Kabelboom bestuudersdeur

Eltjo

Forumguru
Het lijkt erop dat je een + mist of zo. Al uitgelezen?

Een U rubber mof zou betekenen dat je een nieuwe draadboom in de deur moet aanbrengen omdat je draden dan helemaal te kort zijn.
Ik zou gewoon de draden die nu evt. stuk zijn iets verlengen door er een stukje tussen te zetten en dan netjes te tapen met stoftape.
Dat heb ik ook gedaan met mijn S2 en vervolgens jaren lang tot 394 dkm gereden en geen problemen meer gehad.

VAG-man

Forumguru
Geen foutmeldingen binnen VCDS.
Het kost even wat, maar wil gaan voor een nieuwe kabelboom mits er een gemodificeerde versie is.

Onlangs ook storing gehad aan kentekenplaatverlichting. Toen de gebroken draad bij achterklep gesoldeerd, maar zag gelijktijdig dat bijna alle draden op knappen stonden. Had toen geen tijd.

Eltjo

Forumguru
In neem aan in de rubber mof naar de achterklep? Zijn die draden hard geworden en dat ze daardoor makkelijk breken.

EdK

Forumguru
Nee @Eltjo
De draadbossen worden te krap gelegd en dus te krappe bochten
En hierdoor kunnen ze schuren tegen het plaatmateriaal of door de te krappe bocht en het heen en weer gaan van de bedrading met open dicht doen dat ze breken
Dus metaalmoeheid ( neem maar een stukje elektradraad tussen 2 tangen en beweeg deze vele malen heen en weer ( 90graden) dan zal deze breken.
Maar goed elke cm die een fabrikant kan besparen op draad ( koper ) is op de hoeveelheid een aardig bedrag.
En als het dan na de garantie periode defect gaat, tsja dan kun je dokken als eigenaar van de wagen....
Maar komt er kort op neer dat ze een niet deugdelijk product maken of het niet deugdelijk monteren....

Eltjo

Forumguru
Nou, de draden die je ietsje verlengd zullen niet nogmaals breken. Zoals ze in B zeggen; "Tot de volgende!"

Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
In neem aan in de rubber mof naar de achterklep? Zijn die draden hard geworden en dat ze daardoor makkelijk breken.
Klopt en zoals @EdK zegt de bedrading is net te kort. Ook is het ontwerp waardeloos.
Als de kabelboom in het scharnierpunt in een U of S bocht was gemonteerd waren er geen problemen geweest.

Nu weer terug naar de vraag:
Onderdeelnummer?

Edith: inmiddels heb ik een nummer 3T1 971 120 FP, echter dit is zonder Sound system en ik heb met.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
3T1971120FP voor 8 speakers en productiedatum vanaf 1/4/2010. Die van voor 1/4/2010 had -EG als letters, maar die is vervangen door -FP.

3T1971120GD voor Sound System en na 1/4/2010. Net als bovenstaand: -EL ervoor, maar vervangen door -GD.

En dan is er ook nog de optie Soundsystem én Kessy (wist helemaal niet dat dat toen al bestond!): 3T1971120GH

Let wel dat er een aantal stekkers niet standaard met de kabelset meegeleverd worden, zie screenshot
b6b01cbce1384db138f58f2b23c816c5.jpg

VAG-man

Forumguru
Bedankt @Tees ik zal binnenkort kijken hoeveel draden beschadigd zijn, maar ik denk vele.
Zag dat bij vagshop.nl dat deze de goedkoopste was met ca. €170,- inclusief versturen.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan