Karoq Vragen & Weetjes

hemi24

Forumguru
En dan kunnen ze nog een dozijn sleutels erbij bestellen, de truc van de personalisatie zit daar niet in...
 

VAGcar

Lid
Wie heeft een Karoq Sportline van 11-2020 tot en met 01-2021 Kan diegene mij een foto aanleveren van de motorruimte? Ik vraag dit omdat ik wil weten welke afdekkappen er zijn gemonteerd. Alvast bedankt.
 

hemi24

Forumguru
@VAGcar : misschien handig dat je aangeeft van welke motorisering je plaatjes van zoekt, al zal een Sportline waarschijnlijk een 1.5TSI zijn?

1.0TSI:

skoda-karoq-6





1.5TSI:

4298aa85aa5013d174abe736c04b1f2e2c2f0f74.jpg
 

VAGcar

Lid
Inderdaad een 1.5 met DSG7. Ik zoek dus inderdaad naar een afbeelding zoals de onderste. Maar volgens de berichten die ik heb gelezen zou het logo vervallen zijn op die grote afdekplaat. Dus nu is de vraag van welke type en maand/jaar is dit een foto?
 

VAGcar

Lid
Ik heb het vermoeden dat ze deze vergeten zijn bij de fabriek of bij de dealer vergeten zijn terug te plaatsen. Ik zie n.l. wel dat er overal punten zitten waarop die plaat normaal gesproken vastgeklikt wordt. Bij de dealer gaven ze aan dat die plaat er niet meer op zit en dat vanaf dit model/jaar niet los is te bestellen. Dus hun conclusie is dat deze er niet meer op zit. Ik vind het een vreemd verhaal. Ziet er nu toch zeer onafgewerkt uit.
 

Voexie

Nieuw lid

Bij deze duidelijke foto's denk ik. Als ik er meer moet maken kun je het laten weten.

Het betreft een Skoda Karoq 150pk DSG Sportline editie MY21. Levering gisteren 7 januari. Stond al begin december op me te wachten bij de dealer :tongue:
 

VAGcar

Lid
Bedankt voor deze duidelijke foto's dat is precies wat ik wilde weten. Hiermee kan ik verhaal halen bij de dealer. Zijn dus gewoon die motorkap ergens vergeten erop te zetten.
 

VAGcar

Lid
Vandaag via hun website een klachtenformulier ingevuld, afwachten hoe ze daarop reageren. Het was natuurlijk het makkelijkste om mij met een kluitje het riet in te sturen, maar ja tegenwoordig heb je internet met o.a. dit forum met behulpzame leden.:dankje:
 

Beauri

Forumguru
Vandaag via hun website een klachtenformulier ingevuld, afwachten hoe ze daarop reageren. Het was natuurlijk het makkelijkste om mij met een kluitje het riet in te sturen, maar ja tegenwoordig heb je internet met o.a. dit forum met behulpzame leden.:dankje:

Bij mij waren ze enkel vergeten de dop van het remvloeistof reservoir te plaatsen, dit werd zonder smoezen gelijk hersteld. Ook waren ze vergeten dat ik de chroom teksten niet op de achterklep wilde hebben, dat werd gelijk verwijderd. Voor de aflevering waren ook nog eens, zonder extra kosten, een aantal onderdelen geplaatst zoals deurbescherming, andere spiegelkappen, metallic zwarte grill omlijsting en metallic zwarte emblemen. Een keurige aflevering, zo kan het dus ook. :thumbsup:

Verbaast over de weinig klantvriendelijke behandeling die je kreeg van je dealer, iets dat overkomt als de ons helaas welbekende....... het is een producteigenschap...... methode om vooral maar geen service te hoeven verlenen.:thumbsdown:

Zelf helaas in het verleden ook heel slechte ervaringen gehad met zowel Seat als Skoda dealers, de Seat ging in de inruil naar een ander merk en de skoda mocht blijven, doch ging in onderhoud naar een niet VAG gerelateerd bedrijf en werd na 8 jaar rijplezier ingeruild voor een niet VAG merk. Heb bij mijn huidige dealer mijn slechte ervaringen gedeeld en zij weten nu dat ik extra kritisch ben, ze weten ook dat ik er in het geheel geen moeite mee zal hebben om het onderhoud elders te laten verzorgen, er zijn niet voor niets een groot aantal bedrijven die kennis van zaken hebben mbt tot VAG produkten.

De Karoq is volgens zeggen van mijn dealer een probleemloos model, hoop dat ze gelijk houden:D

Ben benieuwd naar hun reactie, hoop dat je deze met ons wilt delen.
 

De Stip

Forumguru
Een probleem loos model, dat zou ik net durven te zeggen helaas. Onze Karoq en ja, ik ben ook enorm kritisch maar dat mag volgens mij wel als je bijna €45.000,- voor een auto hebt betaald, vertoont nog steeds de nodige kuren.

achter remmen maken geluid bij langzaam remmend achteruit manoeuvreren
Amundsen / CarPlay werkt niet naar behoren
linker voorportier raam maakt raar geluid bij het naar beneden gaan

Voor al bovengenoemde klachten is de auto al meerdere keren terug geweest naar de dealer. Telkens moeten ze wachten op een antwoord van PON. Als dat antwoord er eenmaal is, is het gewoon beledigend naar de klant toe. Alsof je uit een ei komt of zo.....

achter remmen zijn reeds voorzien van een nieuw type blokken, maar biedt helaas geen oplossing (producteigenschap)
Amundsen / CarPlay zijn diverse malen ge-update en voorzien van nieuwe software, ook de Mind module is er al tussenuit geweest en nu zou volgens PON de Flitsmeister app de boosdoener zijn.....
linker voorportier raam kunnen ze bij dealer niets bij vinden, rollen zijn gesmeerd en net als met kiespijn, als je dan bij de tandarts bent is het over...
 

EdK

Forumguru
ik ben ook enorm kritisch maar dat mag volgens mij wel als je bijna €45.000,- voor een auto hebt betaald, vertoont nog steeds de nodige kuren.
En mag ik dat ook met mijn wagen van 23K ??
Maw vind dat bedrag niet ter zaken doet
Of het nu een CityGo is of een Karoq of een Fabia, vind gewoon dat we allen op een normale manier geholpen behoren te worden door de dealer !
Met PON heb ik niets te maken, heb mijn wagen bij de dealer gekocht en handel alles met hem af !
Als hij zegt ik ga kijken of ik het kan verhalen bij PON, dan is mijn antwoord naar hem "prima kerel, als je mijn probleem morgen maar even op lost onder garantie ! "
Het is namelijk niet mijn probleem of mijn dealer zijn kosten kan declareren bij PON !
 

De Stip

Forumguru
Waar ik wel nieuwsgierig naar zou zijn bij het aanbrengen van die motorkapdempers is dit:

Bekijk bijlage 86630

Die schuimen stukken moet je weghalen bij de zijschermen. Wat is effect hiervan :pieker: Geluid extra? Of vuil? Misschien als degene die reageert op de post van @De Stip daar ook uitsluitsel over wil geven.

Ik heb het pakketje ontvangen en ben mezelf aan het oriënteren hoe ik de dempers moet gaan monteren. Geen idee nog hoe ik dat schuimrubber onderdeel waar jij de foto van hebt geplaatst eruit moet halen. Zou dat geklikt zitten of zo? En er is helaas geen installatie handleiding bijgesloten, al zijn de foto's op de Superskoda site redelijk duidelijk. De metalen plaatjes die je moet monteren aan de motorkap zijn helaas in aluminium kleur, dus die spuit ik eerst even zwart. Zet er net even wat netter uit lijkt me.

Zodra ik meer info en foto's heb, meld ik me uiteraard weer in dit topic.
 
Bovenaan Onderaan