Amundsen Kan het goedkoper dan voor 199 euries

Peerke1960

Actief lid
Beste mensen,
Er is al veel over geschreven. Waar kan ik terecht voor een update van mn navi. Het betreft een amundsen plus uit 2011. Volgens mij v4. 199 euro is buiten proportioneel. De helft kan wat mij betreft.
Ps heb mn auto gekocht. Een superb 2011 met 124.000 op de teller. Bij alphabet in zwolle. Luxe bak zeg, en.........die paraplu's die doen het hem!

Met groeten, peter

Ps, ja ik pas mn fotootje aan. 940 is en blijft een kekke baksteen
 

RefleCs

Forumguru
Ja er zijn goedkopere alternatieven maar veel daarvan zijn niet legaal en mogen hier dan ook niet worden bediscussieerd. Tip kan ik wel geven, zoek eens op marktplaats.
 

CDK

Forumguru
Ik dacht juist dat er voor de plus variant van de Amundsen geen goedkope / illegale alternatieven waren?
 

Green

Actief lid
Nieuwste versie gaan meestal zo rond juni/juli altijd in de aanbieding bij vw dealer.
Meestel voor €99.ipv €199.
Heb vorig jaar ook rond die tijd onze v7 sd kaart voor onze admudsen. Scheelt toch mooi 100€ en dit jaar koop ik de v8 en kan altijd de v7 weer verkopen voor zo.n 40€.
Op mp of forum bv.

Bij vw heet de admudsen + rns 315.
 

Canon-Eye

Forumguru
Volgens mij v4. 199 euro is buiten proportioneel
Voor minder geld heb je een puike TTom met levenslang gratis (en zeer frequente!) updates. En die kan je nog op een veiliger plek positioneren ook, bv. op het dashboard in de linker benedenhoek van de voorruit.
En mocht je een vliegreis-met-huurauto vakantie boeken, dan kun je 'm daar ook nog gebruiken...
 

RoGEK

Senior Member
Nieuwste versie gaan meestal zo rond juni/juli altijd in de aanbieding bij vw dealer.
Meestel voor €99.ipv €199.
Heb vorig jaar ook rond die tijd onze v7 sd kaart voor onze admudsen. Scheelt toch mooi 100€ en dit jaar koop ik de v8 en kan altijd de v7 weer verkopen voor zo.n 40€.
Op mp of forum bv.

Bij vw heet de admudsen + rns 315.


als een keertje eenmaal gebruikt is, kan deze tch niet meer in een ander device gebruikt worden?
 

Green

Actief lid
Wij hebben gewone admudsen zonder + en gebruik sd kaarten van vw rns 310. V7 2015.
Ook mijn buurman heeft polo met rns nav. Hij heeft nog cd Benelux v5 .
En heeft vorig weekend nog onze sd kaart geleend voor trip naar Frankrijk .
Kwestie van sd overzetten in polo en na weekend weer wisselen,geen enkel probleem.

Is het niet zo dat + systeem het standaard op harde schijf zet van navigatie.
 

Canon-Eye

Forumguru
Moet wel een erg grote boot zijn als je tijdens dat reisgedeelte een auto wilt gebruiken en dan ook nog navigatie nodig hebt...
 

edero

Forumguru
Hoe werkt dat dan met een (privé )lease wagen?
Updates kopen of in lease bedrag inbegrepen?

@StefanN Als het goed is heb jij in je SB Joy de Amundsen MIB2, hiervoor kun je gewoon via de Skoda update site de nieuwe kaarten downloaden (kosteloos) en op de SD kaart zetten welke bij de auto geleverd wordt.
Correct me if I'm wrong, maar dit was in ieder geval bij mij het geval.
 

AndreM

Forumguru
@StefanN Als het goed is heb jij in je SB Joy de Amundsen MIB2, hiervoor kun je gewoon via de Skoda update site de nieuwe kaarten downloaden (kosteloos) en op de SD kaart zetten welke bij de auto geleverd wordt.
Correct me if I'm wrong, maar dit was in ieder geval bij mij het geval.


Is alleen voor de Amundsen MIB zoals in de O3, niet voor de O2. Helaas!
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
@StefanN Krijgt de nieuwe SB Joy, daar zit als het goed is de nieuwe MIB2 in ;)

Ik heb zo' n vermoeden dat hier nu 2 dingen door elkaar gehaald worden in deze topic.
Maar als het om een nieuwe auto gaat, en niet zoals gevraagd wordt voor een Amundsen van een O2, dan zit de kaart update bij de auto. En daar betaald de LM niets meer voor.
 
Bovenaan Onderaan