Kodiaq configurator (tsjechië)

marang73

Forumguru
Mooi bruggetje naar het topic :). Ik kan op de Tsjechische site niets vinden over de CO2 uitstoot van de Kodiaq. Afgaand op de Tiguan zal het nogal meevallen en moet het prijsniveau Superb wel haalbaar zijn

24o0nwn.jpg


Hier de rest van de technische gegevens: http://www.skoda-auto.com/SiteColle...ODA-KODIAQ-technical-data-petrol-16-09-01.pdf
 

philippe bakker

Forumguru
Worden er misschien geen auto's gekocht in Nederland zonder lease ? Zou misschien nog een leuke poll zijn om aan zowel de Belgische als Nederlandse Skoda mensen hier te vragen lease of niet ?
 
En daarmee zit hij stevig aan de uitstoot, in elk geval hoger dan bij ons is toegestaan om te kunnen leasen.
Ja, bij ons ook. Even uit mijn hoofd is boven 130 gram al kritisch...

Worden er misschien geen auto's gekocht in Nederland zonder lease ? Zou misschien nog een leuke poll zijn om aan zowel de Belgische als Nederlandse Skoda mensen hier te vragen lease of niet ?
Natuurlijk worden er ook auto's gekocht. Doorgaans in de luxere segmenten wel zakelijke aanschaf. Particulier nieuw verkoop staat het B-segment aan kop (Polo, Corsa, Fabia). Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zijn heus particulieren die een nieuwe A6 aanschaffen (en ook bedrijven die niet verder komen dan een E Kadett :D)
 

B.Stuurder

Forumguru
Bij ons hangt het van de categorie af. In mijn categorie is 136 gram de grens, ook voor diesel, dus dat kan dan wel weer een dikke zijn. De hoogste categorie is 170 gram en die rijden een A6 quattro of A7, dus die zie ik niet in een Kodiaq stappen.

@philippe bakker het is wat @Superb III combi zegt, voor particulieren zijn auto's door de bank genomen onbetaalbaar in Nederland, zodra ze wat boven de middenmoot komen. Als je nagaat dat mijn O3 al €46.000 kost, dan heb je dus een Golf-klasse. Een RS met wat leuke opties landt al snel op €50.000 of meer. En een jaar later schrik je van de waardedaling. De hoeveelheid Kodiaqs die echt aan particulieren worden verkocht zijn op de vingers van één hand te tellen denk ik, alles zal lease zijn of aankoop via bedrijven (ZZP of iets groter)
 

CDK

Forumguru
Ik heb gisteren nog even zitten kijken in de verschillende configurators.
Ik heb dan 2.0 t(f)si aangevinkt met DSG en 4x4 en wat opties om de auto aan te kleden.
Tiguan €63000,-
Golf R Station €67000,-
A3 €63000,-
A4 €75000,-
Van die bedragen wordt je niet echt heel vrolijk toch?
Ook mijn Superb stond in 2012 al voor €63000,- in de folder, in onze buurlanden rij je daar een aangeklede A6, 5 serie of E klasse voor.
Nieuwe auto's kopen in NL voor een particulier is als je het mij vraagt de reinste kolder. Voor wat een 1.2 Fabia in NL kost heb je in B zowat een O3 RS.....
 

EdK

Forumguru
Voor wat een 1.2 Fabia in NL kost heb je in B zowat een O3 RS.....
Tegen dat probleem loop ik ook de laatste tijd.......
Yeti vervangen voor een Yeti gaat er echt niet inzitten....
Ga je een Fab3 combi samenstellen, kom ik aan de prijs die ik voor me Yeti betaalde dat ik hem kocht.....
Met de Rapid spaceback blijf ik rond de 20K grens hangen, wat dan nog acceptabel is ...
En de CitiGo.... ben ik te groot ( lees lang ) voor...
 

B.Stuurder

Forumguru
En waarom kopen jullie dan niet massaal 2 de handse van 1 jaar in Duitsland of belgie ? Mijn RS van 2014 had ik aan 24.000
Omdat je dan nog steeds een behoorlijk bedrag aan BPM moet afdragen zodra de auto op Nederlands kenteken wordt gezet, dus ben je niet zo goedkoop uit als het lijkt. Dit voordeel ontstaat pas als de auto 10 jaar of ouder is en dan loop je weer tegen het feit aan dat je in veel grote steden de stad niet meer in mag, tenzij je een toelage betaalt.

Edit-pas na 25 jaar is een auto vrij van BPM
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Jawadde seg. Kun je geen vzw (vereniging zonder winst) opstarten met enkele vrienden met als activiteit sleutelen aan auto's en daarin je auto's kopen? Omdat er geen winst is ook geen inkomen en dus ook geen verhoogde belastingen ????
 

B.Stuurder

Forumguru
@philippe bakker jij verwart ook BPM met bijtelling denk ik. BPM is belasting op een auto en bijtelling is een percentage van de cataloguswaarde van de auto (inclusief BPM) dat bij je inkomen wordt opgeteld en waar je dan loonbelasting over betaalt.
 
Bpm die betaald moet worden bij invoer wordt per maand afgebouwd in 100 gelijke termijnen. Na ongeveer 8 jaar zit je dan op het minimum van 10% van de oorspronkelijke bpm. Die blijft altijd verschuldigd, tot de 25 jaar die @bestuurder al noemt.

Export is hiermee wel een interessante handel in NL. Je kunt dan namelijk de rest bpm terugvorderen. Een 4 jaar oude diesel uit de lease overnemen en naar het buitenland brengen, dan heb je de eerste paar duizend al verdiend. Legio exportbedrijven hebben hier dagelijkse business van gemaakt
 

B.Stuurder

Forumguru
ja,dus de BPM die wij betalen, die innen zij in feite.....

Overigens is een vereniging in Nederland altijd zonder winstoogmerk met inderdaad wel specifieke belastingvoordelen daardoor.
 

Skodiaq

Forumguru
Deze zogenoemde 'grijs'-import is zeer populair in Nederland, er worden dan ook jaarlijks duizenden auto's ingevoerd en verkocht in Nederland. Ik heb hier bedrijfsmatig veel mee te maken; vooral Franse, Italiaanse en Tsjechische (nieuwe) auto's worden massaal op deze manier ingevoerd.
 

B.Stuurder

Forumguru
Deze zogenoemde 'grijs'-import is zeer populair in Nederland, er worden dan ook jaarlijks duizenden auto's ingevoerd en verkocht in Nederland. Ik heb hier bedrijfsmatig veel mee te maken; vooral Franse, Italiaanse en Tsjechische (nieuwe) auto's worden massaal op deze manier ingevoerd.
Zonder BPM afdracht?
 
Bovenaan Onderaan