Knipperende gloeispiraal

Appz

Nieuw lid
Sinds enkele weken knippert soms het gloeispiraal lampje in mijn Octavia 2FL. Na wat zoekwerk kon dit duiden op defecte remlichten, maar deze werken allemaal naar behoren. Overigens is het de afgelopen twee weken niet voor gekomen tot vanochtend, na 8 minuten\ á 10 km rijden kwam het euvel weer. Als ik de auto uitzet en weer start blijft het lampje uit.

Met mijn beperkte (lees geen) kennis van auto's lijkt het wel een sensor ofzo die op een gegeven moment geen data meer krijgt en daardoor in storing schiet. Na een "herstart" lijkt het weer opgelost te zijn. Ik merk niets aan het rijden en alles werkt prima.
 

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk zijn het geen defecte remlichten, maar eerder een niet goed functionerende remlichtschakelaar...
 

Appz

Nieuw lid
Gisteren even naar een universele garage geweest, deze kon de foutmelding niet uitlezen, iets met P1CB1 o.i.d. Vrijdagochtend heb ik een afspraak bij de Skoda Dealer in Zwolle.

Vanochtend knipperde de gloeispiraal gelijk bij het contact, nadat ik de auto weer even van contact gehaald heb en daarna gestart heb is het niet meer voorgekomen (rit van 70KM). Ik kan dus niet echt de vinger op de zere plek leggen welke acties ik doe zodat het lampje gaat knipperen.
 

Baphi

Forumguru
Ik heb het nu ook af en toe en na uitlezen blijkt het een uitlaatgas temperatuur sensor van cilinderrij 1 te zijn die de fout veroorzaakt... Volgende week maar laten vervangen wss... Beetje irritant, dat piepje en "engine fault, workshop" melding in maxidot...

Of is een kwestie van schoonmaken?
 

Appz

Nieuw lid
Gisteren auto laten uitlezen. Er bleek een druksensor van het roetfilter stuk. 30 minuten later was het gefixed:)
 

Baphi

Forumguru
Bij mij is inmiddels uitlaatgas temperatuur sensor vervangen en is het probleem opgelost.
Ik had op een gegeven moment ook motormanagementlampje dat aanging.

Nu dus alles weer ok
 

Joske

Forumguru
@Baphi

ook jij bedankt om de oplossing terug te koppelen! waardevol voor forumleden die in de toekomst een zelfde probleem zouden hebben ;)
 

Baphi

Forumguru
@Joske geen probleem, lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat, wanneer je vragen stelt, ook de antwoorden plaatst, toch?
 

Joske

Forumguru
niet voor iedereen hoor!

sommige (gelukkige de weinigen) hebben hun oplossing en zie je daarna nooit meer terug..

;)
 

skodaboy

Forumguru
G'avond leden,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een O2 scout 2.0 tdi pd 140 pk uit 2008
Sinds een tijdje krijg ik continu de melding in het max-dot 'engine fault workshop'

Als ik de melding krijg begint het lamje van het gloeispiraal te knipperen,
soms knippert het lampje van enkele seconden tot 30 seconden.
deze melding wordt meerdere malen per dag gegeven,gisteren op een ritje van 40 km tot wel 8x de melding.
Na x-aantal keren de melding gekregen te hebben,gaat het gele motorblok lampje branden.
Het gele motorblokje blijft continu branden,na enkele dagen gaat dit vanzelf weer.

De wagen is ondertussen al meermaals bij de dealer geweest voor dit probleem.
Bij het uitlezen kwam een storing van een DPF-sensor naar voor (de code van de sensor weet ik niet meer)
maar het is een 'lange' sensor,heb deze toen gezien.

inmiddels deze sensor vervangen,
bekabeling van de sensor vervangen..
nieuw motorregel apparaat geplaatst.
Maar dit heeft allemaal tot op heden niet geholpen.

iemand een idee/tips in welke richting te zoeken?
 

skodaboy

Forumguru
Wat is de uitgelezen foutcode?


De uitlezen foutcode ken ik niet, toen ze de wagen de laatste keer hebben uitgelezen,was ik daarbij niet aanwezig.

Als er iemand een VAG-com heeft regio Hasselt(B) kan de wagen wel uitgelezen worden,alle hulp is altijd welkom.
 

Tees

Donateur
Anders even de dealer/garage bellen? Ik hoop dat ze eea wel genoteerd hebben. Zonder foutcode is t voor ons namelijk ook gissen...

Voor simpelweg uitlezen van een foutcode voldoet trouwens elke eenvoudige OBD2 lezer, heb je geen VCDS voor nodig!
 
Bovenaan Onderaan