Knak geluid koppeling

MarcW

Senior Member
Valt me de laatste paar dagen op,dat als ik de koppeling intrap er een knak geluid hoorbaar is. Dit gebeurt als het pedaal een aantal cm is ingedrukt. Bij het opkomen van het pedaal is er niets hoorbaar. Verders schakelt de bak zonder problemen.

Zijn er op het forum die dit ook gehad hebben met de Citigo ?

Morgen maar eens contact opnemen met de dealer.
 

Faabtsi

Actief lid
Oei weer een skoda met een bak probleem! Zal als ik jou was maar even naar de dealer gaan en na laten kijken!!

En natuurlijk je bevindingen posten :) ;)
 

MarcW

Senior Member
Zal het nog geen bak probleem willen noemen,maar kan het wel worden natuurlijk. Inmiddels dealer gebeld en kan pas de 25e terecht vanwege de drukte. :banghead:
 

Joske

Forumguru
Oktober? Valt toch nog reuze mee.. Hier soms 2 weken wachten.

Hoeveel km heb je op de teller? En mss totaal overbodige vraag, maar er ligt toch niets ondrr je pedaal ofzo? :-)
 

MarcW

Senior Member
Ja dan zeggen ze ook nog dat ''de jongens'' om 1700 uur naar huis gaan dus kom op tijd ... maar dat ter zijde.
Heb net 1000 km gereden met de Citigo. Kan verder niets ontdekken bij pedaal.

Vraag me wel af of koppeling hydraulisch is ?
 

Noord26

Forumguru
Een week wachten bij een mogelijk defect? Dat ben ik zeker niet gewend van een dealer. Als ik met een vermoedelijk defect ze op bel kan ik altijd uiterlijk de volgende dag terrecht- als men na overleg er vanuit kan gaan dat het niet meteen aandacht nodig heeft. Want dan is de vraag of ik meteen langs wil komen of anders de auto stil moet laten staan en dan rijdt er even iemand (meestal hoofd-monteur) langs.

Wellicht het voordeel van 3 straten verderop wonen.
 

MarcW

Senior Member
Op dat knak geluid na schakelt ie verders prima. Dat zou voor de dealer een reden kunnen zijn dat ik pas de 25e terecht kan. Mocht ik echt schakel problemen hebben dan zou ik waarschijnlijk zo tussen de planning door gekund hebben.
 

Joske

Forumguru
Daarom altijd erger laten uitschijnen dan het is ;) dan mag je wat sneller langskomen.. Je weet het ook niet pertinent zeker dat je iets verder kapot aan het helpen bent é, aleja zo bekijk ik dat toch alvast :)
 

MarcW

Senior Member
Nou als ik de monteur moet geloven zit er toch iets klem. Ze konden het niet ineens oplossen. Dus nieuwe afspraak gemaakt en ben de Citigo dan een dagje kwijt.
 

redeboer

Nieuw lid
Met onze citigo hebben we een soort gelijk iets. Bij het indrukken van de koppeling horen we een tik geluid en daarna gaat de versnelling heel moeilijk in zijn achteruit.
Gisteren naar de dealer geweest, konde niks vinden zo snel.
Komende donderdag weer een afspraak, citigo dagje kwijt.

Afwachten dus, ik heb ook verschillende verhalen gelezen hierover.
Van complete bakken vervangen tot het afwimpelen.
 

MarcW

Senior Member
Zo de auto net weer opgehaald. Er is dus een nieuw pedaal ed gemonteerd. Probleem is nu verholpen ... tenminste daar gaan we vanuit :) T voelt wel allemaal anders aan dus dat er wat gedaan is is zeker.
 

Joske

Forumguru
laat ons hopen dat het euvel dan verholpen is! we zullen het wel horen als het niet zo is zeker? ;)
 

myself9a

Nieuw lid
Mijn Citigo heeft inderdaad ook een tik in de koppeling. Als ik hem loslaat zit vlak voor het pedaal helemaal terug is een tik. Moet er nog mee terug naar de dealer, is wel irritant :wavecry:
 

leo442

Forumguru
Zo de auto net weer opgehaald. Er is dus een nieuw pedaal ed gemonteerd. Probleem is nu verholpen ... tenminste daar gaan we vanuit :) T voelt wel allemaal anders aan dus dat er wat gedaan is is zeker.


Dus het was inderdaad het pedaal? Hopelijk is het probleem opgelost voor je!
 

redeboer

Nieuw lid
Mijn Citigo heeft inderdaad ook een tik in de koppeling. Als ik hem loslaat zit vlak voor het pedaal helemaal terug is een tik. Moet er nog mee terug naar de dealer, is wel irritant :wavecry:

Ik heb het dus precies hetzelfde!

Ben terug naar de dealer geweest, bijna een week kwijt. Versnellingsbak is uit elkaar geweest en er is een as van de versnellingsbak vervangen. Auto terug maar helaas geen verschil.

Nu moet de auto naar PON en ben ik de auto een week kwijt!
binnen een maand zou ik een oproep moeten hebben ontvangen van PON.

Het is allemaal heel vaag, helaas ben ik ook geen oplossing tegen gekomen voor dit probleem.
 

MarcW

Senior Member
Ook hier is het geluid weer terug :mad: Weer bij intrappen pedaal niet bij op laten komen. Zo maar eens een belletje doen.
 

MarcW

Senior Member
Contact gehad met dealer. Ze gaan er melding van maken bij PON. Ook nog met de monteur gesproken,die blijft erbij dat het pedaal de boosdoener is. Zit schijnbaar een veer in het pedaal die met de kromming van het pedaal meeloopt en die zou je dus horen. Vind zo vreemd dat je dit alleen hoort als je pedaal recht naar beneden intrapt. Zodra je pedaal iets scheef intrapt hoor je niets. Lijkt me toch ergens een bepaalde spanning te zitten.
 

myself9a

Nieuw lid
Ik moet mijn auto aankomende donderdag naar de garage brengen voor de tik in de koppeling en mijn navigatie (regelmatig reboot deze zichzelf) Als ik meer weet post ik hier weer een berichtje...
 
Bovenaan Onderaan