Kapje voor sleepoog verwijderen, hoe?

deusjevo

Forumguru
Van de week is mijn Citroën CX van de snelweg weggesleept door een berger.
Wij moesten even wachten op Rijkswaterstaat om de boel te beveiligen en in die tijd even staan praten met de berger.
Hij was onder de indruk van het sleepoog van de CX uit 1976.
Hebben het nog even over de autohistorie gehad en het kwam toevallig op zo’n sleepoog van de Octavia.
Hij gebruikt die sleepogen nooit, als je ze iets scheef trekt schieten ze los met vervelende gevolgen.
Hij trekt een Octavia altijd met een spanband om de draagarm op de plateauwagen?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wettelijk gezien is misschien ver gezocht, was even een snel getypt berichtje.

Maar denk inderdaad aan een losbreekinrichting van een (zware) aanhanger of caravan. Niet voor niets dat de kabel hiervan niet over de trekhaak mag hangen.

Snap natuurlijk ook wel dat de kabel niet aan de haak mag, vanwege het mogelijk afbreken van de kogel.

Inderdaad autoweg = 50 km/h kunnen en mogen, autosnelweg = 60 km/h kunnen en mogen.

Wel écht bizar dat de balk van de trekhaak de toegang tot het schroefdraad van het sleepoog belemmerd!

Je zou denken dat een originele trekhaak, merk gerelateerd, hier rekening mee houdt, en op z'n minst op dezelfde plaats wat schroefdraad erin tappen...?!
 
we zijn inmiddelsd even verder.Mijn mistlamp links heeft het begeven en nu schijnt het dat het kapje links eruit moet.
Je raadt het al.... geen beweging in te krijgen. Ben bang dat ik hem kapottrek als ik er veel kracht op dat. Zal een schroevendraaier ertussen een idee zijn ???

Wie heeft hier ervaring mee. De rechter zit trouwens nog steeds ook muurvast

Hoor graag
 

EdK

Forumguru
Volgens mij staat dat beschreven in dat boekje van skoda met de tekst "manual"
Mocht je deze niet op papier geleverd hebben ( je hebt er wel voor betaald ) dan is dat eventueel ook nog te downloaden in een ieders moerstaal in Tsjechië
En wel op de volgende site: http://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models
 

HarrieSkoda

Forumguru
Via bodemplaat erbij komen. Scheelt een hoop ergernis met kapjes los/kapot trekken + krassen in de lak van je bumper.
 

GvA14TSI

Donateur
Gewoon de mistlamp losmaken door een plastic kaartje (AH bonuskaart?) tussen de lamp en de bumper te steken. Dit moet je doen aan de rechte zijkant van de lamp, aan de kant van de grill.
 
Gewoon de mistlamp losmaken door een plastic kaartje (AH bonuskaart?) tussen de lamp en de bumper te steken. Dit moet je doen aan de rechte zijkant van de lamp, aan de kant van de grill.
Heb je hier ervaring mee? Schiet hij gelijk naar voren?
Toch zitten die kapjes me niet lekker.zit echt geen beweging in en om hem daarvoor nu op de brug te zetten en de onderplaat los te maken.
 
Volgens mij staat dat beschreven in dat boekje van skoda met de tekst "manual"
Mocht je deze niet op papier geleverd hebben ( je hebt er wel voor betaald ) dan is dat eventueel ook nog te downloaden in een ieders moerstaal in Tsjechië
En wel op de volgende site: http://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models
Staat inderdaad in mijn boekje : vinger in het gat in het kapje en links boven eerst lostrekken en dan de rest naar voren ( dit voor de rechterlamp). Dat werkt dus niet was ik al even achter...
 

EdK

Forumguru
Dacht dat het over het kapje voor het sleepoog ging ipv hoe verwijder ik me lamp met me creditcard ?
 
Dacht dat het over het kapje voor het sleepoog ging ipv hoe verwijder ik me lamp met me creditcard ?
Klopt, mijn kapjes zitten er nog stevig op.
Maar van het 1 komt het ander, toch best handig een plastic pasje, ga het morgen bij daglicht proberen.
De gouden tip voor het simpel verwijderen van de kapjes is nog welkom
 

Mistraller

Senior Member
Dat kapje heb ik ooit ook eens stuk getrokken toen ik het sleepoog snel moest plaatsen. De trekker stond namelijk al te wachten om ons uit de penarie te helpen :pardon:
Kon het nog wel netjes terugklikken, maar het is een stom ontwerp. Mistlampen zijn bij de dealer al eens vervangen, die haalde inderdaad ook gewoon direct het lamphuis eruit ipv geklooi met kapjes. (O2 van 2010)
 
Daar zijn we weer:gistermiddag een mooi pasje erbij gepakt en met wat duwen en trekken voelde je hem vrij snel loskomen . Ideale oplossing die werkt.lampje vervangen en weer terug.
Ps pasje ziet er wel wat verbogen uit.

Nu het kapje. Met de lamp eruit van de achterkant geprobeerd los te krijgen maar het werkte ook niet.
 
Bovenaan Onderaan