Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

MHaas

Lid
@Kodie dat van die krakende deuren komt mij erg bekend voor. Ik had dat in Italie ook bij 35grc en vandaag in Nederland bij 30grc weer. Is mij bij de proefrit in Februari niet opgevallen. Maar irritant is het wel....ik heb een bloedhekel aan kraakjes en rammeltjes.
Zijn er meer mensen met deze ervaring of oplossingen??

De inleg van de sportline (die zilvergrijze vlakken in de deurpanelen / dashboard) durven inderdaad wel eens voor geluidjes zorgen. Het zit vooral in de hoeken van het dashboard / portier. Ik hoor het zo'n 5% van de tijd, vooral op een ruig wegdek (zo van die ruwere asfalt), lijkt dat het dan door resoneert. Niet mateloos storend maar wel jammer voor een auto die verder fijn is afgewerkt.

Ik ga even wachten tot de temperatuur wat gedaald is, en anders beginnen zoeken naar een of ander middel. Ik zag al filmpjes waar ze de deurpanelen uit elkaar halen en extra isoleren / tapen, maar dat is me toch wat gewaagd, dan vraag ik het eerst eens aan de dealer.

Zou wat inwrijven met siliconen spray kunnen helpen? Eigenlijk blijf ik er zelf liever vanaf.

@Kodie dat van die krakende deuren komt mij erg bekend voor. Ik had dat in Italie ook bij 35grc en vandaag in Nederland bij 30grc weer. Is mij bij de proefrit in Februari niet opgevallen. Maar irritant is het wel....ik heb een bloedhekel aan kraakjes en rammeltjes.
Zijn er meer mensen met deze ervaring of oplossingen??

net op onderzoek uit gegaan. Ik verdenk de achterbank nu van het geluid.. ik had de bank net plat en het geluid was een heel stuk minder

Ik kreeg gisteren bij het wegrijden de melding dat de automaat in het noodprogramma stond, was ook niet vooruit te branden. Na een herstart nergens last meer van gehad. Skoda gebeld maar die zeiden dat er nu niks meer uit te lezen valt en dat ik moet terugbellen als het weer gebeurd :rolleyes:.

hemi24

Forumguru
Knap dat ze dat op afstand kunnen zien…!
Zou toch gewoon even langs de dealer gaan om even het storingsgeheugen te laten uitlezen.

willemc650

Senior Member
@Skoda001 ik zou maar eens kijken of je auto geen update nodig heeft.. ik had een aandrijfstoring.. na de auto een tijdje uit te hebben gehad was de melding weg en werkte alles weer.. tot afgelopen vrijdag.. toen deed de auto niets meer.. accu dood. blijkt een bekend probleem waar een update voor is. update PV4 90EE..

MikeyMan

Forumguru
Ze kunnen zelfs maanden na dato nog van alles terug halen, zoals ik na het ongeluk heb ervaren. Dus dat lijkt me wat onzinnig.

MHaas

Lid
net op onderzoek uit gegaan. Ik verdenk de achterbank nu van het geluid.. ik had de bank net plat en het geluid was een heel stuk minder
Ik ben gisteren eens met de pot zuurvrije vaseline rondgegaan en alle deurrubbers inclusief de rubbers in de deuropening licht ingevet met vaseline. Dus niet dat de klodders er bij hangen . Ook de rubbers onderaan de dorpels. En ik moet zeggen dat ik vanmorgen geen wanklank heb gehoord. De rubbers voelden ook erg "droog" aan....

hemi24

Forumguru
@MikeyMan : laat vooral iemand me verbeteren als ik het fout heb, maar volgens mij kunnen ze alleen zien of er een actuele storing aanwezig is, niet of er een storing in het geheugen staat…

hemi24

Forumguru
@MHaas : dit werkt slechts heel tijdelijk, vanaf nu zal er stof en vuil aan de rubbers blijven hangen en komt het geluid over een tijdje alleen maar harder terug…
Geniet ervan zolang als het duurt!

MikeyMan

Forumguru
@MikeyMan : laat vooral iemand me verbeteren als ik het fout heb, maar volgens mij kunnen ze alleen zien of er een actuele storing aanwezig is, niet of er een storing in het geheugen staat…
Laat ik het zo zeggen... Ik heb drie of vier ochtenden bij de dealer gezeten nadat ik van achteren aangereden ben door ingreep van de noodrem assistent. Dit speelde gedurende drie maanden. Telkens is er een dieper niveau van analyse gedaan. Waarbij vele (vele!) paginas aan logging opgehaald zijn. Hierbij heb ik ook verschillende storingen langs zien komen in de output. Of daar deze specifieke storing ook onderdeel van zou zijn weer ik niet natuurlijk, maar het zou me verbazen als dit niet zo is.

MHaas

Lid
@MHaas : dit werkt slechts heel tijdelijk, vanaf nu zal er stof en vuil aan de rubbers blijven hangen en komt het geluid over een tijdje alleen maar harder terug…
Geniet ervan zolang het duurt
Ik maak uit deze en al je andere antwoorden bij verschillende topics op, dat jij het allemaal al een keer hebt meegemaakt.....iets met wijsheid en pacht. Je klinkt ook een beetje als het Grote Zure Skoda Orakel zonder dat je met mogelijke echte oplossingen komt....
Ik denk ook dat je zelf niet eens in een Skoda rijdt maar in een Merk dat het slecht kan verkroppen dat Skoda het best goed doet....
But....correct me if i am wrong...

willemc650

Senior Member
Laat ik het zo zeggen... Ik heb drie of vier ochtenden bij de dealer gezeten nadat ik van achteren aangereden ben door ingreep van de noodrem assistent. Dit speelde gedurende drie maanden. Telkens is er een dieper niveau van analyse gedaan. Waarbij vele (vele!) paginas aan logging opgehaald zijn. Hierbij heb ik ook verschillende storingen langs zien komen in de output. Of daar deze specifieke storing ook onderdeel van zou zijn weer ik niet natuurlijk, maar het zou me verbazen als dit niet zo is.
Oefff.. die noodrem assistent had inderdaad wel wat minder gemogen.. gelukkig zelf geen aanrijding gehad maar al wel een paar keer de pleuris geschrokken dat hij plots vol op de rem staat. De noodrem ziet af en toe spoken. mijn vrouw wil o.a hierom mijn auto nooit meenemen (wat dan natuurlijk wel weer een voordeel is).

hemi24

Forumguru
Beetje jammer @MHaas dat jij het zo ziet, maar ik zou je graag helpen om valkuilen te vermijden.
In het verleden zelf al een keer de fout begaan door deurrubbers met een vet product te behandelen om gekraak tegen te gaan.
Achteraf was talkpoeder wellicht beter geweest…

En voor de rest van je opmerkingen: misschien eerst even inlezen?

Gewone vaseline is sowieso een nogo; dat is een uit aardolie verkregen product; de oplosmiddelen die daar in zitten zullen rubbers aantasten waardoor ze bros worden. Een zuurvrije vaseline is in dat opzicht al wat beter, mits deze 100% zuurvrij is geraffineerd en niet deels. Maar beter had een silicone product geweest. Nu zal er, hoe dun ook, wel vuiligheid blijven plakken aan de rubbers..

Ik heb in het verleden zo’n rubber-stick gebruikt, die zijn daar specifiek voor en laat zich met minder knoeien aanbrengen dan een siliconespray. Je moet alleen goed op de datum letten: die van mij was over de datum en die plakte echt als de nete en ben er een flinke tijd mee bezig geweest om dat van het rubber af te krijgen. Kwam er “op tijd“ achter; had gelukkig alleen het kofferbak rubber gedaan.

Ja; dat is zo’n rubber stick.. denk dat onderlinge (fatsoenlijke) merken niet veel van elkaar schelen.. maar die van mij was echt âhd! Denk dattie wel bijna 10 jaar was.. hij was ook helemaal geel uitgeslagen.. voorheen werkte dat idd prima

Fif

Lid
Oefff.. die noodrem assistent had inderdaad wel wat minder gemogen.. gelukkig zelf geen aanrijding gehad maar al wel een paar keer de pleuris geschrokken dat hij plots vol op de rem staat. De noodrem ziet af en toe spoken. mijn vrouw wil o.a hierom mijn auto nooit meenemen (wat dan natuurlijk wel weer een voordeel is).
Je kunt die noodremmer gewoon deactiveren. Dat is bij mij onderdeel van de opstart routine.

Bovenaan Onderaan