Kaner - VW CC 3.6

Kanerr

Forumguru
Een aantal dagen geleden 'ergens' (
default_wink.png
) videos gemaakt van de auto. Gaat goed vooruit, dsg schakelt instant terug en geen rare fratsen. Voel me alleen nog niet comfortabel genoeg om de launch control te gebruiken.. Vandaar zonder :)


 

Rataplan

Forumguru
Mooie wagen en nog leukere manier van aankopen.
Kan het altijd waarderen als mensen zich niet laten weerhouden door een denkbeeldige lijn tussen landen om daar een auto te kopen. In studententijd ook auto's over de grens gekocht.
 

Kanerr

Forumguru
3 dagen terug getankt voor een nette 95euro (geen euro95 ;) ) bij de Total. Gemiddeld 1litertje euro98 verbruikt voor 9,6km. Erg tevreden met 70% stad, 30% snelweg.
 

leon-cupra

Forumguru
K zou onmiddellijk tekenen voor dat verbruik met de M2. Autostrade beïnvloed enorm het gemiddeld verbruik. Ik doe amper autostrade en vnl kortere ritten en dan zie je de brandstofmeter met de minuut zakken.:nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Denk nu met de M2 dat het verschil tussen mij en mijn partner niet zodanig groot is. Moet ze zelf af en toe intomen. Is het niet gewoon om een wagen te moeten corrigeren dat ik vrees bij de eerste kickdown dat ze in het decor belandt.

wat ik wel meer heb met een wagen met hoger vermogen, ik rij daar eigenlijk rustiger mee. Je weet wat hij kan, je hoeft ook veel minder de pedaal in te drukken om op de max snelheid te geraken, ... of is het omdat we ook wat ouder en slimmer geworden zijn ??
Uiteraard zijn er ook wel nog momenten waarbij je de hooligan speelt ;)
 

Kanerr

Forumguru
Neeuu ik doe, wanneer de motor op temp is (de laatste 5 min voordat ik op werk/thuis ben op mn commute), lekker gassen om van het geluid te genieten :D

Verbruik is erg plezant maar ook ik zie mijn wijzer elke 5 min bewegen, dat is toch wel erg frustrerend ;)
 

Kanerr

Forumguru
Vandaag bij van Beek Racing/VAGSpeed geweest.

Netjes ontvangen en de monteur met de laptop heeft even gevraagd wat de problemen zijn etc en waar ik me het meeste aan stoorde. Naja dat vermeld en hij gaf aan dat eerst een kalibratie het beste is (voor het niet zo fijn wegrijden). Na kalibratie en testrondje gaf hij aan dat hij denkt dat de koppeling op zn einde is terwijl de waardes binnen de marges zitten. Tuning heb ik toen af laten schieten omdat ik dan niet wil rotzooien terwijl er iets aan de hand is.

Hebben jullie dit vaker meegemaakt? Een koppeling die aan zijn einde is terwijl de meetwaardes nog binnen de perken zijn?

75euro afgetikt en eigenlijk behalve de kalibratie (wat wel heeft geholpen bij het wegrijden) geen stap verder.
 

CDK

Forumguru
Hebben jullie dit vaker meegemaakt? Een koppeling die aan zijn einde is terwijl de meetwaardes nog binnen de perken zijn?

75euro afgetikt en eigenlijk behalve de kalibratie (wat wel heeft geholpen bij het wegrijden) geen stap verder.

Nee nog nooit van gehoord, normaliter zou dit toch echt uit te lezen moeten zijn bij een DSG.
Misschien eens een belletje doen naar TVS in Varsseveld?
 
Bovenaan Onderaan