Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Topic in 'Karoq' gestart door minimark, 09-01-2019.

  1. Frenkie

    Frenkie Forumguru

    Ik ben nog steeds niet tevreden over de nieuwe software. Het probleem is in mindere mate aanwezig, maar is zeker niet weg. Met name bij nat weer en ik schakel snel naar zijn 2 (bij 10-15 km/u), dan heeft het systeem zo ongeveer 0 power. kom nauwelijks van mijn plaats af.
    Buiten dat heb ik er nog steeds erg veel last van dat de automatische handrem bij filerijden af en toe veel te lang vast houdt. Dit zou ook met de nieuwe software opgelost zijn, maar helaas.
    Heb vorige week ook weer een nieuw euvel ontdekt (per toeval). Bij nat weer kan ik de automatische kofferklep niet met de sleutel openen. Handmatig daarentegen wel.
     

  2. Rainesh

    Rainesh Forumguru

    Autohold even laten aanpassen met vcds. Dan gaat dat stuk beter. En misschien ook je gasrespons

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
     
    Last edited by a moderator: 10-01-2020
  3. Frenkie

    Frenkie Forumguru

    @Rainesh Wat bedoel je daar precies mee? Wat wordt er dan aangepast?
     
    Last edited by a moderator: 13-01-2020
  4. Rainesh

    Rainesh Forumguru

    @Frenkie Je kunt je autohold instelling aanpassen met vcds. Dat werkt het vloeiender ipv een bonk als het los laat. Rijdt stukken fijner.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
     
    Last edited by a moderator: 13-01-2020
  5. Frenkie

    Frenkie Forumguru

    Misschien toch dan maar eens wat dingen laten aanpassen. Zit er toevallig iemand hier die dit kan regio Weert/Eindhoven? (ik weet het, er is een ledenlijst, maar 29 pagina's doorspitten zonder enige format is lastig).
     
  6. Peter-036

    Peter-036 Forumguru Moderator

  7. Duijzer

    Duijzer Forumguru Donateur

    Even naar @Antera in Breda is toch wel te doen?
     
    Last edited by a moderator: 13-01-2020
  8. Hallo iedereen , wij hebben een Karoq 2019 , ook bij ons vertelden men ons dat het normale behavior is.
    Maar wij zijn daar niet akkoord mee, het is levensgevaarlijk van de steenweg op te rollen en te moeten wachten dat de wagen herstart 5 seconden dat we aangereden kunnen worden)
    Het is duidelijk een technisch probleem dat ze moeten oplossen want het gebeurd enkel bij koude temperaturen (dan is het niet normaal voor een nieuwe wagen)

    Een andere reden dat we kunnen aannemen dat het niet normaal is: het gebeurt niet bij het initieel opstarten, we kunnen altijd wegrijden, het gebeurd pas nadien.

    Wij hebben trouwens ontdekt dat het iets met de start/stop functie te maken moet hebben, want als we het nu voorhebben dan zetten we de startstop uit:aan en het probleem is ook opgelost. Er is duidelijk een probleem met de start stop functie.
    Breng zeker je wagen terug binnen en klagen!! Iedereen heeft het voor dan is het niet normaal. Dus blijven volhouden met klagen. Eventueel aangetekende brief voor hun in gebreke te stellen . Anders gaan ze nooit aandringen bij het fabriek van volkswagen dat er iets aan de hand is.
     
    turboturbo vindt dit leuk.
  9. Rainesh

    Rainesh Forumguru

    Heb je de laatste software updates gehad?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
     
    Last edited by a moderator: 17-02-2020
  10. rogierl

    rogierl Senior Member

    Hoe zie je je versienummer? Ik heb namelijk ook een Karoq 1.5 DSG, maar ik heb nul problemen.
     
  11. Rainesh

    Rainesh Forumguru

    Uitlezen met vcds of obd11

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
     
    Last edited by a moderator: 17-02-2020
  12. rogierl

    rogierl Senior Member

    Ok, voor een simpele ziel dus niet mogelijk.
    Ik ben overigens ook van mening dat deze verantwoordelijkheid niet bij de klant ligt, maar bij de garage.
     
  13. Nee nog niet, ik ga vandaag bellen voor een afspraak, want in belgie zijn we niet ogperoepen geweesd voor een recall maar het is ook een DSG 1.5 TSI zoals al de anderen.
    We hebben wel geen last van kangarooing (motor die stutterd), enkel het uitvallen bij koude temperaturen (wat al erg genoeg is) , maar ook dat de dsg soms niet snel genoeg schakeld, de motor blijft in heeel heeel hoge toeren voor 5 a 10 seconden (motor gaat niet lang leven zo) hierdoor komen we in problemen net als je de autosnelweg op rijd (en je dus snel moet accelereren).

    Volgens OBDeleven is mijn motor (R4 1.5i TFS H22) software versie 6090 terwijl er een nieuwe update is 9999

     
    Laatst aangepast: 17-02-2020
  14. SNARFB

    SNARFB Senior Member

    De nieuwste update zal je probleem oplossen. Het versienummer van de nieuwste update is overigens niet 9999 maar 9832.
     
  15. Rainesh

    Rainesh Forumguru

    Last edited by a moderator: 17-02-2020
  16. Frenkie

    Frenkie Forumguru

    Goed. Anderhalve week geleden is mijn auto voor de 30k beurt naar de dealer geweest. Ik was blijven klagen dat mijn problemen aan bleven houden, dus onder de druk hadden ze gevraagd de auto de avond ervoor al te brengen. Bij het ophalen de dag erna bleek de conclusie eenvoudig. In September hebben ze de update van het motor management uitgevoerd, maar dit is achteraf blijkbaar mis gegaan. Ik had nog de oude software erop staan. Ondertussen heb ik ook 9832, en de afgelopen anderhalve week lijkt het vooralsnog beter te zijn. Gematigd positief dus.
     
  17. EdK

    EdK Forumguru

    Update gelukt............Update mislukt

    één van de twee meldingen zie je toch na een update !!??
    Althans bij de updates die ik in algemeen doe wel, zelfs de zakelijke....

    Toch iets niet gedaan / vergeten toen ?
     
    hemi24 vindt dit leuk.

Deel deze pagina