Keuzes, keuzes, Yeti, O2, Fabia

Ron467

Actief lid
Als tevreden Fabia II 1,6 Sport bezitter mis ik toch al 2,5 jaar "mijn" automaat, de puntjes op de i zeg maar.
Van de week proefgereden in de Yeti 1.2 (6 versnellingen), waar ik op papier al helemaal mijn zinnen op had gezet (maar dan de DSG versie).

Natuurlijk geen vergelijk met het scheurijzer als de Fabia sport, maar dat je als achter passagier minder ruimte hebt in de yeti als in de fabia HB, dat had ik niet verwacht. De 1.6 kan je ook duidelijk luier (lagere toeren) rijden als de 1.2 (totdat de turbo gaat werken dan is verschil bijna weg). De instap en de hoge zit is fijn, maar verder is deze yeti van ons lijstje geschrapt.

En daarna in de O2 combi 1.2 met de DSG...........
Verliefd!
Na deze rit vergat ik alweer de koppeling in te trappen van mijn fabia, wat heb ik dat gemist! De langere wielbasis geeft ook nèt dat beetje extra comfort over hobbels en drempels en de véél ruimere bagage ruimte zou fijn zijn voor diverse vakanties met onze (volwassen) kinderen.....

Maar geen leaserijder, dus dat geld hè, en dan bekruipt me de gedachte aan wat de 1.2 DSG in de fabia (toch al snel 6000 euries minder duur) doet...
Morgen hoor ik het (eerste) inruil bod op mijn fabia, als het onweerstaanbaar is wordt het toch de O2 en anders ga ik lekker eerst vakantie vieren en daarna maar weer eens verder denken/shoppen.

Voordelen van de O2 tov de fabia is het stoplicht zicht (ook tov de yeti), langer wielbasis, veel meer bagageruimte, betere middenarmsteun, chiquer en.... en...
Maar ook meer parkeer ruimte nodig, duurder en.... en...

Tja zoals de titel aangeeft:
Keuzes, keuzes.:2133:

Michel

Forumguru
Vorig jaar stond ik ook min of meer voor deze keuze, alleen was de Yeti er natuurlijk niet. Heb erg zitten dubben of ik na een Fabia 2.0 Combi weer een Fabia (dit keer de tweede generatie) zou nemen, maar zag op tegen "de stap terug" naar een 1.6 liter motor. Daarnaast vond ik het model minder mooi dan de Fabia I.

Toen maar eens in een Octavia II van voor de facelift proefgereden en ik was al bijna zo goed als om. Heb toen nog even gewacht op de gefacelifte versie met 1.4 TSI.

Ik heb geen moment spijt van deze keuze gehad. Zoals je zelf al aangeeft: meer comfort, meer bagageruimte en toch (weer) wat luxer afgewerkt, maar ook duurder, groter en zwaarder. Hij is een serieus stukje groter dan een Fabia, maar na een korte gewenningsperiode parkeer ik hem ook in bijna ieder parkeergaatje.
In vergelijking met mijn vorige auto viel de meerprijs mij nog mee, hoewel ik helaas wel behoorlijk afschreef op mijn Fabia.

Succes met het maken van een keuze!

Ron467

Actief lid
prijs argument is alleen in vergelijk met de fabia HB.
Deze is volgehangen met extra´s serieus goedkoper dan de O2 combi en de Yeti, welke elkaar niet veel toegeven.
En dan natuurlijk nog met de spaarrekening; wil/kan ik bedrag x uitgeven.:koffie:

Tja de roomster heb ik persoonlijk helemaal geen moeite mee, super practisch en in mijn ogen niet lelijk. Helaas sta ik daar bijna alleen in en ik wil geen ruzie met mijn gezin....:530:

Hetzer

Forumguru
En hoe is het afgelopen met het inruilbod, en de keuze voor een nieuwe Skoda.

ik zou persoonlijk gaan voor een lekker aangeklede Fabia combi met 1.2 TSI

Ron467

Actief lid
Hetzer,
het heeft even geduurd maar.............
ik heb gisteren mijn handtekening gezet voor, inderdaad, een fabia combi 1.2 TSI DSG.
Sinds de facelift vind ik de fabia HB minder leuk en de combi juist mooier. Ik wil perse DSG (of gelijkwaardig), dus alle blauwe bewegingen vallen af.... en 5000 meer voor een octavia (of, even nog aan gedacht, de fabia RS) is ook niet misselijk.
En eigenlijk voldeed (qua ruimte soms met moeite) de Fabia HB ook prima , dus de combi moet ruim voldoende zijn.

Nu maar wachten tot hij/zij geleverd wordt.

En Michel; een stap terug is idd moelijk. Laats nog een stuk gereden in de 1.4 en dan mis je echt dat beetje extra van de 1.6.
De nieuwe 1.2 heeft net zoveel pk´s en zelfs meer koppel én bij lagere toeren, dus dat zit wel goed voor mijn gebruik.
En dan weer automaat, ik kijk er naar uit!

Ron.

corsaar

Senior Member
Ron467@ Voor mij was de hogere zit/instap doorslaggevend.
Alle drie de opties waren eigenlijk prima, succes!

Bovenaan Onderaan