Kessy, werking?

Rob-T6

Lid
Hey,

ik heb sinds gisteren mijn Superb IV voor de deur.

Nu ben ik natuurlijk met alles spelen en uitzoeken, maar ik heb blijkbaar een verkeerde verwachting gehad van het Kessy systeem?

Ontgrendelen ed gaat op de logische manier, naar de auto toe en aan de hendel trekken. bij het verlaten van de auto gaat hij alleen niet op slot als je weg loop met de sleutel op zak?

Is dat de bedoeling?

Bij de Mazda van mij vrouw gaat dat automatisch als de sleutel buiten bereik is.
 

hemi24

Forumguru
Je hoeft niet aan de deurkruk te trekken; hand erachter is open, er voorlangs wrijven en de wagen gaat op slot.
Systeem reageert inderdaad niet op weglopen.

Ik vindt het prima zo, heb een Renault gehad, als je dan uitstapte moest je dicht bij de wagen blijven, anders zat de auto al op slot voordat je bij de kofferbak was..!
 

MRNX

Forumguru
Herken de situatie van de Renault, ik rij nu nog in een Megane. Voor je bij het tankklepje bent, gaat alles dicht. :banghead:

Toch op momenten wel handig, zal even wennen worden in toch bewust de auto te sluiten.
 

Ronnie

Forumguru
Voordeel (vind ik persoonlijk) dat alleen de achterklep ontgrendeld bij gebruik en ook weer afsluit na gebruik.
 
Ik kom ook van een Renault en moet sochtends vaak nog teruglopen naar de auto “oh ja ik moet em sluiten” maar ik herken alle bovenstaande dingen ook als een pluspunt, zeker dat van de koffer!
 

Rob-T6

Lid
Hmm, dan is dat zeker bewust.

Het is anders als ik verwacht had, wordt nog wel even bij nadenken dus.
Zijn er mensen die zoiets hebben aangepast?
 

MRNX

Forumguru
Volgens mij zijn de aanpassingsmogelijkheden voor de O4 erg beperkt geworden, als ik zo eens rondlees op dit forum
 

Canon-Eye

Forumguru
VAG heeft wel veel 'dichtgetimmerd'
Allicht. Reken er maar op dat een forum als dit goed wordt gevolgd, zodat alle slimme oplossingen die er rondgaan ook terdege bekend zijn. Op basis daarvan kunnen dan tijdens het ontwikkelen van de nieuwe modellen steeds nieuwe barrières worden opgeworpen die vervolgens vroeger of later weer omzeild worden. Het blijft een kat-en-muisspelletje...
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Hmm, dan is dat zeker bewust.

Het is anders als ik verwacht had, wordt nog wel even bij nadenken dus.
Zijn er mensen die zoiets hebben aangepast?

Helaas is aanpassen geen optie. Er is wel het nodige te coderen maar niet dat als je op een bepaalde afstand bent hij vanzelf op slot gaat. Je kan alleen coderen dat als je de bijrijders deur dicht gooit dat hij op slot gaat of je sleutel nu in of buiten de auto is. Daarnaast als iemand anders nog niet uitgestapt is dan kan die de deur openen en gaat die niet meer op slot mits je de auto zelf weer handmatig op slot doet.
 

ugeken

Lid
Handig zoals het nu is vind ik en zelfs nog een verbetering nu het op de 4 portieren zit sinds de FL. De PFL had het enkel op de voordeuren, soms wel ergerlijk als je bvb eerst uw jas achteraan wil leggen.
 

Erik1977

Forumguru
Even een vraag. Is het zo dat je de stoel instelling met geheugen kunt koppelen aan een sleutel? Dus als sleutel 1 de auto opent dat de stoel dan ook in stand 1 gaat en bij sleutel 2 in stand 2. Een collega van me heeft dat in zijn Opel Insignia. Ben benieuwd of dat in mijn Superb ook mogelijk is.

Alvast bedankt voor de reacties
 

MRNX

Forumguru
Dat was in mijn O3 van 2014 ook al mogelijk, zou toch vreemd zijn als ze dit veranderen (maar ik verbaas me vrijwel dagelijks.... :sterretjes:)
 

TB404

Actief lid
Even een vraag. Is het zo dat je de stoel instelling met geheugen kunt koppelen aan een sleutel? Dus als sleutel 1 de auto opent dat de stoel dan ook in stand 1 gaat en bij sleutel 2 in stand 2. Een collega van me heeft dat in zijn Opel Insignia. Ben benieuwd of dat in mijn Superb ook mogelijk is.

Alvast bedankt voor de reacties

Hoe het werkt:
Je slaat je stoelstand op in het geheugen en je matched de sleutel met een profiel.

Volgens mij onthoudt de Superb de "stand van de auto"(stoel, maar ook volume, media source, favoriete zenders radio, interieurverlichting) van het moment dat je de auto op slot doet.

Je bindt dus NIET de sleutel aan een geheugenpositie van de stoel (1,2 of 3), maar je bindt de sleutel aan de positie van de stoel op het moment dat je de auto afsluit.

Dus ja, dat kun je koppelen.
Persoonlijke profielen is wat je aan moet maken en daar kun je dan een sleutel aan koppelen.

TIP:
Als je dat doet en het wilt gaan testen, zorg dan dat je maar 1 sleutel bij je hebt. Toen ik het de eerste keer instelde met de 2 sleutels, werkte het niet goed en dat is uiteraard niet zo verwonderlijk als je beide sleutels in je zak hebt, omdat de auto dan niet weet met welk profiel je de auto opent.

Dus:
Eerst 2 profielen maken
Dan 2 sleutels matchen, elk met 1 profiel,.
Dan de stoel en andere zaken instellen per profiel en de auto afsluiten.

(De stoel instellen gaat uiteraard wel makkelijker als je de juiste stand al in het geheugen van de stoel hebt staan.)

Pagina 69 handleiding:
Personalisering
 
Laatst bewerkt:

Erik1977

Forumguru
Bedankt voor de tips allemaal. Zo'n profiel aanmaken dat kan in het multi media systeem neem ik aan?
 

TB404

Actief lid
Handleiding pagina 69: Personalisering
Ik weet niet of jouw Superb dat heeft. Lees dat stuk even.

Ja, in het Columbussysteem stel je dat in.
 
Bovenaan Onderaan