Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Jeroen Middag

Actief lid
Ik kan alleen publiek laden dan is t extra vervelend om iedere avond de auto af te koppelen en de hele binnenstad door op zoek naar een parkeerplaats. Soms rij ik er tussen 5 en 10 procent af door rondjes te rijden zoekend naar een parkeerplek.
 

MikeyMan

Forumguru
Is dat na de laatste update? Eind november staat die van mij geplant. Wat ik hoop is dat mn leeglopende accu aan de laadpaal dan is opgelost. Voorverwarmen heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik m snachts niet meer aan de laadpaal durf te hangen.
Yup, hoewel ik nooit een lege 12v accu heb gehad.
 
Hallo allemaal,

wij hebben nu ongeveer 6 weken de EE90 update in onze iV en helemaal geen problemen meer gehad met de 12V.
Niet bij 's nacht laden aan onze laadpaal, niet naar 80% en ook niet meer bij laden naar 100%.

Wel hebben we nog een paar (kleine) zaken:

1. Onze auto heeft keyless entry/keyless start en staat ingesteld om via de handgreep open te gaan. (dus niet bij ernaartoe lopen)
Als ik nu dus bijvoorbeeld 's ochtends naar de auto loop om hem wat op te laden (wij kunnen laden vanuit het overschot uit onze zonnepanelen) kan ik wel de auto openmaken via de handgreep, maar het laadklepje blijft dan vergrendeld.
Ook wanneer ik hem via de handgreep weer sluit en open blijft het laadklepje op slot.
Als ik instap en 10cm rij en hem dan weer uitzet is het klepje wél ontgrendeld?

Ook als ik de auto als eerste met de sleutel openmaak blijft het klepje vergrendeld, maar na afsluiten en een 2de keer openen via de sleutel is het klepje wel ontgrendeld.
Apart, maar kan ik mee leven.

2. Verder heb ik nog niet helder hoe ik het onderscheid kan maken tussen mijn telefoon met Android Auto en die van mijn vrouw?
We hebben beide een eigen sleutel, maar soms als ik instap verbindt hij toch met de telefoon van mijn vrouw, waardoor we niet via VLC de muziek van mijn telefoon krijgen.
Voorlopig maar Bluetooth op de telefoon van mijn vrouw uitgezet.

3. Wij hebben ACC op onze auto, maar hier bij ons in het binnenland van Spanje is het wel een gedoe.
Er staan hier heel veel borden, ook op smalle parallel wegen, en die worden allemaal "gezien" dus die optie om daar op te reageren hebben we al uit moeten zetten.
Ook de optie waarbij hij rekening houdt met kruisingen, rotondes en bochten is hier domweg gevaarlijk, omdat de informatie over de verschillende wegen hier erg incompleet en vaak ook gewoon fout is.
Voorbeeld: je rijdt op een rechte 80km weg en compleet onverwacht gaat hij in de ankers omdat er (zogenaamd) een scherpe bocht aankomt waar hij met 30km doorheen wil gaan.
Kortom, ook die optie staat nu uit.

Wat wel lekker werkt is wat we dan overhouden, namelijk CC met waar nodig afstand houden en vaart minderen als gevolg van een auto voor je.

4. Omdat ik benieuwd ben naar hoeveel km we nu echt rijden op benzine en hoeveel op elektrisch heb ik een poging gedaan om de Tripstatistics_xxxxx.csv uit de MySkoda App te importeren in een Excel en daar een uitsplitsing te maken.
Een tijdje terug zag ik op YouTube iemand die dit best wel belangrijk vond omdat bij een toekomstige inruil je dus geen idee hebt of de auto wel echt als hybride is gebruikt of gewoon als benzine auto?

Ik voeg het Excel file bij voor jullie om eens te testen.

Het werkt als volgt:
Stuur de tripstatistics_xxx.csv via email naar een PC,
Open mijn bestand in Excel (NL-versie),
Ga in Excel naar het tabblad "Gegevens" bovenin,
Klik op Gegevens Verversen,
De gegevens worden in het 2de tabblad geïmporteerd,
Hij opent dan (als het goed is) een bestandsverkenner waarmee je het ontvangen Tripstatistics_xxxx.csv bestand opent, (xxx is je VIN)
Als het goed is krijg je nu de uitsplitsing van de Benzine- en elektrische kilometers te zien.

Het Excel kan op dit moment met 3000 regels (ritten) overweg.

Groeten,

Leo
 

Bijlagen

  • Kodiaq Tripdata V2.1 met 2 tabbladen Blanco.zip
    213 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ad 2. In mijn Golf 8 pikt hij in principe de laatste telefoon op. Gelukkig is mevrouw Rallye niet zo van de CarPlay. Zij heeft dus alleen Bluetooth ingesteld op de iPhone en de kinderen en ik hebben CarPlay. De kinderen rijden niet vaak in de Golf.
Gaat het met Android Auto wellicht ook zo?
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben één vakantie draadloos CarPlay / AA geprobeerd, dat ging redelijk goed, maar af en toe was hij het helemaal kwijt. Vooral bij kort in- en uitstappen kreeg ik hierna geen verbinding meer. Een hele toestand als je in een vreemd land zit en je krijgt je maps niet meer aan de praat. Uiteindelijk heb ik de interne WiFi uitgeschakeld, dus de telefoon doet wel verbinden via Bluetooth maar als ik CarPlay of AA wil steek ik even de kabel in. Geen gedoe voor de rest. En de geluidskwaliteit is ook beter.

ACC met bordenherkenning moet altijd uit. Ronduit gevaarlijk op de snelweg. Snelheidswaarschuwing in het het algemeen heb ik al een memory muscle voor ontwikkeld om bij het wegrijden uit te schakelen. Het zit ook gewoon altijd fout, heel irritant. Wie die wetgeving bedacht heeft.

Maar blijven kleine dingetjes bij een verder heerlijke auto.

Ik heb wel nog iets kleins ontdekt, de auto hold instelling (dus dat ie de rem vasthoudt aan een stoplicht bv.) durft zichzelf te pas en te onpas uit te schakelen. Soms wekenlang niet, soms na een paar dagen. Dan verwacht je dat hij gaat vasthouden maar doet ie dus niet en moet je het in de instellingen opnieuw gaan zoeken en activeren.
 
Ja, die bordenherkenning is leuk in de folder en in het marketing filmpje maar in het echies.... Nou nee.

Bijgevoegd een nieuwe versie van de Excel, ik heb nog een paar schoonheidsfoutjes gevonden.

Leo
 

Bijlagen

  • Kodiaq Tripdata V2.2 met 2 tabbladen Blanco.zip
    219,7 KB · Weergaven: 10
...Bijgevoegd een nieuwe versie van de Excel, ik heb nog een paar schoonheidsfoutjes gevonden.
Of topic, Ik begrijp je excel niet helemaal. Volgens mij heb je namelijk 1 vergelijking met 2 onbekenden en kun je niet uitrekenen hoeveel km je met benzine of elektrisch of een combi hebt gereden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

De export uit de MySkoda App geeft aan hoeveel kWh/100km en hoeveel ltr/100km er verbruikt is in een rit.
Ook het totaal aantal km van die rit is beschikbaar in de export.

Omdat een paar waarden met een punt als scheidingsteken staan ipv een komma, haal ik een truukje uit om die punt te vervangen door een komma, zodat ik daarna met die waardes kan rekenen.

Op die manier kan ik de verdeling van een rit in xx km elektrisch en yy km op benzine berekenen.

Verder tel ik hoeveel ritten er minder dan 30km waren, omdat die zeker elektrisch geen en weer gereden kunnen worden.

Uit een Duits onderzoek zou blijken dat in de praktijk ongeveer de helft van de dagelijkse ritten minder dan 30km zijn.

Bij ons is dat inderdaad ook het geval.


Groeten,

Leo
 

Jeroen Middag

Actief lid
...
Ik heb wel nog iets kleins ontdekt, de auto hold instelling (dus dat ie de rem vasthoudt aan een stoplicht bv.) durft zichzelf te pas en te onpas uit te schakelen. Soms wekenlang niet, soms na een paar dagen. Dan verwacht je dat hij gaat vasthouden maar doet ie dus niet en moet je het in de instellingen opnieuw gaan zoeken en activeren.
Dat van Autohold heb ik ook. C.a 1x per maand of per 2 maanden gebeurt het dat ie in eens uit staat. Iritant maar ik ben er inmiddels op bedacht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: BJF

BJF

Forumguru
Dat heb ik mijn Tiguan precies zo. Heb wel eens het idee dat dit is nadat ik een melding heb gehad dat er nieuwe instellingen voor mij zijn.
 

pfe83

Senior Member
Ik heb de autohold functie als snelkoppeling in de bovenbalk van het entertainmentscherm geplaatst. Op die manier is snel te zien of hij aan (groen) of uit (wit) staat en kun je hem snel aanpassen. Ik heb nog wel eens in langzaam rijdend tot stilstaand verkeer dat ik de autohold uit wil hebben. Tot nu toe nog niet gemerkt dat hij vanzelf uitgaat.
 

EvilKnievel

Forumguru
Het zou maar zo kunnen zijn dat je instellingen dan niet geladen kunnen worden. Heb ik ook een paar keer gehad, dit lijkt te gebeuren als de auto bij het ontgrendelen géén mobiele dataverbinding heeft, maar wellicht is er een andere oorzaak. Je wordt dan op een gastgebruiker gezet. Je zou dat eventueel ook kunnen merken aan andere geluidsinstellingen, ineens een ander radiostation wat actief is etc.
 

Chris_

Actief lid
Al een tijdje heb ik gedoe met uitvallen van alle veiligheidssystemen. Vooral smorgens bij koude. Nu kwam ik erachter dat er vocht zit bij de front camera achter de voorrruit. Dit verdenk ik als oorzaak van het probleem. Iemand meer dit al tegen gekomen? Ik heb even berichtje gedaan naar de dealer vandaag.
20251120_075153.jpg
 

EvilKnievel

Forumguru
Ook hetzelfde probleem. Is niet persé een vochtprobleem maar alleen wat condens. Wat vaak helpt is even de blower op de max stand (voorruit knopje met max erop) voor een paar minuten, daarna verdwijnen de meldingen als sneeuw voor de zon.
 
Bij mijn Superb IV iV ( zo goed? ) ook. Laatst van Hoogeveen tot aan Maastricht alle foutmeldingen met betrekking tot de assistentiesystemen. Moet wel zeggen dat dat de eerste en tot nu toe laatste foutmelding is geweest die ik de afgelopen 32.000km heb gehad.
 

Joepp

Lid
Deze week: scherm op zwart opnieuw opgestart en oke vervolgens leeslampje bij binnenspiegel die steeds aan gaat ..onder het rijden proberen uit te zetten maar tot 2x toe ook de pechmeldkamer gebeld..je hoeft het maar nauwelijks aan te raken en de auto gaat bellen....vervolgens bij trajectcontrole krijg ik om de minuut een melding dat ik boven de toegestane snelheid zou rijden terwijl ik er onder zit!! zeer irritant!
 
Bovenaan Onderaan