Kantelen rechterspiegel

van inkel

Forumguru
Kan iemand het kantelen van de rechter spiegel, bij het inschakelen van de achteruitversnelling, instellen met VAG.COM.

Als ik de oude topics lees gaat dit af fabriek alleen als je elektrisch verstelbare stoelen hebt besteld
 

Octavia_II

Actief lid
Hoi van inkel,

dit gaat i.d.d. alleen maar als je elektrisch verstelbare stoelen hebt.

Met vriendelijke groet,

Charlie
 
Hoi Octavia II,

Ik heb een Skoda SuperB II en die heeft die functie ook alleen zit ik met de vraag hoe ziet de spiegel hoever dat hij moet kantelen ?
De ene keer gaat die nl. dieper dan de andere keer ?

Enig idee ?

Grtz!
 

Geje

Nieuw lid
Ok bedankt voor de info, zou de dealer toch ook moeten kunnen vertellen. Deze zij dat dit alleen bij de superb was.

Groeten G-J
 

Ericw

Forumguru
Hoi Octavia II,

Ik heb een Skoda SuperB II en die heeft die functie ook alleen zit ik met de vraag hoe ziet de spiegel hoever dat hij moet kantelen ?
De ene keer gaat die nl. dieper dan de andere keer ?

Enig idee ?

Grtz!

Dit is interessant, want ik heb (ook) een Superb II maar daar werkt deze spiegelfunctie niet.............:(
 
Ik heb en een electrische stoel en diverse instellingen geprobeerd.
Maar bij mij. Klapt de spiegel ook niet omlaag.
Wel in maxidot ingesteld en de spiegelknop in alle standen gehad.
Krijg het niet voor elkaar :(
 

RogerS

Forumguru
Let op: De knop voor spiegelverstelling moet in stand R staan anders werkt het niet...
 
In de auto gaan zitten, op contact zetten. Achteruitversnelling inschakelen, rechter spiegel instellen zoals je hem graag 'gekantelt' wil hebben als je achteruit rijdt. Dan auto weer in 1ste versnelling zetten. Contact uitschakelen. Testen wat hij doet als je achteruit rijdt. Voor kantelen tijdens achteruit rijden, moet de spiegelverstelknop altijd in R staan.
 

guitar_billy

Senior Member
onze creatieve duitse vrienden hebben een handleiding voor mensen zonder elektrische stoelen die de rechter spiegel willen kantelen bij het achteruitrijden. alles kan, maar het is niet zo eenvoudig, en niet zo goedkoop...
het is voor een O2.

http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=19&t=55870



Kan iemand het kantelen van de rechter spiegel, bij het inschakelen van de achteruitversnelling, instellen met VAG.COM.

Als ik de oude topics lees gaat dit af fabriek alleen als je elektrisch verstelbare stoelen hebt besteld
 
Via deze link kwam ik de volgende codes tegen.
Mirror tilting without memory seats
Codes kom ik tegen in Golf, Jetta, A5 fora.

52 Door Elect, Pass
Coding - 07
Long Coding Helper
BYTE 4
Bit 4 and Bit 2 set to 1

en...

52 Door Elect, Pass
Coding - 07
Long Code Helper
BYTE 4
If BYTE value is 40, change to 4C, or…
If BYTE value is 50, change to 5C
Click 'Do It' button
Click 'Close controller, Go Back - 06'
Click 'Go Back'
Exit VCDS

en...

Just got it working. Used your intructions on the 1st post
went into byte 4 and changed it from 40 to 4C
Just before i clicked 'do it' the codes were
original 011C12224021120102
new 011C12224C21120102
exited vcds and turned ignition of and then on and tested.
Only thing i can think of is when you changed the value from 40 to 4C did you click on another field to make sure it accepted the change? i changed it, then clicked on next field, then back on byte 4 and made sure the change stuck.
Is het met een Octavia dan echt niet mogelijk om dat voor elkaar te krijgen?
 
Bovenaan Onderaan