Kinderziektes Octavia III?

NewO3

Forumguru
Laat het aub een maandag regenachtige ochtend O3 zijn geweest. Ga van BMW naar O3 (levertijd aug/sept) en hoop toch echt niet zoiets mee te maken. Het vervelendste van de BMW was dat de tank steeds leeg raakt op een gegeven moment. Nooit iets gehad in 5 jaar, ook geen kraakjes en piepjes. Moet zeggen dat ik een dergelijke lijst nog niet ben tegen gekomen op dit forum.
Als alle O3's dit hadden zou het een stuk slechter gaan met skoda toch..
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Dat is niet te vergelijken ;) qua ruimte dan...... Voor de rest zijn het fijne auto's die Bimmerds :)
 

mhens

Lid
Mag ik als Skoda rijder (en fan) toch wel even kwijt dat ik best wel schrik van de dingen die hier in dit topic genoemd worden? Als ik pakweg €25k neertel voor een product zou ik toch wel heel erg zuur zijn als dit zou gebeuren.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik zou zweren dat er een centraal "problemen met de O3" topic was, maar kan niet vinden.

20.600 km op de klok. Deze week weer bij de garage gestaan, 3 dagen in een stinkende oude O2FL rookbak gereden. 1.4 TSI 6-bak met 86k op de klok.

- Toktoktoktoktok geluid in bochten: na 6 maanden gedoe zijn beide aandrijfassen vervangen en probleem weg (lijkt nu).
- USB aansluiten op telefoon zorgt voor totale meltdown in navigatie: USB aansluiting vervangen, geen idee of het werkt.
- Rammelende bijrijder portier: wederom losgehaald en dingen gekit. Nu zit de handgreep niet goed meer.
- Airco pomp is vervangen omdat deze jankte. Hierover meer in O3 Greenline topic, ik citeer mezelf hieronder. Lijkt na vervanging niet goed te zijn, maar tijd zal uitwijzen...

Ik ben er nu wel weer even klaar mee. Ik weet dat ik heel kritisch ben, maar sommige dingen gaan toch wel ver.

In het verleden is al:
- Stuurbediening vervangen (knoppen)
- 3 liter olie, 1:7000
- Rammelende portier
- Etc...


Even een update van mijn kant over de airco.

De pomp is eergisteren vervangen. Gistermiddag de auto opgehaald.

Een kleine 20 minuten in de rit begon er een onheilspellend gekrijs uit het dashboard te klinken. Een soort schrapend hoog geluid wat boven de radio uit stemde. Helaas niet op kunnen nemen.

In de avond nog een keer gaan rijden, steeds terugkerend geluid. Het geluid gaat DIRECT weg als ik de airco uitschakel. De gedachten zijn dus ook een te lage vulgraad in het systeem of iets mis met de pomp.

Heb de dealer geïnformeerd en in overleg een bezoek gebracht aan de lokale dealer, natuurlijk het geluid niet kunnen reproduceren tijdens een vrij langetestrit... ARGH!

Vandaag nog een uur gereden.. ik heb het 2 keer heel kort gehoord. Zou het vanzelf weg zijn gegaan? Deze komende dagen nog maar eens wat kilometers maken, want ik ga toch echt in de loop van de week naar Noorwegen...
 

ertromp

Forumguru
Maar die "stinkende oude O2FL rookbak" doe doet het tenminste :D

Maar zonder gekheid: knap vervelend en daar zit je allemaal niet op te wachten. Hopelijk krijg je weer wat meer vertrouwen in de auto en komen er niet weer allerlei klachten en problemen naar voren
 

Mettes

Forumguru
Als ik dit allemaal lees krijg ik heimwee naar mijn trouwe O2FL.
Dat was echt wel een degelijk gebouwde wagen en naar mijn inziens met iets betere materialen dan het geval is bij de O3.
Als ik de deurpanelen van een O3 bekijk,krijg ik niet het luxe-gevoel dat ik had bij de O2.
De O2 straalde meer robuustheid uit.
 

Gieliovd

Forumguru
Dat is bijzonder want ik had in de O2FL echt het gevoel in een auto van drie generaties terug te rijden. Slechtere materialen, meer herrie, dashboard niet echt mooi... Stuurbediening werkte niet echt fijn.
 

Mettes

Forumguru
Het dashboard van de O2 beantwoord natuurlijk nog aan andere normen,maar lelijk vindt ik het niet.
Ik had weliswaar een lederen interieur,waardoor alles toch een beetje meer luxe uitstraalt.
Bij de O3 is er anderzijds meer gebruik gemaakt van harde plastic materialen en dit komt deze uitstraling niet ten goede.
Anderzijds heeft de O2 mij nooit in de steek gelaten of een mankement vertoont.
 
Als ik dit allemaal lees krijg ik heimwee naar mijn trouwe O2FL.
Dat was echt wel een degelijk gebouwde wagen en naar mijn inziens met iets betere materialen dan het geval is bij de O3.
Als ik de deurpanelen van een O3 bekijk,krijg ik niet het luxe-gevoel dat ik had bij de O2.
De O2 straalde meer robuustheid uit.

@Mettes; jij bent werkelijk de eerste die ik hoor/lees over de deurpanelen. Zelf vond ik die hard plastic schalen ook totaal niet passen bij het verder mooi afgewerkt interieur. Daarom heb ik mijn lederinbouwer vooraf gevraagd om te beoordelen of ze deze ook konden bekleden! Om uit te proberen hebben ze dit nu voor het eerst uitgevoerd. En voor het laatst want het vergde volgens hun te veel tijd en moeite om dit strak te krijgen. Dus hopelijk blijf ik de enige in NL met een dergelijk interieur. (Gisteren auto afgeleverd gekregen). :-)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    768,8 KB · Weergaven: 211
  • image.jpg
    image.jpg
    724,3 KB · Weergaven: 187
  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 181
  • image.jpg
    image.jpg
    859 KB · Weergaven: 180
  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 169

O3-Rider

Senior Member
Tsja kwestie van smaak. Ik vind dat leer op de deurpanelen echt niet mooi. Gelukkig verschillen we van smaak.
 

TL@

Forumguru
Ik vind het leer op de deurpanelen heel mooi (zou wel een andere kleur genomen hebben), ziet er ook heel strak uit.
 
@O3-Rider, zeker gelijk. Gelukkig verschillen mensen van smaak. Dan blijft dit een uniek interieur in de wereld van relatief veel standaard O3's. De auto's van liefhebbers op een dergelijk forum niet meegerekend natuurlijk...
 

O3-Rider

Senior Member
Hopelijk vat je het niet verkeerd op, gewoon mijn persoonlijke smaak he. Ik vind het erg leuk om te zien dat men allerlei verschilende dingen doet met de auto.
 

blokart

Senior Member
De lederen bekleding op de panelen is super, de originele zien er inderdaad wat goedkoop uit zelf in m'n RS die al wat beter is maar de nep carbon is maar niks maar beter als de harde plastic.
 

Mettes

Forumguru
@Darkmark 76 Dat is nu wat ik bedoel,gewoon prachtig.
Standaard zijn deze panelen te leeg,vlak en te zwart.
De panelen van jouw wagen zien er 300% beter uit.
 
@O3-Rider; nee, zeker niet. Vind het juist erg leuk om te zien dat de verschillende smaken weer leiden tot compleet verschillende O3's doordat een ieder z'n eigen signatuur meegeeft en de O3 z'n eigen onderscheidende uitstraling krijgt.
 
@blokart en @Mettes; bedankt voor de complimenten. De wagen is nu bijna zo als ik mij voor ogen had bij het besluit om voor de O3 te gaan. Anders werd het de zeer compleet uitgevoerde Superb Sprint combi die eind 2013 werd gevoerd in dezelfde kleur Metal Grey Metallic. ....dat was uiteindelijk wel goedkoper geweest... ;)
 
Bovenaan Onderaan