Karoq tuning/DSG

Roli56

Nieuw lid
Goedemiddag, wie heeft zijn Karoq laten tunen, inclusief de DSG?
Was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Mijn Karoq 1.5TSI met DSG is van 2020.

Thanks!

Bijlagen

• Karoq getint.png
    Karoq getint.png
    1,3 MB · Weergaven: 15

1983jeroen

Forumguru
Ik heb wel een 1.5 met DSG in mijn Octavia. Weet alleen niet of het dezelfde DSG is als in jouw auto.
Motor is na tuning wel merkbaar feller geworden. Schakelen zou sneller moeten zijn, maar dat merk je niet echt.
Ik heb het laten doen bij Vagtechniek.

Ik had de auto pas kort toen ik het heb laten doen. Voornamelijk voor het later opschakelen van 1 naar 2.
Kan daardoor zeggen of hij zuiniger is geworden

Pendragon

Donateur
Mijn vorige Karoq 1.5TSi van 2019 had ik laten tunen (DSG en Motor) bij TVS. Als je de motor doet zou ik ook zeker de DSG doen. Mijn nieuwe Karoq van 2025 kan vanwege beveiliging niet getuned worden. Ik zou bij tuning zeker een Custom Stage 1 doen zodat het afgesteld wordt zoals jij het wilt, want anders krijg je standaard software. Met DSG tuning gaat je DSG (DQ200) zeker langer mee en is hij veel beter in z'n schakelmomenten. Bij niet tunen kan het zomaar zijn dat je in z'n 7 zit terwijl je 80km/u rijdt. Allemaal door EU milieu normen. Na tunen lekker vlot en reageert veel sneller.

Pendragon

Donateur
Daarom custom tuning, Dan Kun je aangeven dat je dat niet wilt en dan passen ze dat aan. Bij mij ging hij dan pas rond de 100 naar z'n 7. Veel beter.

Laatst bewerkt door een moderator:

Pim Smit

Senior Member
Misschien overbodig, maar dat tunen is eigenlijk een beetje overtrokken. Maar, ik spreek uit eigen ervaring én die van capabele automonteurs.
De standaard afstelling van de DSG laat soms wat te wensen over wat betreft schakelmomenten. En soms gaat het helemaal fout als de platen versleten zijn. Maar, als die vervangen worden en de software krijgt een update dan heb je ineens een vlotte auto met een soepele bak. Ik heb geen wezenlijk verschil in dagelijks gebruik gemerkt na een tuning van een ander 1.5 tsi dsg.

Pendragon

Donateur
Ik spreek ook uit eigen ervaring en van vele anderen en ik kan je vertellen dat het zeker een verschil is. Niet persé in het verbruik, dat ligt aan je rechter voet, maar bij een goede tuning is je motor veel directer, je DSG heeft een veel langere levensduur, schakelt beter en het is ook gewoon lekker om meer koppel en pks te hebben. Overtrokken is het absoluut niet.

Pim Smit

Senior Member
Weet je, ik trek geen caravan en heb de bekendste en steilste passen in Italië beklommen. (Daar heb ik waarschijnlijk mijn platen mee versleten)
Kijk ook niet naar verbruik en rijd niet harder 150kmh. Dat is niet goed voor de remmen en de auto is niet echt geschikt om harder te rijden.
Het is een fijne auto en daar wil ik zo lang mogelijk mee blijven rijden.

Bovenaan Onderaan