Kenwood DDX7029 met KNA-G520

Zoals beloofd het begin van een kleine review van de kenwood navigatiecombie Kenwood NV-DX79GA.

Dit is dus de combinatie van de receiver DDX7029 en de navigatie unit KNA-G520. Verder is de set uitgebreid met de KCA-BT100 Bluetooth handsfree set en de GTM10 TMC module

Eerste indrukken:

AV-Unit:
  • Systeem is overzichtelijk (mag ook wel met zo weinig knoppen) daarna wel wennen en zoeken om bijvoorbeeld zowel navigatie als cd besturingselementen zichtbaar te krijgen.
  • Geluid is prima in combinatie met de skoda speakers. Iets meer bas zou wel kunnnen maar dan moet er een subwoofer worden toegevoegd lijkt mij.
  • -puntje: als je bij mp3 playback kiest voor de folderlijst wordt deze super traag opgebouwd. Ong. 4/5 seconden voor een lijstje van 4 tot 5 items.
  • Hij speelt ook mp3 af vanaf Dual layer media (8,x Gigabyte) dus ervan uit gaande dat er op een CD ong 10 uur mp3 past zou dit dus om en nabij 120 uur aan muziek per DVD zijn.

Ben je geen HiFi liefhebber dan is een changer niet nodig (tenzij je natuurlijk gescheiden zone's gaat hanteren voor DVD of audio playback achterin de auto). maar dan zal je ook niet de standaard speakers laten zitten gok ik.
Navigatie:
  • Mooie interface, zeer makkelijk te bedienen. In tegenstelling tot wat er vaak wordt gelezen heb ik geen problemen met de gps ontvangst. (Was ik wel wat op bedacht)

De navigatie unit is behoorlijk compact, iets groter dan een pak roomboter qua footprint maar net zo hoog.

De unit is wel vlak ingebouwd en rederlijk gemakkelijk te bereiken. Dat schijnt absoluut een vereiste te zijn (dat vlak inbouwen dus)
  • De unit is snel in het berekenen van de route. Hij heeft in ongeveer 4 tot 7 sec. een alternatief als je verkeerd gaat.
  • TMC werkt uitstekend en hij waarschuwt ook netjes voor flitsers die hij heeft doorgekregen via de fm-band :uitlachen: Files en re-routing heb ik nog niet meegemaakt (was weekend) maar iets zegt me dat ik daar niet al te lang op zal hoeven te wachten :icon_smile_dead: .
  • Eigenlijk nog geen minpunt ontdekt. Het schijnt dat je middels de SD kaart reader ook eigen Points Of Interests (POI's) kan laden daar heb ik nog niet naar gekeken. Ook de mogelijkheid tot het laden van routes niet.
Koppelen van de telefoon (Sony Ericsson K800i) ging erg eenvoudig. Ook het overzetten van het telefoonboek was een eitje..

-puntje: De SE kent meerdere nummers voor 1 contact zoals vele telefoons. Ik had er een contact met 5 nummers en 2 mailadressen, deze staat nu 7 keer in de unit.. Doe dan maar een gok welke nummer prive is en welke zakelijk evenals fax enz.

Beveiliging is mogelijk met een 4 cijferige code die niet gewijzigd kan worden. Ik vermoed dus dat die in het apparaat gebakken is. Ik heb die direct maar enabled om het dievengilde een beetje te ontmoedigen.

Zodra het apparaat nu van de stroom is moet de code worden ingevoerd zoniet dan houdt het apparaat ermee op. Volgens mij doen de afzonderlijk aangesloten componenten het dan nog wel.

Zodra ik meer info heb zal ik dit updaten.
Vragen zal ik uiteraard ook meenemen.

EdK

Forumguru
he top voor deze review en hoop meer te lezen over je bevindingen !!
Bescheiden vraag wat ben jij voor dit gehele gebeuren nu kwijt in euro's ?
En dus zelf ingebouwd of laten doen door je dealer ?
Die points of interest die je kunt invoeren via je SD card , kun je die ook zelf aanmaken dmv Garmin software op je PC ??
Want heb zelf de Garmin Streetpilot 2610 en daar heb ik die mogelijheid wel inclusief op de PC route's aanmaken en in mijn GPS inladen !!

He veel plezier ermee en dat je vanaf vandaag de goede route mag rijden !!

mvg,

:smirk:
he top voor deze review en hoop meer te lezen over je bevindingen !!
Bescheiden vraag wat ben jij voor dit gehele gebeuren nu kwijt in euro's ?
En dus zelf ingebouwd of laten doen door je dealer ?
Die points of interest die je kunt invoeren via je SD card , kun je die ook zelf aanmaken dmv Garmin software op je PC ??
Want heb zelf de Garmin Streetpilot 2610 en daar heb ik die mogelijheid wel inclusief op de PC route's aanmaken en in mijn GPS inladen !!

He veel plezier ermee en dat je vanaf vandaag de goede route mag rijden !!

mvg,

Thnx,

Die POI's moet je zelf aan kunnen maken, ik zag een tijdje terug wel een progamma op internet waarmee dat zou moeten kunnen maar kan de naam niet meer herinneren, moet binnenkort weer gebruik gaan maken van ons aller magische zoekmachine :D of gewoon op de Kenwood of Garmin site kijken.

Heb mezelf daar verder nog niet in verdiept
.
Ik was eerst in het bezit van de JVC KD-NX901 navigatie unit. Dus zo vaak reed ik niet meer verkeerd. Voorheen nooit gebruikt zo'n navigatie maar als je er eenmaal aan gewend bent zie je m.i. toch de voordelen snel genoeg.
Die was 1-DIN qua hoogte. Verder niet echt grafisch op pijlen er rondjes met afslagen na. Wel razendsnel vanwege de harde schijf. Maar dus niet flexibel genoeg om zelf data te laden.

Als ik het zo uit het hoofd zeg was de hele combi inclusief inbouw iets meer dan 2200 Eurie maar dat is bij mij in het leasebedrag opgenomen.

Ik ben overigens blij dat ik het heb laten inbouwen. Ik heb ze bij de dealer bezig gezien om alles passend en metend te krijgen.. sodeju...:icon_smile_dead:
USB aansluiting zit in het handschoenenkastje. I-pod aansluiting (overigens (nog) niet nodig) in het kastje bovenop het dash. Microfoon bij het dak (achter de leeslampjes, t.o.v. de auto dan).

Vrees dat ik daar zelf een dag mee bezig was geweest en dan ben ik zelf nog een redelijke sleutelaar als ik dat van mezelf mag beweren :smirk:

robertko

Nieuw lid
Gefeliciteerd met je navi! Maar ik vraag me toch af waarom je niet voor de Kenwood DNX7200 hebt gekozen. Deze heeft een geintegreerde navi unit en is volgens mij ook nog eens goedkoper dan die DX79GA.

Kuif

Nieuw lid
:smirk:

Die POI's moet je zelf aan kunnen maken, ik zag een tijdje terug wel een progamma op internet waarmee dat zou moeten kunnen maar kan de naam niet meer herinneren, moet binnenkort weer gebruik gaan maken van ons aller magische zoekmachine :D of gewoon op de Kenwood of Garmin site kijken.

Bedoel je misschien POI-Edit?

Gefeliciteerd met je navi! Maar ik vraag me toch af waarom je niet voor de Kenwood DNX7200 hebt gekozen. Deze heeft een geintegreerde navi unit en is volgens mij ook nog eens goedkoper dan die DX79GA.

Die was tijdens het bestellen nog niet uit. Ik weet ook niet precies wat de specs daarvan zijn.

Ik had oorspronkelijk de voorganger ervan besteld: Kenwood NV-DX69GA maar toen deze uitkwam konden ze mij die voor dezelfde prijs leveren.

Vond ik ook mooi.. ff een keertje een vergelijking doen. Ben benieuwd wat de verschillen zijn. Mochten die er niet zijn dan heeft de mijne eigenlijk geen bestaansrecht in de collectie maar dat verwacht ik haast niet.

Rayzman

Actief lid
De 7200 is de basisversie waar de navigatiecomputer is ingebouwd in de dubbeldin en heeft geen snelheidspuls aansluiting. Dus je raakt wanneer je gps signaal wegvalt de positie kwijt(bv in lange tunnels).

Waar had je die mp3's opstaan, want de demo die ik heb gehad vanaf een memorystick ging behoorlijk snel en met externe usb hardisk wat langzamer.

De NV-DX79GA is in nederland al vanaf 1850 leverbaar. In Duitsland zelf nog goedkoper. Dus ze hebben nog flink gerekend voor de inbouw.

Hoe zie de inbouw in het dashboard eruit? Mooi aansluitend of steekt ie een stuk naarvoren zoals ik bij sommige pioneer sets heb gezien.

De 7200 is de basisversie waar de navigatiecomputer is ingebouwd in de dubbeldin en heeft geen snelheidspuls aansluiting. Dus je raakt wanneer je gps signaal wegvalt de positie kwijt(bv in lange tunnels).

Waar had je die mp3's opstaan, want de demo die ik heb gehad vanaf een memorystick ging behoorlijk snel en met externe usb hardisk wat langzamer.

De NV-DX79GA is in nederland al vanaf 1850 leverbaar. In Duitsland zelf nog goedkoper. Dus ze hebben nog flink gerekend voor de inbouw.

Hoe zie de inbouw in het dashboard eruit? Mooi aansluitend of steekt ie een stuk naarvoren zoals ik bij sommige pioneer sets heb gezien.

Ik zal snel wat pics posten... Voor mijn gevoel stak hij een klein stukje uit.
Dan kun je het zelf beoordelen.

Folder structuur werd opgeroepen vanuit een Dual Layer DVD (voor een totaal van minder dan 10 folders lijkt dat me namelijk overbodig, dan zap ik wel handmatig een paar folders verder)

Ik heb ook nog de TMC en Bluetooth modules erbij dus ook die nemen wat centen voor hun rekening. Kan overigens wel kloppen dat ze wat hebben gerekend voor de inbouw maar het was een flinke klus.

Ik was met dochtertje gaan kijken en er lang nogal wat los om alles ingebouwd te krijgen.

Update:

Ik heb een USB stickie van 2 Gigabyte 4/3 vol geladen en warempel: Die folderstructuur komt een stuk sneller tevoorschijn... Ik zag dat je ook genres en dergelijke kan gebruiken om te zoeken..

Ik voel al aankomen dat ik gewoon zo'n 40 gigabyte USB schijf haal van 2,5". Die hoeven meestal ook geen externe voeding.

Ik heb gisteren wat foto's genomen maar ben pas morgen in staat die te posten.

Bij deze dan wat foto's van het systeem:
Te zien valt o.a. de inbouw diepte
De USB aansluiting in het handschoenenkastje
De iPod aansluiting in het vakje op het dashboard.
Verkeersinfo waar het systeem mee kwam (navigatie niet bezig met een route, het vrouwtje waarschuwde wel vriendelijk ervoor aangezien ik me op die weg begaf :) ).

Bijlagen

• DSC01362.JPG
    DSC01362.JPG
    48,8 KB · Weergaven: 42
  • DSC01363.JPG
    DSC01363.JPG
    16,4 KB · Weergaven: 40
  • DSC01365.JPG
    DSC01365.JPG
    31,8 KB · Weergaven: 39
  • DSC01368.JPG
    DSC01368.JPG
    18,4 KB · Weergaven: 37
  • DSC01369.JPG
    DSC01369.JPG
    60,8 KB · Weergaven: 39

Rayzman

Actief lid
Bij welke dealer hebben ze hem ingebouwd?
Het ziet er wel mooi uit zo. Alleen als ze bij mij het zelfde inbouwframe gebruiken vraag ik wel of hij iets dieper kan zoals hier

Bij welke dealer hebben ze hem ingebouwd?
Het ziet er wel mooi uit zo. Alleen als ze bij mij het zelfde inbouwframe gebruiken vraag ik wel of hij iets dieper kan zoals hier

Mijn karretje is afkomstig van Auto Reef.

Ik zie dat hij in de auto op de foto's inderdaad iets dieper is ingebouwd. Alleen de onderkant steekt ook uit. Ik had al gespeeld met de hoek maar de -1 instelling is weer net iets teveel. Dan steekt het scherm aan de bovenkant uit.

Misschien dat ik aan Reef vraag of ze hem ook weer iets dieper kunnen plaatsen. Het dashboard moet binnenkort toch weer open om een rammel te localiseren.

SkodaMan

Actief lid
Zo kan het ook:

vbgarage.php

Zo kan het ook:

vbgarage.php

Zo ziet stand -1 er bij mij ongeveer uit.
:D
Ik zie dat jij ongeveer hetgene hebt wat ik in de eerste instantie besteld had op de blue tooth unit na...
Alleen kreeg ik gedurende de wachttijd de vraag of ik hem wilde vervangen voor de DDX7029.. voor dezelfde prijs dus.

Rayzman

Actief lid
Daar ben ik ook langs geweest, maar ik kon bij hen geen korting krijgen op een BE terwijl ik hem prive wilde kopen zonder inruil auto, dus heb ik hem ergens anders besteld.

SkodaMan

Actief lid
Zo ziet stand -1 er bij mij ongeveer uit.
:D
Ik zie dat jij ongeveer hetgene hebt wat ik in de eerste instantie besteld had op de blue tooth unit na...
Alleen kreeg ik gedurende de wachttijd de vraag of ik hem wilde vervangen voor de DDX7029.. voor dezelfde prijs dus.

De DDX7029 heeft de KNA-G520 "computer" ingebouwd en hij is goedkoper. Ik heb nog de losse "computer" onder de stoel en een losse TMC ontvanger in het dashboard.

Is bij jou de TMC unit in de DDX7029 gebouwd of is hij los ingebouwd?
Waar zit de poort van de SD-kaart nu?

Rayzman

Actief lid
Nee, versie met ingebouwde computer maar zonder speedpulse is de DNX7200. De DDX7029 is gewoon de opvolger van de 6029 en kan nu ook mp3's en AAC bestanden vanaf een aan de usb-kabel hangend apparaat (memorystick of usb harddisk)spelen en ook films in divx formaat. Ook heeft deze een Ipod interface(met optioneel kabeltje).

Nee, versie met ingebouwde computer maar zonder speedpulse is de DNX7200. De DDX7029 is gewoon de opvolger van de 6029 en kan nu ook mp3's en AAC bestanden vanaf een aan de usb-kabel hangend apparaat (memorystick of usb harddisk)spelen en ook films in divx formaat. Ook heeft deze een Ipod interface(met optioneel kabeltje).

Volgens mij kon de 6029 ook al DivX aan. Verder kan je nu ook skins en achtergrondjes customizen. En mij is verteld dat de processor iets sneller is.

Voor de rest is de Navicomputer hetzelfde hooguit nieuwere data. Ik zag dat ik versie 9.x had (weet niet meer zeker of x 1 of 0 is) Software versie 3.4.

Daar ben ik ook langs geweest, maar ik kon bij hen geen korting krijgen op een BE terwijl ik hem prive wilde kopen zonder inruil auto, dus heb ik hem ergens anders besteld.

Heb je elders dan nog een leuke korting kunnen bedingen?
Ik wist overigens niet dat je BE's ook als particulier kon kopen.

Sommige merken doen dat niet. Dan moet je zelfs de folder appart gaan ophalen omdat ze hem niet op internet hebben staan.

Rayzman

Actief lid
Ja je kan BE versies ook gewoon kopen. Ik heb toch nog ongeveer 700 eraf gekregen, wat nog altijd beter is dan niets zoals bij de meeste dealers.

Bovenaan Onderaan