Kodiaq configurator (tsjechië)

De Tsjechische prijs verhoudingen verschillen wel wat met hier.
Octavia combi Tsjechië vanaf €14231
Octavia Combi NL vanaf €23590

Superb combi Tsjechië vanaf €24453
Superb combi NL vanaf €30790

Dus de Superb is hier relatief goedkoop (of de Octavia relatief duur ;)). Importeurs beprijzen natuurlijk met één oog op de marges en de andere op de concurrentie

De moraal van dit verhaal, ik zou er nog geen geld op inzetten dat de Kodiaq hier ook meer kost dan de Superb :D
 

B.Stuurder

Forumguru
De Tsjechische prijs verhoudingen verschillen wel wat met hier.
Octavia combi Tsjechië vanaf €14231
Octavia Combi NL vanaf €23590

Superb combi Tsjechië vanaf €24453
Superb combi NL vanaf €30790

Dus de Superb is hier relatief goedkoop (of de Octavia relatief duur ;)). Importeurs beprijzen natuurlijk met één oog op de marges en de andere op de concurrentie

De moraal van dit verhaal, ik zou er nog geen geld op inzetten dat de Kodiaq hier ook meer kost dan de Superb :D
In Nederland is ook de uitstoot van belang voor de prijsvorming en die is naar rato van de grootte van de auto, dus hoe groter de auto, hoe meer uitstoot is toegestaan en hoe minder belasting (relatief gezien) er in de prijs zit. Of er moet onlangs iets veranderd zijn..
Ik weet zo niet hoe de Superb en de Kodiaq zich tot elkaar verhouden qua afmetingen.
 
De brandstoflabels waren afhankelijk van de lengte van de auto. Zo had je auto's met een gunstiger brandstoflabel als er dikke bumpers op zaten :fool:

De "prijs" van uitstoot is vast ongeacht het formaat auto. Deze tabel van http://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/bpm gehaald.

upload_2016-10-11_9-35-54.png

Wat je in NL wel ziet is dat importeurs "spelen" met de netto prijzen om concurrerend te blijven ondanks belastingen. Of andersom, want het A segment (Citigo, Aygo etc..) werd niets goedkoper toen de bpm werd vrijgesteld, maar wel duurder toen deze weer terugkwam....
 
Ja voor een poosje werden die labels ook heel belangrijk gevonden. Zo mocht bij veel bedrijven max een b of c label besteld worden. Nu zie je steeds meer co2 gerelateerde eisen die bedrijven aan het wagenpark stellen.

Mooi bruggetje naar het topic :). Ik kan op de Tsjechische site niets vinden over de CO2 uitstoot van de Kodiaq. Afgaand op de Tiguan zal het nogal meevallen en moet het prijsniveau Superb wel haalbaar zijn
 
Nog niet zeker hè. Misschien nog een Superb en Kodiaq RS:jaja:
En anders moet het toch niet heel ingewikkeld zijn voor JD om van die 180pk 2.0tsi een 280pk te maken :D
 

marang73

Forumguru
Over de prijzen. In een aantal landen in Europa (Frankrijk, Engeland) zijn de prijzen deze week bekend gemaakt. Ik verwacht de NL prijzen elk moment omdat Skoda NL o.a. mid oktober heeft genoemd als datum.

Ik verwacht dat de prijzen vergelijkbaar gaan worden met de prijzen van de Superb. Vergelijken van prijzen met andere landen heeft geen zin omdat prijsbeleid totaal anders kan zijn.

Vanaf november is hij te bestellen. Als de prijzen meevallen ga ik er meteen 1 laten bestellen door de leasemaatschappij aangezien mijn huidige contract begin volgend jaar afloopt. Voorkeur zou de 150 TSI 4x4 met 7 zitplaatsen zijn maar dan moet hij wel in de buurt van de 35.000 komen.
 
Voorkeur zou de 150 TSI 4x4 met 7 zitplaatsen zijn maar dan moet hij wel in de buurt van de 35.000 komen.
Dat wordt wel een uitdaging. Als hij vergelijkbaar geprijsd is als de S3 dan heb je een 150pk tsi ambition businessline voor een kleine €35k. Dan moet de 4x4 er nog bij en goede kans dat die niet geleverd wordt op de instapversie.. dus niveau ambition of hoger zit je wel aan vast. En dan de twee extra stoelen nog.
 

marang73

Forumguru
4x4 en/of DSG wordt vanaf Amibtion geleverd. Jammer dat de 150 pk alleen met 4x4 en/of DSG wordt geleverd. Betaalt je meteen extra terwijl ik er niet op zit te wachten. Als 35.000 niet haalbaar is wordt het de 125 pk.

Capture.jpg


Dit is de prijstabel (plus mogelijke combinaties) uit UK. S =active, SE - ambition, Edition = Style denk ik.

In UK is de Kodiaq vanaf prijs iets goedkoper geprijsd dan de Nissan X Trail wat natuurlijk een directe concurrent is aangezien deze ook 7 zitplaatsen kan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Goede kans dat ze in NL ook kijken naar de concurrentie en niet alleen uit eigen stal. Daar had nog niemand hier aan gedacht. Misschien wordt het vergelijk met de Superb wel helemaal niet gedaan, het is een heel ander segment auto.
Een buurman hier heeft de nieuwe X-Trail en ik schat dat die net zo groot is als de Kodiaq.
 

marang73

Forumguru
Ze kijken zeker naar de concurrentie maar Skoda had volgens mij ooit aangegeven dat de prijzen in lijn met Superb zouden zijn. Bij een Nissan X-Trail heb je voor 35.000 echt alles erop en er aan. Hij is 6 cm kleiner dan de Kodiaq ;)
 
Bovenaan Onderaan