Kodiaq bestel- en levertijdenlijst

saromi

Lid
Krijg net bericht van mijn dealer dat mijn auto niet dit jaar geleverd gaat worden (besteld 8 april j.l.). Uitgaande van eerdere indicaties die al over de 6 maanden levertijd heengingen betekent dat een vertraging van minstens 10 weken zoniet langer.

Bijzonder schril contrast met het bericht hierboven. Wellicht is mijn wagenpark van 1 niet groot genoeg.
 

krikke5150

Senior Member
Krijg net bericht van mijn dealer dat mijn auto niet dit jaar geleverd gaat worden (besteld 8 april j.l.). Uitgaande van eerdere indicaties die al over de 6 maanden levertijd heengingen betekent dat een vertraging van minstens 10 weken zoniet langer.

Bijzonder schril contrast met het bericht hierboven. Wellicht is mijn wagenpark van 1 niet groot genoeg.

Slik... :nailbiting: de mijne is ook op 8 april besteld, en staat voor het ogenblik op november gepland...
 

elsinga

Forumguru
Vandaag even bij een dealer de beer in het echt bekeken en de kans dat dit mijn nieuwe leaseauto wordt is best wel groot. Hoorde alleen wel dat die dealer nog maar 5 van de 30 productieslots voor 2018 over had en nog >5 offertes lopen. Kans dat bij bestellen rond nieuwjaar (dan zit mijn O3 op 120k) de levering pas in 2019 zal zijn... :(
 

Japanese Power

Donateur
Zijn nog genoeg dealers @elsinga met meerdere slots. Als het toch een leaseauto wordt maakt het niet uit wie hem levert. Onderhoud kies je dan zelf weer uit bij de lokale skodadealer. Landelijk gezien zijn er momenteel nog een kleine 500 productieplaatsen voor 2018.
 

weerdenb

Nieuw lid
Mijn witte Kodiaq is geleverd! Lease maatschappij wilde me eerst laten wachten tot 26-9 (!) maar heb ze kunnen overtuigen dat het beter was m'n huidige Octavia DSG met 188000 km op de teller nu in te leveren.

086 | @weerdenb | Style Business | 2.0 TDI 150pk DSG | week 30 | week 33 | 14-03-2017 | ja | 22-08-2017
 

Japanese Power

Donateur
Fijn hoor prijsafspraken. Ik werk bij een middelgroot (30 man) bedrijf en heb gelukkig de vrije keuze: LM, merk, dealer, nieuw of youngtimer. Scheelt een hoop gezeur. Enige wat telt is maandbedrag voor de werkgever.
 

massis

Senior Member
Ah, dat scheelt weer. Nu nog ergens de Velvet Red gaan kijken, maar die zou zomaar eens pas Q1 2018 geleverd kunnen worden...

Die ga je nergens kunnen bekijken, zover ik weet is de enige plek waar je hem kan "zien" de tjechische configurator. Hij is in elk geval nog niet te bestellen in de Benelux zover ik weet, pas vanaf week 45 zou hij er komen.
 

elsinga

Forumguru
De nederlandse configurator kent de kleur ook al. :) Krijg je aan het einde een "foto" van een rode beer op de oprit te zien.

Een dealer kan trouwens (kennelijk) landelijk kijken waar er eentje is besteld en zo, dus dan kan ik altijd even een rondje NL doen.
 
Bovenaan Onderaan