Keuzehendel storing

Sinds de vakantie in Oostenrijk krijg ik nu 4 van de 5 keer de melding keuzehendelstoring in beeld. De oplossing zou zijn om de klemmetjes in de magneetschakelaar onder de keuzehendel bij te buigen. Ik kan alleen niets vinden hoe je bij deze schakelaar kunt komen bij de plug in variant van de Skoda Octavia bj 2020............
Sinds een maand krijg ik ook deze melding in mijn octavia 1.4 iV en heb dus mijn dashboard open getrokken. Ik zie exact hetzelfde als wat jij ziet. Geen schuim in de bodem van die bak maar wel dat ijzeren ding. Ben jij hier nog verder mee gekomen?

ik heb nog een betere foto gemaakt. Het onderdeel dat we zoeken zit onder het rubber, dat voel je. Maar er zit nog een onderdeel bovenop gemonteerd wat in al die youtube instructies niet het geval is. Iemand een idee wat dat ijzeren ding is en hoe je die los krijgt? Het lijkt samen met het plastic als geheel vast te zitten met die 3 zilverkleurige clips.

IMG_7961.jpeg

PizzaPieter

Donateur
Ik ben geen monteur, maar zie dat die zilverkleurige clips een beugeltje hebben aan elke kant.
Ik vermoed die beugeltjes indrukken of uittrekken (ik denk t laatste, gelet op het gevouwen hoekje aan de onderzijde).

waterhoen

Nieuw lid
Dit kan je negeren maar de beter fix is zoals we al eerder hebben gemeld het blokje los maken klemmen bijbuigen en klaar. Want is puur een contact probleempje en niet een defecte sensor ;). Mocht je dus niet zoveel geld uit willen geven kan ik dit fixen
Geldt dit ook voor de O4 Phev? Kreeg van Pon te horen dat dit niet voor de O4 phev is. Heb nu reparatie van 1000 euro staan, maar krijg 50% coulance.

Bovenaan Onderaan