Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

XanderVR

Actief lid
Ik rijd een 1.5 handgeschakeld, geleverd in mei dit jaar.
Ik heb enkele weken geleden mijn auto naar de dealer (Ames) gebracht voor een bandenwissel.
Deze gaven mij aan dat er voor de Karoq een terugroep was voor een software update, welke ik meteen heb laten doen.

Ik kan wel zeggen dat het bokken en de slechte gasrespons bij lage toeren verleden tijd zijn.
Ik bemerk ook geen schok tussen de 1 en 2, en heb het idee dat hij ook iets pittiger reageert als voor de update.
 

Skodiak

Senior Member
Afgelopen week 30K km beurt gedaan aan de kodiaq met 1.5tsi. Kreeg ook de update. Toch wel raar dat ik geen brief of iets anders heb gekregen voor die tijd. Heb het idee dat weg Rijden in de D fijner gaat. houdt iets minder in en schakeld 1 en 2 wat lekkerder.
Icm aangepaste gasresponse voelt het allemaal wat meer natuurlijk.
.....Nu paar weken mee gereden en ben overtuigd dat deze update auto eindelijk laat rijden zoals hij was bedoeld. Inhouden, traag reageren is verleden tijd. Zelfs de vrouw merkt het verschil
 
Laatst bewerkt:

Frenkie

Forumguru
Ik ben nog steeds niet tevreden over de nieuwe software. Het probleem is in mindere mate aanwezig, maar is zeker niet weg. Met name bij nat weer en ik schakel snel naar zijn 2 (bij 10-15 km/u), dan heeft het systeem zo ongeveer 0 power. kom nauwelijks van mijn plaats af.
Buiten dat heb ik er nog steeds erg veel last van dat de automatische handrem bij filerijden af en toe veel te lang vast houdt. Dit zou ook met de nieuwe software opgelost zijn, maar helaas.
Heb vorige week ook weer een nieuw euvel ontdekt (per toeval). Bij nat weer kan ik de automatische kofferklep niet met de sleutel openen. Handmatig daarentegen wel.
 

Rainesh

Forumguru
Autohold even laten aanpassen met vcds. Dan gaat dat stuk beter. En misschien ook je gasrespons

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
@Frenkie Je kunt je autohold instelling aanpassen met vcds. Dat werkt het vloeiender ipv een bonk als het los laat. Rijdt stukken fijner.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Frenkie

Forumguru
Misschien toch dan maar eens wat dingen laten aanpassen. Zit er toevallig iemand hier die dit kan regio Weert/Eindhoven? (ik weet het, er is een ledenlijst, maar 29 pagina's doorspitten zonder enige format is lastig).
 
Hallo iedereen , wij hebben een Karoq 2019 , ook bij ons vertelden men ons dat het normale behavior is.
Maar wij zijn daar niet akkoord mee, het is levensgevaarlijk van de steenweg op te rollen en te moeten wachten dat de wagen herstart 5 seconden dat we aangereden kunnen worden)
Het is duidelijk een technisch probleem dat ze moeten oplossen want het gebeurd enkel bij koude temperaturen (dan is het niet normaal voor een nieuwe wagen)

Een andere reden dat we kunnen aannemen dat het niet normaal is: het gebeurt niet bij het initieel opstarten, we kunnen altijd wegrijden, het gebeurd pas nadien.

Wij hebben trouwens ontdekt dat het iets met de start/stop functie te maken moet hebben, want als we het nu voorhebben dan zetten we de startstop uit:aan en het probleem is ook opgelost. Er is duidelijk een probleem met de start stop functie.
Breng zeker je wagen terug binnen en klagen!! Iedereen heeft het voor dan is het niet normaal. Dus blijven volhouden met klagen. Eventueel aangetekende brief voor hun in gebreke te stellen . Anders gaan ze nooit aandringen bij het fabriek van volkswagen dat er iets aan de hand is.
 

rogierl

Senior Member
Ok, voor een simpele ziel dus niet mogelijk.
Ik ben overigens ook van mening dat deze verantwoordelijkheid niet bij de klant ligt, maar bij de garage.
 
Heb je de laatste software updates gehad?

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Nee nog niet, ik ga vandaag bellen voor een afspraak, want in belgie zijn we niet ogperoepen geweesd voor een recall maar het is ook een DSG 1.5 TSI zoals al de anderen.
We hebben wel geen last van kangarooing (motor die stutterd), enkel het uitvallen bij koude temperaturen (wat al erg genoeg is) , maar ook dat de dsg soms niet snel genoeg schakeld, de motor blijft in heeel heeel hoge toeren voor 5 a 10 seconden (motor gaat niet lang leven zo) hierdoor komen we in problemen net als je de autosnelweg op rijd (en je dus snel moet accelereren).

Volgens OBDeleven is mijn motor (R4 1.5i TFS H22) software versie 6090 terwijl er een nieuwe update is 9999

 
Laatst bewerkt:

SNARFB

Senior Member
De nieuwste update zal je probleem oplossen. Het versienummer van de nieuwste update is overigens niet 9999 maar 9832.
 

Frenkie

Forumguru
Goed. Anderhalve week geleden is mijn auto voor de 30k beurt naar de dealer geweest. Ik was blijven klagen dat mijn problemen aan bleven houden, dus onder de druk hadden ze gevraagd de auto de avond ervoor al te brengen. Bij het ophalen de dag erna bleek de conclusie eenvoudig. In September hebben ze de update van het motor management uitgevoerd, maar dit is achteraf blijkbaar mis gegaan. Ik had nog de oude software erop staan. Ondertussen heb ik ook 9832, en de afgelopen anderhalve week lijkt het vooralsnog beter te zijn. Gematigd positief dus.
 

EdK

Forumguru
Update gelukt............Update mislukt

één van de twee meldingen zie je toch na een update !!??
Althans bij de updates die ik in algemeen doe wel, zelfs de zakelijke....

Toch iets niet gedaan / vergeten toen ?
 
Bovenaan Onderaan