Knipperende gloeispiraal

Tees

Donateur
Even recapitulerend:
inmiddels deze sensor vervangen,
bekabeling van de sensor vervangen..
nieuw motorregel apparaat geplaatst.
Maar dit heeft allemaal tot op heden niet geholpen.

En je krijg foutcode P0546. Onze grote held Gerrit Speek (gelinkt door @hemi24) geeft maar 2 opties: defecte sensor of defecte kabel. Ik ga er nu even vanuit dat dit dezelfde foutcode is, die je eerder ook had toen je voor het eerst naar de dealer ging. Dan rest mij de vragen of de dealer 't wel goed gedaan heeft: heeft 'ie de goede sensor vervangen (er zijn 3 uitlaatgastemperatuursensoren!!)? Heeft 'ie een deel of de volledige bekabeling naar die sensor vervangen? Het motorregelapparaat vervangen lijkt mij een behoorlijk grove en vrij vergezochte oplossing, verbaast me dat 'ie zo ver gegaan is.
Volgende vraag: heeft de dealer al eens naar de meetwaardeblokken gekeken? Als die sensor kapot is, krijg je rare meetwaarden eruit.

Maar mijn gevoel, omdat het een sporadische fout is EN omdat de sensor al vervangen is, wijst toch naar de bekabeling. Ik betwijfel of de dealer de volledige kabel van sensor naar ECU vervangen heeft namelijk, da's veel werk, het is makkelijker maar een stukje te vervangen.

@tim_j: dit gaat over de uitlaatgas-temperatuursensor, niet over de lambdasensor. Er zitten bij deze diesels volgens mij 3 temperatuursensoren (voor roetfilter, voor turbo, en na roetfilter) EN een lambdasensor.
 

skodaboy

Forumguru
bedankt voor jullie reactie's en het meedenken. ik heb bij 14 dagen een afspraak bij de dealer voor onderhoud,ze gaan dan in één keer een nieuwe sensor plaatsen
 
Bovenaan Onderaan