Knak geluid koppeling

myself9a

Nieuw lid
Vandaag is mijn Citigo in de garage geweest voor de knak in de koppeling. Daarnet opgehaald, niks kunnen vinden. Ben weggereden bij de garage, en 12 km verder bi het stoplicht... Knak.. In de koppeling. Gaat dus binnenkomst weer terug naar de garage.
 

MarcW

Senior Member
Vanmiddag nog door de dealer gebeld hoe het was met de koppeling. Heb ze verteld dat het geluid weer terug was,(was al bekend bij ze) maar heb wel het idee dat het minder word. Kijk het nog 3 a 4 weken aan (ook op verzoek dealer) en dan willen ze de auto terug voor onderzoek. Bij PON is schijnbaar niets bekend.
 

Ibizaseat

Nieuw lid
Beste mensen.

Ik ben nu even heel asosiaal (ik ga mij eigen zometeen netjes voorstellen)

Wat jullie hebben, heb ik ook last van, dan in onze nieuwe Ibiza (staat nu pas 2500km op de teller)
Zodra koppeling in trappen knak die even, niet altijd.

Weten jullie al wat meer ?
Ik wordt steeds weggestuurd en wordt verzekerd dat er echt niks is, maar het is erg hinderlijk.

Ik kwam dit topic tegen via google, dus wilde hier graag bij in springen.
 

MarcW

Senior Member
T is wel minder geworden bij mij. Inmiddels wel op youtube een aantal filmpjes gezien van VAG auto s die hetzelfde hebben. Heb nu zo n 10 dk met de Citigo gereden en schakelt verders prima.
 

Ibizaseat

Nieuw lid
T is wel minder geworden bij mij. Inmiddels wel op youtube een aantal filmpjes gezien van VAG auto s die hetzelfde hebben. Heb nu zo n 10 dk met de Citigo gereden en schakelt verders prima.
Heb je toevallig de links of beschrijvingen voor youtube ?, ik heb gisteren ook lopen zoeken zonder resultaat.

Bij mij is het ook even weggeweest,maar nu fijn weer terug, de dealer zegt dat het aan de schakelaar ligt bij het pedaal, dat is niet te verhelpen.

Schakelen doet die overigens ook prima bij mij, wat ik gewend ben : lekker soepel, vooral als je het op je gemak doet.
 

MarcW

Senior Member
Juist .. zo is het bij mijn Citigo ook. Je ziet wel dat er diverse tik & knak geluiden voorkomen bij VW.
 

Ibizaseat

Nieuw lid
Afgelopen dinsdag voor langsgeweest, hebben ze even ingevet, werkte wel, alleen dag erna was het weer terug.
Vandaag bijna een halve dag lopen mierenziften aan de telefoon, werd mij op het hart gedrukt dat er niks kan gebeuren, maar ook niet verholpen kan worden.
Want ik was de eerste met dit probleem (vast..)

Enige wat ze kunen doen,nieuwe schakelaar bij het pedaal, alleen probleem kan terug komen.
 

MarcW

Senior Member
Knakt ie ook als je pedaal scheef intrapt ? Zeg maar wat naar links of rechts duwt ?
 

MarcW

Senior Member
Geen idee ... was ik alleen benieuwd naar. Bij mij alleen tik/knak als het pedaal recht word ingetrapt. Druk je iets naar links/rechts dan is er niets te horen.
 
goeden dag allemaal,

ik ben ook voor dit probleem terug naar de dealer geweest en van uit pon mogen ze er niks aan doen.
zie bijlage voor de toelichting.

hoor graag jullie mening.
 

Bijlagen

  • koppeling skoda citigo.pdf
    684,9 KB · Weergaven: 58

MarcW

Senior Member
Maak eruit op dat alleen als het met draaiende motor is te horen dat men er niets aan doet ? Bij mij is het zowel met draaiende en niet draaiende motor te horen. Inmiddels al bijna 37 dk gereden en nog geen stukken gehad.
 
Hallo Renaldo en Ibizaseat,
Ik heb sinds kort een Skoda Octactia 1.6 en ik ervaar hetzelfde probleem. Toen ik een proefrit maakte en ook een tijdje hierna was er niks aan de hand, maar nu duidelijk wel! Flink balen dus en ik wil het wel erg graag verholpen. Hebben jullie al een oplossing gevonden?

Ik heb zelf gekeken en onder andere het pedaal nog eens goed aangedraaid en ook het scharnierpunt van het pedaal geolied, maar dit heeft niet geholpen. Het lijkt hem bij mij wat meer in de veer te zitten, zou dit kunnen? (ben geen monteur)

Ervaring: ik ervaar de tik pas wanneer ik het koppel pedaal helemaal intrap, dus aan het einde. Het is dan wel hetzelfde geluid als Ibizaseat in zijn filmpje laat horen. Ik neig er nu af en toe naar om het pedaal niet helemaal in te trappen zodat ik het tikgeluid omzeil... :banghead:

Zoals ik al aangeef wil ik het graag opgelost zonder dat ik hier onnodige kosten voor maak. Dit vraagt dus een goede diagnose van het probleem. Hoop dat er iemand is die nog tips heeft.:pieker:

Alvast bedankt,
Vincent
 
Bovenaan Onderaan