Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Jeroen Middag

Actief lid
Ik kan alleen publiek laden dan is t extra vervelend om iedere avond de auto af te koppelen en de hele binnenstad door op zoek naar een parkeerplaats. Soms rij ik er tussen 5 en 10 procent af door rondjes te rijden zoekend naar een parkeerplek.

Hallo allemaal,

wij hebben nu ongeveer 6 weken de EE90 update in onze iV en helemaal geen problemen meer gehad met de 12V.
Niet bij 's nacht laden aan onze laadpaal, niet naar 80% en ook niet meer bij laden naar 100%.

Wel hebben we nog een paar (kleine) zaken:

1. Onze auto heeft keyless entry/keyless start en staat ingesteld om via de handgreep open te gaan. (dus niet bij ernaartoe lopen)
Als ik nu dus bijvoorbeeld 's ochtends naar de auto loop om hem wat op te laden (wij kunnen laden vanuit het overschot uit onze zonnepanelen) kan ik wel de auto openmaken via de handgreep, maar het laadklepje blijft dan vergrendeld.
Ook wanneer ik hem via de handgreep weer sluit en open blijft het laadklepje op slot.
Als ik instap en 10cm rij en hem dan weer uitzet is het klepje wél ontgrendeld?

Ook als ik de auto als eerste met de sleutel openmaak blijft het klepje vergrendeld, maar na afsluiten en een 2de keer openen via de sleutel is het klepje wel ontgrendeld.
Apart, maar kan ik mee leven.

2. Verder heb ik nog niet helder hoe ik het onderscheid kan maken tussen mijn telefoon met Android Auto en die van mijn vrouw?
We hebben beide een eigen sleutel, maar soms als ik instap verbindt hij toch met de telefoon van mijn vrouw, waardoor we niet via VLC de muziek van mijn telefoon krijgen.
Voorlopig maar Bluetooth op de telefoon van mijn vrouw uitgezet.

3. Wij hebben ACC op onze auto, maar hier bij ons in het binnenland van Spanje is het wel een gedoe.
Er staan hier heel veel borden, ook op smalle parallel wegen, en die worden allemaal "gezien" dus die optie om daar op te reageren hebben we al uit moeten zetten.
Ook de optie waarbij hij rekening houdt met kruisingen, rotondes en bochten is hier domweg gevaarlijk, omdat de informatie over de verschillende wegen hier erg incompleet en vaak ook gewoon fout is.
Voorbeeld: je rijdt op een rechte 80km weg en compleet onverwacht gaat hij in de ankers omdat er (zogenaamd) een scherpe bocht aankomt waar hij met 30km doorheen wil gaan.
Kortom, ook die optie staat nu uit.

Wat wel lekker werkt is wat we dan overhouden, namelijk CC met waar nodig afstand houden en vaart minderen als gevolg van een auto voor je.

4. Omdat ik benieuwd ben naar hoeveel km we nu echt rijden op benzine en hoeveel op elektrisch heb ik een poging gedaan om de Tripstatistics_xxxxx.csv uit de MySkoda App te importeren in een Excel en daar een uitsplitsing te maken.
Een tijdje terug zag ik op YouTube iemand die dit best wel belangrijk vond omdat bij een toekomstige inruil je dus geen idee hebt of de auto wel echt als hybride is gebruikt of gewoon als benzine auto?

Ik voeg het Excel file bij voor jullie om eens te testen.

Het werkt als volgt:
Stuur de tripstatistics_xxx.csv via email naar een PC,
Open mijn bestand in Excel (NL-versie),
Ga in Excel naar het tabblad "Gegevens" bovenin,
Klik op Gegevens Verversen,
De gegevens worden in het 2de tabblad geïmporteerd,
Hij opent dan (als het goed is) een bestandsverkenner waarmee je het ontvangen Tripstatistics_xxxx.csv bestand opent, (xxx is je VIN)
Als het goed is krijg je nu de uitsplitsing van de Benzine- en elektrische kilometers te zien.

Het Excel kan op dit moment met 3000 regels (ritten) overweg.

Groeten,

Leo

Bijlagen

• Kodiaq Tripdata V2.1 met 2 tabbladen Blanco.zip
    213 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ad 2. In mijn Golf 8 pikt hij in principe de laatste telefoon op. Gelukkig is mevrouw Rallye niet zo van de CarPlay. Zij heeft dus alleen Bluetooth ingesteld op de iPhone en de kinderen en ik hebben CarPlay. De kinderen rijden niet vaak in de Golf.
Gaat het met Android Auto wellicht ook zo?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan