Kessy, werking?

Vinny

Forumguru
In mijn Mazda Cx-5 was het idd ook zo als je van de wagen weg liep dat deze dan gesloten werd.
Nu moet je elke keer op het handvat drukken, het is wat aanpassen. Het grot voordeel van de Superb t.o.v. de Cx-5 is dan weer dat de spiegels automatisch worden ingeklapt al de wagen sluit, zo kan je gemakkelijk visueel controleren of de wagen gesloten is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nu moet je elke keer op het handvat drukken
Valt wel mee hoor. Die sensor is behoorlijk sensitief: hij gaat al op slot als je heel lichtjes langs de buitenkant van de handgreep aait.
Sterker: ik heb al meer dan eens ervaren dat de auto onbedoeld op slot schiet terwijl ik bezig ben mijn kajak op de dakdragers te bevestigen en daarbij toevallig de handgreep met een dijbeen (in korte of lange broek) aanraak.
 
Bij mij is het probleem dat dat sluiten gewoon NIET werkt.
Openen is geen probleem, maar bij het verlaten van de wagen mag ik wrijven, duwen, grijpen aan gelijk welk handvat, de wagen gaat niet op slot.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
In de handleiding heb ik wel iets gelezen van het uitschakelen van het vergrendelen, maar dat zou telkens maar eenmalig zijn...
 

Roronoa

Actief lid
gewoon aan de buitenkant van de hendel je hand tegen houden en niet wrijven tot die op slot is. 1a2 sec. Werkt het bij geen enkele hendel en bij beide sleutels niet dan langs de dealer gaan voor nazicht. Eventueel eerst eens kijken in de instellingen, misschien kan je daar wat instellen manier van sluiten en openen.
 

hemi24

Forumguru
Misschien een “open deur” maar de sleutel moet zich wel buiten de wagen bevinden als je de auto wilt vergrendelen…
 

jesse_s93

Donateur
Toevallig een keer de reservesleutel gebruikt en ligt deze nog in de auto? Dan wilt hij volgens mij ook niet vergrendelen.
 

Duijzer

Donateur
Als de batterij te ver leeg is vergrendelt hij ook niet. En inderdaad ook niet als de sleutel nog in de auto ligt. Je zou eens kunnen proberen door hem een keer met de afstandbediening van de sleutel op slot te zetten. Dat schijnt soms te werken. Mits uiteraard de sleutel niet in de auto ligt of de batterij van de sleutel te ver leeg is...
 

hemi24

Forumguru
En je uiteraard geen hoesje om de sleutel hebt die het signaal afschermd...

Misschien toch maar eens langs de dealer?
 

Roronoa

Actief lid
Gek dat openen wel lukt en sluiten niet omwille van de batterij :D Hoe lang heb je de batterij gebruikt tot de problemen?
 

Roronoa

Actief lid
Ik zou er eerder vanuit gaan dat het ontgrendelen dan ook niet makkelijk gaat en dat er dan op zijn minst een warning komt op je dash dat de batterij te laag is :thinking:
 

hemi24

Forumguru
Die krijg je ook wel, maar bij mij kwam die slechts eenmalig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Duijzer Batterijtje van de afstandsbediening vervangen en nu gaat het vergrendelen wel! :yeehaa:
Dank aan allen voor de gewaardeerde medewerking. :thumbsup:
Zoals mijn noorderburen het zo mooi kunnen zeggen: "nou breekt me klomp!" :sterretjes:
Sedert een paar dagen kan ik met mijn dagdagelijks gebruikte sleutel bij me de deuren niet meer ONTgrendelen door de klink aan de raken, maar wel nog VERgrendelen. Het omgekeerde als eerst dus. Voor het ontgrendelen moet ik op de knop op de sleutel drukken.
Met de 2de sleutel werkt zowel ver- als ontgrendelen...
 
(stonden er hier nu geen reacties meer?)

Hoe dan ook, ik heb dan maar de batterij van de bewuste sleutel eens uitgehaald (was weer even zoeken naar een passend schroevendraaiertje) en terug ingestoken en jawel hoor, nu gaat openen en sluiten weer gewoon via aanraking van de klink... :banghead::dankje:
 
Bovenaan Onderaan