Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

MikeyMan

Forumguru
Nou, het is gelukt...

Werkplaats chef werd er ook helemaal gek van. Ze krijgen twee uur betaald, duurt gemiddeld vijf uur. En het is horten en storen met handmatige interventies...

Onderdeelnummer apparaat: 57H035816B
Hardware: H10
Software: 2630
ABT hardware: H41
ABT software: 4047
Navigatiedatabase: 25.6
Radiodatabase: ---
Media-codec: 3.1.4

Hij lijkt wat relaxter te rijden idd.

Nou, het is gelukt...

Werkplaats chef werd er ook helemaal gek van. Ze krijgen twee uur betaald, duurt gemiddeld vijf uur. En het is horten en storen met handmatige interventies...

Navigatiedatabase: 25.6
Radiodatabase: ---
ABT hardware: H42
Navigatiedatabase: 25.1
Radiodatabase: 1.31.52

Dit is mijn software stand geleverd in februari 2025. (Nog) Geen software recall 90EE op uitgevoerd. Weinig verschil zo te zien, is de ABT Hardware en de navigatie kaarten zo te zien.

MikeyMan

Forumguru
Vraag me ook af hoeveel de versie zegt.
Kwam van:

Systeeminformatie

Verbinding

Info

Onderdeelnummer apparaat: 57H035816A
Software: 2565
ABT software: 4043
Navigatiedatabase: 24.10
Radiodatabase: 1.31.48

ertromp

Forumguru
Jij hebt inderdaad de laatste versie voor je media systeem @MikeyMan .

Volgens de TPI:
Oud:
005F (mediasysteem) 571035816B software 2565
Nieuw:
571035816C software 2650

Maar dat is niet de enige regelaar die in je auto geüpdatet is. Er is een hele serie componenten die geüpdatet zal zijn die je niet zomaar naar voren kunt toveren.

MikeyMan

Forumguru
Tis mij een raadsel hoe die nummering werkt.
Onderdeelnummer is blijkbaar ook geen wijziging in hardware, gezien ik nu ook van A naar B ben gegaan. C staat er dan blijkbaar nog niet op.

Dat gezegd hebbende, blij dat het een stuk rustiger rijdt zo.

ertromp

Forumguru
Bijgevoegd een uitdraai van alle regelaars in mijn Tiguan. Die heb ik gisteren eens gecontroleerd of daar wel alle laatste versies op staan conform TPI.
Mijn auto is geleverd april 2025 en bevat alle laatste software. Je kunt dan zien wat een enorme lijst met regelaars zo'n hybrid heeft.

Bijlagen

• Log Tiguan Erik 3766km-2340mi (3).pdf
    234 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
......
Heeft er iemand ervaring met een recentelijk afgeleverde Kodiaq PHEV en de voor aflevering uitgevoerde updates? Mag ik aannemen dat een vorige week geproduceerde auto gelijk al je meest recente software meekrijgt? Of moet ik straks met samengeknepen billen naar Italie?
Onze Kodiaq 2 is eind juni geleverd we hebben er nu 1000 km op de teller en tot op heden geen problemen gehad. We lezen heel veel op het forum wat er niet goed gaat. We moeten wel bedenken bij wie het wel goed gaat wordt bijna niet vermeld op het forum. Wij zijn tot nu toe tevreden over onze Kodiaq 2 PHEV.

TomDB

Actief lid
Vandaag tijdens het tanken is vrouwlief tegen de openstaande tankklep aangelopen. Kleppie is volledig afgebroken. Hopelijk kan het snel gefixt worden. Het goede nieuws is dat ook een ontbrekende tankklep niet leidt tot foutmeldingen

MikeyMan

Forumguru
Kleine update na de update ;)

- Rijbaan assistent stuk relaxter, stuurt iets subtieler tegen lijkt het. En reageert nu wel goed op een korte tik op de knipperlicht-stengel
- Stuur-detectie lijkt strikter
- Word echt schijtziek van de melding over battery care. Blijft spammen dat je max 80% moet laden, komt elke keer terug.

Moet ook even gaan uitvinden hoe de deurpanelen los gaan, aangezien er iemand stukken denne-appel in de gleuf van de zonneschermpjes heeft zitten gooien :mad:

MHaas

Lid
Ik heb geen vergelijk met de vorige software versie...ben 1 week na ophalen auto (geüpdatet, is mij verteld) gelijk richting Noord Italië gereden zonder 1 wanklank van de sensoren. Battery Care ben ik het mee eens....die blijft mekkeren bij de meldingen, net als het instellen van de wifi hotspot...(wie weet waarom dit moet?).
Wat me overigens wel tegenvalt is dat ik met een Sportline (55k€) geen frontcamera heb maar een sensor in het midden van de gril.
Heb er zo niet op gelet bij bestelling maar is met deze auto een frontcamera niet standaard?

Fif

Lid
Kleine update na de
- Word echt schijtziek van de melding over battery care. Blijft spammen dat je max 80% moet laden, komt elke keer terug.
Sinds ik een modus operandi heb gevonden, rijd ik probleemloos en ik wil er liever geen ellende bij. Begrijp ik uit jouw opmerking dat die auto na de update gaat zeuren over 100% laden want ik doe hem altijd vol, doe ik met benzine ook.

MikeyMan

Forumguru
Yup... Met geen mogelijkheid uit te zetten ook.

Althans, opnieuw starten is weer gezeur.

Er wordt nota bene al capaciteit achter gehouden, laat me met rust. Of geef een fatsoenlijke user interface. Zet de slider op het scherm bij het uitzetten, zodat je kunt instellen hoeveel er geladen moet worden.

Laatst bewerkt door een moderator:

ToBu

Lid
Interessante studie over ADAS-systemen die bevestigt wat velen van ons al vermoedden, een overdaad aan waarschuwingen en ingrepen kan juist averechts werken en de verkeersveiligheid verminderen.

Bovenaan Onderaan