Juridische aspecten mbt je Skoda

@Fabia
Dat kan ik mij best voorstellen en mijn verontschuldiging dat dit hier uit de hand loopt.
Zoiets hoort ook niet "uitgevochten" te worden in een topic.
Moderators zijn daar ook heel duidelijk over; prive-zaken via een PB
Ik heb echt getracht om dit aan MarcoO2 duidelijk te maken, maar het komt niet door. Helaas.
Ik ga er verder geen energie aan besteden. Zonde van mijn tijd.

MarcoO2

Forumguru
Ik begrijp wel wat je bedoelt, SGL, maar ik ben het simpelweg niet met je eens. Ik denk heel simpel: als je op een forum openbaar een mening durft te verkondigen (en oordelen over anderen durft te hebben), dan moet je ook in staat zijn om op datzelfde forum openbaar tegengas te incasseren. Dat dat openbaar gebeurt, is ook logisch, want 't is immers een openbare discussie.

Als ik mijn mening over jou als persoon zou ventileren, zou ik dat inderdaad via pm doen. Maar daarvan is geen sprake, ik confronteer je puur en alleen met je eigen uitspraken en wijze van discussieren. Kortom, iets wat iedereen die dit topic leest toch al ziet. Als dat niet prettig op je overkomt, kun je je afvragen waaróm dat niet prettig is. Is het zó moeilijk om je eigen argumenten en opmerkingen terug te zien komen? Je noemt dat een eigen interpretatie en halve waarheden, maar de onderbouwing daarvan geef je niet, ondanks mijn verzoek daartoe. Ik heb zelfs direct aangegeven eventuele onjuistheden te herstellen.

Ik hoop dus dat je achter je eerdere discussiestandpunten staat en alsnog inhoudelijk reageert op de eigenlijke discussie. Als je dat niet wilt, zou ik je in overweging geven om je af te vragen of je wel aan discussies op een openbaar forum mee moet doen. A zeggen betekent op een forum ook B zeggen.

No hard feelings, ik hoop dat je er iets mee kunt!

Exciter

Administrator
Mooi verwoord Marco, en dit is ook mijn standpunt in deze. Ik kan hier geen persoonlijke aanval in ontdekken.

EdK

Forumguru
MarcoO2 je verwoording is een lintje waard , en bij deze ga ik die ook indienen !

@MarcoO2

Nog eens even het draadje doorgelezen.

De draad wordt op jouw verzoek afgesplitst door Hetzer post #13
In feite stop de discussie bij Eriks afronding in post #27.
M.i. een goede afronding op grond van de beschikbare informatie.

Jouw post #34 komt als mosterd na de maaltijd.
In een tweetal korte posts van mij, reageer ik hierop.

M.b.t. jouw laatste post #42 een tweetal opmerkingen ter illustratie:
1)
Citaat Marco O2: "Is het z� moeilijk om je eigen argumenten en opmerkingen terug te zien komen? Je noemt dat een eigen interpretatie en halve waarheden...."
Het gaat echter niet om mijn interpretatie en halve waarheden, maar om die van jou!
Je leest mijn post #35 verkeerd.

2)
Citaat Marco O2: "Ik hoop dus dat je achter je eerdere discussiestandpunten staat en alsnog inhoudelijk reageert op de eigenlijke discussie. Als je dat niet wilt, zou ik je in overweging geven om je af te vragen of je wel aan discussies op een openbaar forum mee moet doen."

Ik heb al aangegeven dat het weinig zinvol is om met deze discussie door te gaan. Nogmaals; @Erik heeft er zelf een punt achter gezet en dat respecteer ik!
Je suggestie om niet meer deel te nemen aan discussies op een openbaar forum houdt in feite in, dat ik alleen nog maar zou mogen lezen en geen posts meer mag plaatsen!
Deze suggestie neem ik niet over.
Het frappeert mij wel, dat een (klein) aantal forumleden, ondanks deze door jou gedane uitlating, je post een lintje waard vindt.

Om deze draad nog enigszins leesbaar te houden voor nieuw bezoekende leden, zou het niet zo gek zijn om alles na Eriks afsluitende post #27 te verwijderen.
Maar er moet wel een gezamenlijke wil zijn hiervoor.

erik2907

Actief lid
1. In feite stop de discussie bij Eriks afronding in post #27.
2. Nogmaals; @Erik heeft er zelf een punt achter gezet en dat respecteer ik!
3. .............zou het niet zo gek zijn om alles na Eriks afsluitende post #27 te verwijderen.

@sgl49

Mijn discussie stopt niet na mijn post #27 maar gaat onverminderd door hoor. Ik heb alleen voor mijzelf besloten dat ik in mijn ogen alle informatie verstrekt heb waar de discussie op gebaseerd is. Dit is voor mij de reden om uit de discussie te stappen. Het is niet aan mij om te stellen "jullie mogen niet meer discussi�ren over mijn item". Ik zou zeggen, ga gerust verder, misschien heeft iemand nog iets te melden waar wij met z'n allen niet aan gedacht hebben. FEEL FREE! Daarnaast heb ik er persoonlijk vreselijk veel moeite mee dat �berhaupt de suggestie gedaan wordt om alles na post #27 te verwijderen. Ik ben persoonlijk van mening dat je niemand voorstellen mag doen om een post van iemand anders te verwijderen. Daar hebben we immers moderators voor die het beleid bepalen en die dan items verwijderen die niet voldoen aan o.a.:

a. niet passen in het 'draadje';
b. die krenkend, beledigend, grievend zijn;
c. die niet van toepassing zijn op het onderwerp, in dit geval juridische aspecten (oeps, nu ga ik ook van het onderwerp af met dit bericht, maar ja, de andere kant van het muntje bekeken is deze post bijlage M van mijn post over het auteursrecht :winkie:);
d. en alle andere redenen die de moderators vaststellen c.q. bepalen.

Kortom, ik nodig iedereen uit om de discussie levend te houden en nieuwe inzichten hier te plaatsen! Misschien dat ik er dan weer op terug kom (auteursrecht) en mijn gevoel, mijn mening en mijn zienswijze bijstel door jullie nieuwe inzichten. -- > STOP = OPEN :winkie:

erik2907

Jij vindt persoonlijk dat niemand een voorstel mag doen om een post of deel van een post te verwijderen.
Dat mag jij natuurlijk vinden.
Ik stel het echter voor met een reden en zeg daar direct bij dat er een gezamenlijke wil moet zijn om dit te doen.
Dus een voorstel dat breed gedragen wordt.

EdK

Forumguru
Er is een gezegde: hij loopt te draaien als een drol in een pispot !
Wel meer hoef ik waarschijnlijk niet te zeggen in deze !

Gaan we nu weer on topic ipv mekaars zinnen uitpluizen en geen gelijk kunnen geven !
tsjonge jonge

erik2907

Actief lid
............Ik stel het echter voor met een reden en zeg daar direct bij dat er een gezamenlijke wil moet zijn om dit te doen.
Dus een voorstel dat breed gedragen wordt.

@sgl49
Er kan mijn inziens nooit een reden zijn vanuit de forum leden dat er een voorstel gedaan wordt om een post te verwijderen. Dat getuigt mijn inziens niet van respect naar de plaatser (M/V) toe van die post, zeer zeker niet als je ook nog eens een voorstel doet om anderen mee te krijgen om het bericht te (laten) verwijderen. Naar mijn mening heeft een ieder recht om zijn / haar visie te plaatsen en op het laten staan van zijn / haar bericht. Mee eens of niet, mooi of niet, waar of onwaar. Het is aan de lezer(es) wat hij/zij er van vindt. Het bericht doet er in principe niet toe, tenzij onder andere de punten a t/m d van toepassing zijn uit bericht #47.

En beste sgl49, het is ook niet aan mij om je aan je eigen uitspraak te houden uit post #41 (citaat: Ik ga er verder geen energie aan besteden. Zonde van mijn tijd). Die uitspraak respecteer ik ook ondanks dat je toch doorgaat en reageert op post #46 van Marco02 :winkie:.

Wat je laatste alinea betreft Erik, dat kwam omdat er zulke interessante en hartverwarmende posts volgden, dat ik weer enthousiast werd om te gaan reageren....:laugh:

Naar analogie zoals "de kikker en de schorpioen"; je kent hem vast wel!

EdK
Ach, het aloude adagium; je kent het wel "Barbertje moet hangen"
Waar had jij nu die 3uur en 36 minuten voor nodig om een typo te herstellen....:ahum::623::koffie::smiley29:
Was het zo'n "zware bevalling"?

EdK

Forumguru
ach voor jou een vraag en voor mij een weet ! ( gaap )
Maar zit nog steeds te wachten tot je een fatsoenlijk antwoordt gaat geven op MarcoO2, want daar draai je weer lekker omheen zoals altijd.
En tja vandaar de pispot ( lol )

EdK
Zie mijn post #46
En wat mij betreft heb je gelijk met een deel van je opmerking: "Gaan we nu weer on topic ipv mekaars zinnen uitpluizen".

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]@Allen: in plaats van te muggenziften over wat jullie onderling wel of niet typen, verbeteren, aanpassen of aan leuke gezegdes weten lijkt het ons verstandiger als jullie allemaal even diep adem halen, rust nemen, tot 10 tellen en gewoon weer terugkomen op het onderwerp waar het topic over gaat.
Het onderwerp is nl interessant genoeg om te blijven (be)staan.[/MODERATORBREAK]

MarcoO2

Forumguru
Lijkt me een goed plan!

Oftewel: is er nog iemand die iets te melden of te vragen heeft over auteursrecht of ieder willekeurig ander juridisch onderwerp? Uiteraard is enige binding van het onderwerp met dit forum wel gewenst. :winkie:

MarcoO2

Forumguru
Haha, wát een verhaal... na een snelle lezing bekruipt mij het geval dat PON (zoals zoveel grote organisaties) nog wel een lesje Social Media kan gebruiken...

Bovenaan Onderaan