht worden… lekker vind ik :)
Bedankt voor je feedback @BelKodi, maar waar haal je die informatie vandaan? Volgens de VAG tuner die ik net sprak, zou het te realiseren max. PK/koppel gelijk blijven voor dit type motor, ongeacht of er nu standaard bvb 320, 340 of 360 NM koppel beschikbaar is. Is ergens ook wel logisch als je er vanuit gaat dat VAG hetzelfde motorblok gebruikt in al die varianten motoren die ze verkopen, en gewoon softwarematig de boel beperken voor de goedkoperen varianten met minder vermogen...

Ik hoop dat je me het tegendeel kunt bewijzen, want een koppel van 460 NM is niet mis... :tegek:
 

BelKodi

Senior Member
Ik had even contact gehad met de aanbieder van DVX Tuning. Daar kan je in de catalogus van de Octavia de 2.0 TDI evo motor zien. Zij bieden trouwens ook DSG Tuning aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: ena

BelKodi

Senior Member
Ik vraag even na. Ik had enkel gevraagd of de 2.0TDI motor met 360nM gechipt kon worden zonder specifiek te vragen dat dit voor de Kodiaq was.
 
  • Leuk
Waarderingen: ena

ena

Forumguru
Dankjewel. Als er anderen zijn die bijkomende informatie hebben over het tunen van deze motor, hoor ik het ook heel graag.
 

philippe bakker

Forumguru
en ook de opgegeven waarden verschillen dan nog eens op de testbank. de mijne haalde de officiële 700 nm koppel niet. hij had maar 661 nm.
 
  • Leuk
Waarderingen: ena

Cordoba

Forumguru
Ik had even contact gehad met de aanbieder van DVX Tuning. Daar kan je in de catalogus van de Octavia de 2.0 TDI evo motor zien. Zij bieden trouwens ook DSG Tuning aan.

Was DVX ook niet de tuner die @CDK naar Belgie liet komen om zijn Kodiaq te tunen, en toen hij daar was te horen kreeg dat ze het niet konden (ondanks dat ze eerder heel expliciet aangegeven hadden dat ze deze auto konden tunen)?

Philippe als je een slak vastspijkert, komt ie helemaal niet meer vooruit. ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Ach het was daar eens demo dag en ik had mijn rs daar op de rollen gezet. Terug thuis merkte ik dat de verkeersborden herkenning niet meer werkte… ik belde hen en ze zeiden : Aja we trekken steeds die fiche uit op de rollen. Kom maar terug af en we zetten hem terug. Deeeeeuuuuh ! Terug een uur erheen en een uur terug !!! Amateurs godverd…
 
Bovenaan Onderaan