Kodiaq 2 phev vragen

Herbie0412

Nieuw lid
Beste mensen,

Ik ben Herbie, 45 jaar, beetje autogek en mij aan het oriënteren naar een andere grotere auto. Nu in bezit van een xc60 2022 phev.

Ik wil graag meer ruimte, en zo kwam ik eigenlijk op de Kodiaq 2 terecht.

Heb een aantal vragen:

1: zijn de bruin lederen stoelen met massage functie meer(beter) in te stellen dan de standaard stoelen?

2: kan ik het laden ook programmeren, d.w.z vanaf een bepaalde tijd in de app aangeven dat ze mag gaan laden?

3: is dcc echt een toevoeging? Merk na een korte proefrit dat de Kodiaq wat soepeler geveerd is dan de xc60, maar met dcc heb je nog meer mogelijkheden en dat klinkt mij interessant.

4: hoe rijdt de auto alleen met de brandstofmotor? Tijdens de proefrit dacht ik te rijden alleen op de motor, maar volgens mij hielp de elektromotor toch nog wat mee.

Groet Herman

Ps; zag nergens een voorstel topic, vandaar even hier voorgesteld.

Fif

Lid
Hi. Op vraag 4; als de accu op 0% staat, rijd je alleen op de brandstofmotor. Als de accu op meer dan 0% staat dan regelt hij het zelf in hybrid mode. Je kunt dan ook nog het accu percentage vast zetten waardoor hij nog meer op benzine gaat rijden.

RichardS

Nieuw lid
I De XC60 PHEV heeft nog een bak meer vermogen dan de Kodiaq dat ga je echt wel merken. Ik rij nu een X40 T5 recharge (276pk) en vond het verschil met de Kodiaq al erg groot. Met de T6 of T8 is dat nog veel meer. Ik heb proef gereden met de kunstleren stoelen en uiteindelijk voor de Sportline gekozen omdat ik ze erg hard vind en de hoofdsteunen duwde het hoofd van vrouw (1.58m) heel erg naar voren. Woensdag krijg ik mijn Kodiaq met dcc ik zal mijn ervaring met je delen

Herbie0412

Nieuw lid
I De XC60 PHEV heeft nog een bak meer vermogen dan de Kodiaq dat ga je echt wel merken. Ik rij nu een X40 T5 recharge (276pk) en vond het verschil met de Kodiaq al erg groot. Met de T6 of T8 is dat nog veel meer. Ik heb proef gereden met de kunstleren stoelen en uiteindelijk voor de Sportline gekozen omdat ik ze erg hard vind en de hoofdsteunen duwde het hoofd van vrouw (1.58m) heel erg naar voren. Woensdag krijg ik mijn Kodiaq met dcc ik zal mijn ervaring met je delen
Ja, heb nu de t6. De lederen stoelen helaas niet kunnen proberen, alleen de stoffen versie ervan. Ben benieuwd naar je ervaringen met dcc

VanRoyal

Forumguru
2) Nee, alleen tot hoeveel hij mag laden.
3) Ik ben blij dat ik het genomen heb. Op de snelweg rij ik bijna altijd in sportstand, dan ligt hij een stuk strakker op de weg. En ik zet hem ik regelmatig op comfort als het wegdek erg oneven is. De normale stand vind ik eigenlijk teveel deinzen.
4) Prima, ik kom nooit vermogen tekort. Als je hem in sportstand zet dan gaat hij agressiever regenereren en heb je vaak nog 2 tot 3% accu over. Nog een reden waarom ik vaak in sportstand rij. Je kunt trouwens ook je eigen profielen maken, waarbij je vering, stuurbekrachtiging, ACC en regeneratie naar wens kunt instellen.

Joepp

Lid
Ja, heb nu de t6. De lederen stoelen helaas niet kunnen proberen, alleen de stoffen versie ervan. Ben benieuwd naar je ervaringen met dcc
Niet alleen in vermogen maar ook in afwerking en kwaliteit van de matrialen ! Skoda is prima maar de Volvo is toch een klasse hoger ..moet nog steeds wennen!..natuurlijk ook een ander prijskaartje!

Herbie0412

Nieuw lid
Niet alleen in vermogen maar ook in afwerking en kwaliteit van de matrialen ! Skoda is prima maar de Volvo is toch een klasse hoger ..moet nog steeds wennen!..natuurlijk ook een ander prijskaartje!
Nou, precies dat. Destijds zat de mijn op 72k, nu dezelfde auto meer opties tegen de 80, terwijl de Kodiaq 20k minder moet kosten, met dezelfde opties…
Champagne problemen….

Laatst bewerkt:

Herbie0412

Nieuw lid
2) Nee, alleen tot hoeveel hij mag laden.
3) Ik ben blij dat ik het genomen heb. Op de snelweg rij ik bijna altijd in sportstand, dan ligt hij een stuk strakker op de weg. En ik zet hem ik regelmatig op comfort als het wegdek erg oneven is. De normale stand vind ik eigenlijk teveel deinzen.
4) Prima, ik kom nooit vermogen tekort. Als je hem in sportstand zet dan gaat hij agressiever regenereren en heb je vaak nog 2 tot 3% accu over. Nog een reden waarom ik vaak in sportstand rij. Je kunt trouwens ook je eigen profielen maken, waarbij je vering, stuurbekrachtiging, ACC en regeneratie naar wens kunt instellen.
Dus ik kan niet via de app het laden starten.

De Volvo wel, lader aansluiten, en op afstand aangeven wanneer ie mag gaan laden. Dat scheelt een boel geld, en dat kan de Kodiak niet??

VanRoyal

Forumguru

De Volvo wel, lader aansluiten, en op afstand aangeven wanneer ie mag gaan laden. Dat scheelt een boel geld, en dat kan de Kodiak niet??
Is geen use-case bij mij, ik hang hem aan de lader en ga gelijk laden, dus ik durf niet te zeggen of je dit naderhand nog kunt beïnvloeden. Ik zou hem in theorie wel aan de publieke lader voor mijn deur kunnen hangen en dan via bijvoorbeeld de OVO Charge App het laden aanzetten op het moment dat ik dat wil, maar dat doe je dan via een app van een derde partij.

EvilKnievel

Forumguru

Je kan via de app het laden gewoon starten en stoppen. Nog niet gekeken of dat via het menu ook kan.
Ik gebruik het laden via de app nog wel eens als ik een langere rit ga maken, dan zet ik hem even naar 100% laden en start ik het laden, beiden via de app.

VanRoyal

Forumguru
Ik denk dat e.e.a. ook afhankelijk is of je gebruik maakt van een publieke laadpaal of een eigen laadpaal. Ik heb geen eigen laadpaal, dus ik moet een laadsessie altijd starten met een RFID kaart of via een app. Ik kan het laden dan wel stoppen via de Connect app en ook kan ik het percentage instellen.

Bovenaan Onderaan