EvilKnievel
Forumguru
Ja herkenbaar, volgens mij is dat gewoon het wringen van de banden en dat komt voornamelijk voor bij kouder weer. Dat verklaart waarschijnlijk waarom je het sinds kort hebt.
Er staat een sticker geplakt onder de motorkap hoeveel gram koudemiddel er in het systeem moet zitten voor de juiste vulling. Teveel gas is ook niet goed, net als te weinig.vraagje ,, ik leg overhoop met de dealer omdat ik een mail kreeg dat de airco is gecheckt , met een label waar 0,0 op staat terwijl afgesproken is dat de airco VOL gevuld wordt. dit staat ook zo op de bon ,,,, airco vol vullen
ik vertrouw dit uiteraard niet en checken is wat anders dan vol vullen ,,, en 0,0 helpt ook niet want ik krijg het idee dat de monteur gevoeld heeft , en ja hij doet het (nu) goed en klaar
......![]()
Ja ik heb dit ook al sinds het begin (12-2024), inmiddels maar aan gewend. Lijkt op iets in het stuurbekrachtigingsmechaniek, maar dat is als verdere auto leek omschreven.Ik heb sinds kort last van een ratelend/schurend geluid bij volle stuuruitslag en langzaam rijden (vooruit en achteruit). Kent iemand dit ?
15 tot 20% per jaar vind ik best veel. Ooit een mondeo laten vullen na er (ook nog 2e hands) 6 jaar mee gereden te hebben. 80.000km. Bij t vulstation gaven ze toen aan dat nog meer dan de helft vol was.op bijvullen van de airco zit geen garantie ,,,, elk jaar verlies het systeem 15-20 procent koelmiddel door gebruik,,,,,en na een jaar of anderhalf merk ik dar de airco minder wordt,,,
daarom wil ik de airco vol gevuld hebben....