Kleuren Citigo

Naar welke kleur gaat de voorkeur uit?

  • Candy White

    Stemmen: 10 9,5%
  • Sunflower Yellow

    Stemmen: 3 2,9%
  • Tornado Red

    Stemmen: 13 12,4%
  • Spring Green

    Stemmen: 19 18,1%
  • Silver Leaf

    Stemmen: 7 6,7%
  • Brilliant Silver

    Stemmen: 7 6,7%
  • Night Blue

    Stemmen: 16 15,2%
  • Deep Black

    Stemmen: 30 28,6%

  • Totaal aantal stemmers
    105

Phaedros

Nieuw lid

source780x585_7_201204062220.jpg
Spring Green (metallic)

source780x585_8_201204062220.jpg
Sunflower Yellow

source780x585_9_201204062220.jpg
Tornado Red


source780x585_4_201204062220.jpg
Candy White


Brilliant Silver (metallic)

source780x585_5_201204062220.jpg
Silver Leaf (metallic)



Deep Black (pearl-metallic)


Night Blue (metallic)

Tip: bekijk ook eens deze site om een iets betere indruk van de kleuren te krijgen.
Ook de Tsjechische 3D-configurator kan daarbij helpen.
Het is mogelijk dat bij de verkoopstart in Nederland nog niet alle lakkleuren bestelbaar zijn.
 

Hetzer

Forumguru
Spring Green is een mooie kleur, maar ik vind de Citigo het mooist in het zwart.....
 

sador

Donateur
Ik ben vanmorgen bij mijn dealer geweest en volgens het bestel systeem van de dealer zijn er op dit moment maar 5 kleuren leverbaar in Nederland.

Wit, Groen Zwart Rood en Zilver.
 

Phaedros

Nieuw lid
In de Duitse configurator zit geel er ook nog bij, dus zijn er daar momenteel zes. Persoonlijk hoop ik dat blauw snel volgt, maar heb daar nog niet één foto of filmpje van gezien... van 'Leaf Silver' evenmin.Op de Duitse site is daarnaast een handige kleurenkiezer te vinden, waarbij de Citigo in de gewenste kleur vanuit elke hoek te bekijken valt (toegevoegd aan openingspost).
 

CharlesTucker

Forumguru
Er staat bij mij in de straat sinds een paar weken een gele, ik moet zeggen, leuke auto en dat geel staat hem best goed.
 

Hetzer

Forumguru
Wat voor logo's zitten er op die gele??, wss de oude, dan is het een geïmporteerd Tsjechisch model, daar is geel wel leverbaar
 

CharlesTucker

Forumguru
Als ik het goed gezien heb zitten er inderdaad de oude (groene) logo's op, er was me namelijk niets opgevallen aan die logo's. Als ik er aan denk zal ik morgen nog eens wat beter kijken of ik me niet vergis. Er staan overigens ook best wat andere kleine auto's in de straat, en daarbij vergeleken ziet die Citigo er gewoon goed uit, het kon best eens een succes worden.
 

Phaedros

Nieuw lid
Ik ben er nog niet helemaal uit. Normaal gesproken ben ik liefhebber van autokleuren die tegen zwart aanschurken maar het net niet zijn en bij deze mogelijkheden zou dat dan dat hele donkere blauw kunnen zijn, maar ik neig bij dit model toch meer naar zilvergrijs. Komt m.i. de belijning nét iets beter uit. Wit staat op foto's ook goed, maar in het echt viel het mij een beetje tegen toen ik van de week een witte VW Up zag (en wit betekent bovendien vaak wassen, al kun je voor die 300 euro prijsverschil regelmatig een wasbeurt geven ;)).

Zit nog te dubben over het lichtgroen. Lekker fris kleurtje, niet zo standaard. Zilvergrijs is daarbij vergeleken een tikkeltje saai misschien. Maar tegelijkertijd ook tijdloos en 'volwassen'. Hmm, lastig... zeker als je het moet beoordelen aan de hand van met name foto's en video's. Vooral 'Silver Leaf' wil ik wel eens in het echt bekijken, ik weet nu nog niet zo goed wat ik van die kleur moet vinden. Nog maar eens een paar nachtjes over slapen dus!

Hoop overigens ook veel gele en rode Citigo's tegen te gaan komen, daar zal het straatbeeld ongetwijfeld van opfleuren :cool:
 

Tones

Actief lid
Ik heb zwart besteld en ik overweeg een heeeel klein beetje om het om te laten zetten in brilliant silver. Denk wel dat zwart bij mij toch zal gaan winnen.
 

Hetzer

Forumguru
Gewoon zwart laten, ik vind bijvoorbeeld ook de knop om de achterklep open te mooi, niet echt mooi uitkomen bij een lichte kleur.
Ook zijn de koplampen donker en dat vind ik ook beter bij een zwarte auto staan.

maar goed het e.a.a is natuurlijk persoonlijk
 

Tones

Actief lid
Hier zie je goed hoe hij er uit ziet in het zwart (met sunroof). Dat chroom aan de buitenkant is volgens mij niet standaard maar staat nergens vermeld in de prijslijsten.
 

Phaedros

Nieuw lid
Vandaag voor het eerst de Citigo in het echt mogen aanschouwen. Het betrof een rode en ik moet zeggen: die kleur staat 'm zeker goed. De keus wordt er voor mij dus niet gemakkelijker op ;) 't is weer eens wat anders dan grijs en zwart. Ben alleen ietwat huiverig voor dit soort rood. Geen metallic, hmm... Een zus van mij heeft in de jaren '90 ook een dergelijk rood autootje gehad, dat ding was na een aantal jaar al grotendeels vaalroze. Hoe zit het met de kwaliteit van de tegenwoordige (rode) unilakken? Behoren dit soort problemen inmiddels tot het verleden of moet je 'm toch echt regelmatig in de wax zetten om de kleur te bewaren?
 

Canon-Eye

Forumguru
in de jaren '90 ook een dergelijk rood autootje gehad, dat ding was na een aantal jaar al grotendeels vaalroze
Ik heb in de jaren 88-95 o.a. 2x een tornado-rode Audi 80 gehad. Geen spoor van verkleuring gezien.
Maar misschien was die Audi-lak toen wel iets beter dan van sommige andere andere merken...
 

van_der_P

Senior Member
Ik heb rood gestemd, dat is voor zo´n leuk autootje een mooie kleur.
Dat verkleuren hoort tegenwoordig tot het verleden.
Men gebruikt nu een chemisch pigment en dat verkalkt niet, in tegenstelling tot het natuurlijk pigment van vroeger.
Het valt mij wel op dat er bij de Citigo maar ook bij andere Skoda modellen veel grijsachtige kleuren zijn. Iets echt aparts is er niet bij.
 

sador

Donateur
Bij de Seat Mii kun je de kleur Tribu bestellen.

Lijkt een beetje op oker, als je het plaatje ziet
 
Bovenaan Onderaan