K&N inlegfilter + Foto's

Daniel

Lid
Ik heb laatst een K&N inlegfilter gemonteerd in mijn Fabia,ik heb er ook een paar foto's van gemaakt.

En wil het voor de geintresseerden niet ontnemen.

Bijlagen

• DSC02973.JPG
    DSC02973.JPG
    96 KB · Weergaven: 116
  • DSC02974.JPG
    DSC02974.JPG
    85,7 KB · Weergaven: 96
  • DSC02975.JPG
    DSC02975.JPG
    93,6 KB · Weergaven: 110

Fabia

† In Memoriam
Merk je daar dan verschil in? Ik zie trouwens dat het met de letters eindelijk gelukt is.

purk

Senior Member
let op, heb vaak klachten gehoord over de luchtmassameter, die wel heel snel de geest geeft door de olie die in het filter zit.

Hetzer

Forumguru
let op, heb vaak klachten gehoord over de luchtmassameter, die wel heel snel de geest geeft door de olie die in het filter zit.

Je moet het filter ook spaarzaam in olien, dus zeker niet te veel olie gebruiken, ik heb trouwens ook een K&N inlegfilter, die van mij huidige SDI, had ik ook al in mijn vorige MPI, die waren toevallig uitwisselbaar.

Daniel

Lid
Je moet het filter ook spaarzaam in olien, dus zeker niet te veel olie gebruiken, ik heb trouwens ook een K&N inlegfilter, die van mij huidige SDI, had ik ook al in mijn vorige MPI, die waren toevallig uitwisselbaar.

Ja idd,je moet het niet drijf nat maken.

Fabia

† In Memoriam
Misschien een vreemde vraag maar als je geen verschil merkt waarvoor dan geld uitgeven aan een K&N inlegfilter.

Daniel

Lid
Misschien een vreemde vraag maar als je geen verschil merkt waarvoor dan geld uitgeven aan een K&N inlegfilter.

Nou omdat de auto een grote beurt moest hebben en de filter dus ook aan vervanging nodig was dacht ik laat ik eens een K&N filter kopen (hoef nu nooit meer een gewone filter meer) want die is uitwasbaar dus dat bespaart ook weer geld op den duur toch.

EmTee

Lid
Nou omdat de auto een grote beurt moest hebben en de filter dus ook aan vervanging nodig was dacht ik laat ik eens een K&N filter kopen (hoef nu nooit meer een gewone filter meer) want die is uitwasbaar dus dat bespaart ook weer geld op den duur toch.

En dan maar hopen natuurlijk dat de garage daar ook aan denkt en hem niet gewoon bij de volgende beurt vervangt door een nieuw standaard luchtfilter en dan doodleuk de K&N in de vuilnisbak gooit.....

Daniel

Lid
En dan maar hopen natuurlijk dat de garage daar ook aan denkt en hem niet gewoon bij de volgende beurt vervangt door een nieuw standaard luchtfilter en dan doodleuk de K&N in de vuilnisbak gooit.....

Hahah nee nee,daar had ik dus ook al aan gedacht,er zitten waarschuwings stickers bij dus die heb ik er ook duidelijk bij geplakt.

Sportline

Senior Member
Maar het komt er op neer dat je eigenlijk geen verschil is/merkt tussen een standaart filter en een K&N Power filter. Ik ben ook van plan om een ander filter er in te doen maar als ik dit zo lees....

Daniel

Lid
Ik merk het wel,maar echt minimaal hoor,ik merk dat ie wel wat makkelijker lucht krijgt,en echt ver in de toeren iets beter door trekt.

Maar om hem aan te raden tja,dat kan ik nou ook weer niet zeggen,ik weet eigenlijk ook niet eens wat een standaard filter kost,de K&N filter was iets in de 40,- euro stel dat een standaard filter rond de 20,- euro kost ofzo,dan heb je het er in principe zo uit,deze hoeft niet ververvangen te worden alleen uitwassen en weer in olien.

Hetzer

Forumguru
Ik weet ,omdat ik een tijd lang bezig ben geweest met het tunen van een Novitec Seicento, dat een inleg vervangings filter wel degelijk meer vermogen levert dan het standaard filter, en met name als je in combinatie doet met bijvoorbeeld andere nokkenas, compleet uitlaat systeem etc, etc

fabrikanten geven een vermogensverbetering van 2 tot 3 pk op ,de SDI van mij, geeft met dit filter een vermogen verbetering van net geen 1 pk en dito koppel, en dit is gemeten op een rollenbank, maar dat verschilt ook weer per type motor en auto het heeft met name ook te maken met de lengte van het inlaatkanaal. Feit blijft wel dat er wel altijd wel een verbetering in vermogen is met een inlegfilter omdat de universele luchtfilters de vrije doorstroming belem erren. Dus in principe is bij elke auto/motor (aan de inlaatkant) een kleine winst worden gehaald met een wat minder dichte inlegfilter (sportfilter)
Deze vermogens verbetering is er trouwens niet met een open luchtfilter, deze klinkt wel leuk, maar dit kost je gewoonweg vermogen omdat je alleen meer warme lucht opzucht onder je motor kap..
Wil je een open luchtfilter wel efficient laten werken ,dan moet je compleet afsluiten zodat er geen warme lucht meer opgezogen kan worden ,en vervolgens gaan werken met een koude lucht toevoer cq intercooler

en ja wat voor de inlaat gaat ,geld inprincipe ook voor de uitlaat
Alles wat lucht tegen houd, net zo als het lucht filter geeft minder vermogen. Een kat bij benzine en ook een roetfilter bij diesel motoren filteren de schadelijke delen uit de uitlaatgassen en houden dus veel lucht tegen. en beperken het vermogen, je zal dus nooit een rally auto zien met kat of roetfilter

Bijlagen

• K&N%2057i%20Kit.jpg
    K&N%2057i%20Kit.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 20

Ted

Forumguru
Is het filter vermogen wel in orde? Komt de maasgrootte wel overéén met de orginele?

Dat het vermogen bij een diesel niet toeneemt is wel logisch, in mijn situatie zou ik de powerbox meer opschroeven omdat er dan meer lucht voor hande is. In dat geval kan het een leuke verbetering zijn!

Sportline

Senior Member
Dank jullie wel voor de uitleg, als mijn filter ook aan vervaning toe is dan koop ik ook een K&N Power filter en als dat niet bevalt tja...

Hoe vaak moet je eigenlijk dat filter uitwassen??

Hetzer

Forumguru
@Sportsline

Afhankelijk van de rijomstandigheden dient je het K&N filter bij gebruik op de openbare weg te reinigen om de 50.000-80.000km. Bij off-road gebruik of bij stoffige omstandigeheden zult u het filter vaker moeten reinigen.

hier alle eigenschappen nog op een rijtje;

filter met een hoge luchtdoorlaat
Geëpoxeerd aluminium rooster ter bescherming van het filter medium en de geleiding van de luchtstroom
Vervangt het standaard luchtfilter
Het filter wordt niet aangetast door vocht, zelfs als het filter helemaal nat geweest is, hoeft je deze niet te vervangen
1,6 miljoen kilometer beperkte garantie. Je schaft het filter eenmalig aan en u kunt het reinigen en opnieuw inoliën (tot wel 25 keer)
Ingeoliëd medisch katoen houdt stof en vuil aan de buitenkant om de filterwerking te verbeteren
Gelaste flexibele afdichtrand garandeert een perfecte afdichting

Sportline

Senior Member
Ik denk dat ik binnenkort een K&N Powerfilter ga kopen bij de eerste beurt van men auto. Want mijn filter ziet er niet meer mooi schoon uit, ben er al wel eens met een stofzuiger over geweest alleen das ook niet zo'n succes. Fijne stof blijft er gewoon in zitten maar dat hou je toch.

Waar kun je allemaal een K&N Powerfilter kopen. Ik heb al op internet een adres gevonden http://www.tuningdirekt.com/catalog/advanced_search_result.php?keywords=felicia maar die is aardig aan de prijs of niet?

Bovenaan Onderaan