Zoals beloofd het begin van een kleine review van de kenwood navigatiecombie Kenwood NV-DX79GA.
Dit is dus de combinatie van de receiver DDX7029 en de navigatie unit KNA-G520. Verder is de set uitgebreid met de KCA-BT100 Bluetooth handsfree set en de GTM10 TMC module
Eerste indrukken:
AV-Unit:
-puntje: De SE kent meerdere nummers voor 1 contact zoals vele telefoons. Ik had er een contact met 5 nummers en 2 mailadressen, deze staat nu 7 keer in de unit.. Doe dan maar een gok welke nummer prive is en welke zakelijk evenals fax enz.
Beveiliging is mogelijk met een 4 cijferige code die niet gewijzigd kan worden. Ik vermoed dus dat die in het apparaat gebakken is. Ik heb die direct maar enabled om het dievengilde een beetje te ontmoedigen.
Zodra het apparaat nu van de stroom is moet de code worden ingevoerd zoniet dan houdt het apparaat ermee op. Volgens mij doen de afzonderlijk aangesloten componenten het dan nog wel.
Zodra ik meer info heb zal ik dit updaten.
Vragen zal ik uiteraard ook meenemen.
Dit is dus de combinatie van de receiver DDX7029 en de navigatie unit KNA-G520. Verder is de set uitgebreid met de KCA-BT100 Bluetooth handsfree set en de GTM10 TMC module
Eerste indrukken:
AV-Unit:
- Systeem is overzichtelijk (mag ook wel met zo weinig knoppen) daarna wel wennen en zoeken om bijvoorbeeld zowel navigatie als cd besturingselementen zichtbaar te krijgen.
- Geluid is prima in combinatie met de skoda speakers. Iets meer bas zou wel kunnnen maar dan moet er een subwoofer worden toegevoegd lijkt mij.
- -puntje: als je bij mp3 playback kiest voor de folderlijst wordt deze super traag opgebouwd. Ong. 4/5 seconden voor een lijstje van 4 tot 5 items.
- Hij speelt ook mp3 af vanaf Dual layer media (8,x Gigabyte) dus ervan uit gaande dat er op een CD ong 10 uur mp3 past zou dit dus om en nabij 120 uur aan muziek per DVD zijn.
Ben je geen HiFi liefhebber dan is een changer niet nodig (tenzij je natuurlijk gescheiden zone's gaat hanteren voor DVD of audio playback achterin de auto). maar dan zal je ook niet de standaard speakers laten zitten gok ik.
- Mooie interface, zeer makkelijk te bedienen. In tegenstelling tot wat er vaak wordt gelezen heb ik geen problemen met de gps ontvangst. (Was ik wel wat op bedacht)
De navigatie unit is behoorlijk compact, iets groter dan een pak roomboter qua footprint maar net zo hoog.
De unit is wel vlak ingebouwd en rederlijk gemakkelijk te bereiken. Dat schijnt absoluut een vereiste te zijn (dat vlak inbouwen dus) - De unit is snel in het berekenen van de route. Hij heeft in ongeveer 4 tot 7 sec. een alternatief als je verkeerd gaat.
- TMC werkt uitstekend en hij waarschuwt ook netjes voor flitsers die hij heeft doorgekregen via de fm-band
Files en re-routing heb ik nog niet meegemaakt (was weekend) maar iets zegt me dat ik daar niet al te lang op zal hoeven te wachten :icon_smile_dead: .
- Eigenlijk nog geen minpunt ontdekt. Het schijnt dat je middels de SD kaart reader ook eigen Points Of Interests (POI's) kan laden daar heb ik nog niet naar gekeken. Ook de mogelijkheid tot het laden van routes niet.
-puntje: De SE kent meerdere nummers voor 1 contact zoals vele telefoons. Ik had er een contact met 5 nummers en 2 mailadressen, deze staat nu 7 keer in de unit.. Doe dan maar een gok welke nummer prive is en welke zakelijk evenals fax enz.
Beveiliging is mogelijk met een 4 cijferige code die niet gewijzigd kan worden. Ik vermoed dus dat die in het apparaat gebakken is. Ik heb die direct maar enabled om het dievengilde een beetje te ontmoedigen.
Zodra het apparaat nu van de stroom is moet de code worden ingevoerd zoniet dan houdt het apparaat ermee op. Volgens mij doen de afzonderlijk aangesloten componenten het dan nog wel.
Zodra ik meer info heb zal ik dit updaten.
Vragen zal ik uiteraard ook meenemen.