Ron467
Actief lid
Als tevreden Fabia II 1,6 Sport bezitter mis ik toch al 2,5 jaar "mijn" automaat, de puntjes op de i zeg maar.
Van de week proefgereden in de Yeti 1.2 (6 versnellingen), waar ik op papier al helemaal mijn zinnen op had gezet (maar dan de DSG versie).
Natuurlijk geen vergelijk met het scheurijzer als de Fabia sport, maar dat je als achter passagier minder ruimte hebt in de yeti als in de fabia HB, dat had ik niet verwacht. De 1.6 kan je ook duidelijk luier (lagere toeren) rijden als de 1.2 (totdat de turbo gaat werken dan is verschil bijna weg). De instap en de hoge zit is fijn, maar verder is deze yeti van ons lijstje geschrapt.
En daarna in de O2 combi 1.2 met de DSG...........
Verliefd!
Na deze rit vergat ik alweer de koppeling in te trappen van mijn fabia, wat heb ik dat gemist! De langere wielbasis geeft ook nèt dat beetje extra comfort over hobbels en drempels en de véél ruimere bagage ruimte zou fijn zijn voor diverse vakanties met onze (volwassen) kinderen.....
Maar geen leaserijder, dus dat geld hè, en dan bekruipt me de gedachte aan wat de 1.2 DSG in de fabia (toch al snel 6000 euries minder duur) doet...
Morgen hoor ik het (eerste) inruil bod op mijn fabia, als het onweerstaanbaar is wordt het toch de O2 en anders ga ik lekker eerst vakantie vieren en daarna maar weer eens verder denken/shoppen.
Voordelen van de O2 tov de fabia is het stoplicht zicht (ook tov de yeti), langer wielbasis, veel meer bagageruimte, betere middenarmsteun, chiquer en.... en...
Maar ook meer parkeer ruimte nodig, duurder en.... en...
Tja zoals de titel aangeeft:
Keuzes, keuzes.:2133:
Van de week proefgereden in de Yeti 1.2 (6 versnellingen), waar ik op papier al helemaal mijn zinnen op had gezet (maar dan de DSG versie).
Natuurlijk geen vergelijk met het scheurijzer als de Fabia sport, maar dat je als achter passagier minder ruimte hebt in de yeti als in de fabia HB, dat had ik niet verwacht. De 1.6 kan je ook duidelijk luier (lagere toeren) rijden als de 1.2 (totdat de turbo gaat werken dan is verschil bijna weg). De instap en de hoge zit is fijn, maar verder is deze yeti van ons lijstje geschrapt.
En daarna in de O2 combi 1.2 met de DSG...........
Verliefd!
Na deze rit vergat ik alweer de koppeling in te trappen van mijn fabia, wat heb ik dat gemist! De langere wielbasis geeft ook nèt dat beetje extra comfort over hobbels en drempels en de véél ruimere bagage ruimte zou fijn zijn voor diverse vakanties met onze (volwassen) kinderen.....
Maar geen leaserijder, dus dat geld hè, en dan bekruipt me de gedachte aan wat de 1.2 DSG in de fabia (toch al snel 6000 euries minder duur) doet...
Morgen hoor ik het (eerste) inruil bod op mijn fabia, als het onweerstaanbaar is wordt het toch de O2 en anders ga ik lekker eerst vakantie vieren en daarna maar weer eens verder denken/shoppen.
Voordelen van de O2 tov de fabia is het stoplicht zicht (ook tov de yeti), langer wielbasis, veel meer bagageruimte, betere middenarmsteun, chiquer en.... en...
Maar ook meer parkeer ruimte nodig, duurder en.... en...
Tja zoals de titel aangeeft:
Keuzes, keuzes.:2133: