Kodiaq 2 phev vragen

Jessedew

Forumguru
Het zou mij verbazen als het niet kan, auto is net nieuw toch? Even navragen bij de dealer is ook een optie, waar je dit kunt terugvinden, ala bovenstaande aanwijzingen niet voldoende blijken te zijn.

ertromp

Forumguru
De App voor een Octavia iV of een Kodiaq 2 iV kunnen natuurlijk anders ingedeeld of verschillend van functies zijn afhankelijk van wat uitgelezen en gestuurd wordt............

Binnenkort even naar de dealer, de birds eyeview zit aan de voorzijde meer dan 80 cm speling, op beeld/camera zou ik op een lijn staan, terwijl er nog 80 cm ruimte over is, zo ook aan de zijkanten.

Neem aan dat dit opnieuw dan gekalibreerd moet worden?

Jeroen van Arkel

Senior Member
Beste mensen,

Ik ben Herbie, 45 jaar, beetje autogek en mij aan het oriënteren naar een andere grotere auto. Nu in bezit van een xc60 2022 phev.
......
Ik zou ff naar de vw Tayron gaan. Die heeft iets stuggere basis stand tov de kodiaq met DCC. Tenminste met de R Line. En een Tayron heeft een sterkere motor variant die Skoda niet heeft. De basis phev is gelijk met 204pk maar er is ook een 272pk variant. Het leerpakket van de Tayron is beter en heeft meer instellingen en massage standen dan de kodiaq. Die komt overeen met de basis massage stoelen bij een élégance of trend of r line bij vw. Maar het optionele leder pakket biedt dan meer. Als ook verwarming achter en de voorstoelen hebben dan het koel en verwarmings pakket in de voorstoelen.

Excuus hij ging naar de eerste pagina en zag dat je al een Skoda besteld hebt. Veel fijne kilometers

Laatst bewerkt door een moderator:

EvilKnievel

Forumguru
Lijkt me wel heel stug, dat @Jessedew dit wel kan met zijn Octavia PHEV en jij het bij de Kodiaq niet zou kunnen…
In de Kodiaq (en Superb) zit de nieuwe plugin hybryde aandrijflijn en daarbij ook andere software.
De Kodiaq mist inderdaad de optie om het laden te plannen in de app.
De suggestie van @ertromp m.b.t. laadlocaties is wel een interessante, dit zal ik ook eens proberen. Wie weet kan het daarna wel. :unsure:

EvilKnievel

Forumguru
Geen idee of het bij de Kodiaq 2 kan maar bij de Tiguan eHybrid gaat het als volgt:
Hoofdmenu Laden in infotainmentsysteem selecteren.
Dan kun je laadlocaties aanmaken (bijvb thuis).
Je kunt dan vertrektijden invoeren en de auto is voor de gewenste tijd opgeladen tot gewenste/ingestelde percentage.
Je kunt ook voorkeurs laadtijden in dat menu aanmaken tussen welke tijden de auto geladen mag worden.
@ertromp is dat bij de laatste generatie Tiguan, of de vorige generatie?
Ik de Kodiaq 2 zit die optie helaas niet.

Jeroen van Arkel

Senior Member
Dan is het vast een volkswagen optie. Meerprijs moet natuurlijk érgens in zitten ;)
Nee dat zit standaard in alle (PH)EV. Want zat ook al in software versie 2 en 3 in mijn id 3 en 4 en zit ook idd in de Tiguan Tayron TRoc enz waar maar een EV of onderdeel van een EV in zit. Zit in de auto en in de app. En om off terug te jennen. Vw moet heb van meer (marginaal) Luxe of luxere componenten hebben. En van meer tech. Techie idd iets wat in de vw modellen dan iets meer standaard zit of of ook extra verkrijgbaar is. Maar meer schermen. Grotere schermen. Meer software features of soms op fysiek onderdelen van de auto. Ik be jaloers op de kodiaq qua usb bij de voorspiegel. Paraplu. Afvalbakjes in de deuren (alhoewel) die nu ook gewoon bij vw als accessoire zijn. Deur beschermers en dat tweede dashboard vak. Maar troost mij met veel meer vermogen. Trekgewicht tech en materialen.

EvilKnievel

Forumguru
Rustig maar, was maar een grapje hoor :ROFLMAO:
Dat gepland laden zal standaard in alle (PH)EV modellen van volkswagen zitten idd, maar niet standaard in de Kodiaq 2 in ieder geval.
Had het in mijn Golf GTE ook destijds. Seat had dan weer de beperking dat je geen geplande opwarmtijden in kon stellen, zo hebben ze de features een beetje per merk verdeeld denk ik.

Bovenaan Onderaan