Jullie mening(en) gevraagd

Tallguy

Forumguru
Ik mag (als alles goed gaat) over een maandje of 2 een nwe leaseauto bestellen /forum/images/graemlins/1761.gif .

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Octo2 Elegance uitvoering, maar heb nog een paar vragen waar ik jullie mening over wil weten:

1. Zal ik gaan voor de 1.9TDI of de 2.0TDI? Ik ken het verschil tussen de 2 in een VW Passat (nieuw model) maar weet niet zeker of het vermogen en het geluid en de 6-bak overeenkomen in de O2. Ik vermoed meer plezier te hebben van de sterkere en stillere 2.0TDI). Chiptunen mag ik trouwens niet /forum/images/graemlins/mad.gif

2. Wat is nou dat rare verhaal van die radio's van Skoda? Je moet 138 Euro betalen als je een eigen radio erin wilt hebben omdat ze de bus structuur moeten aanpassen. Ik heb nog een prima Blaupunkt incl wisselaar liggen. Is het het geld waard van zo'n dure Skoda radio met ingebouwde wisselaar? Lijkt me toch niet?

3. Het sportonderstel wil ik ook wel. Op zich ben ik van mening dat Skoda's sowiezo al hoog op de poten staan en dit bevordert het onderstuur niet met een zwaar dieselblok. Vandaar ook het sportonderstel.

4. De kleur....mijn vriendin heeft een Fabia (model 2004) in Stone Gray Metallic. Is mooi, maar ik wil natuurlijk een andere kleur. Ik mis alleen goede 'real-life' foto's van de andere kleuren. Zo dacht ik nl dat de Shara beige wel een mooie kleur was....totdat ik 'm op de weg zag. Niet meer zo mooi omdat de kleur minder beige was dan op de Skoda site.

5. Carkit...Ik zal in iedergeval een Brodit Active PDA-houder gaan inbouwen voor mijn PDA incl navigatie. Nu wil ik geen kermis in/op het dashboard, maar toch iets van een carkit. Is die van Skoda iets? Uitgaande van een niet-Skoda radio.

Enfin..graag jullie meningen over het volgende plaatje dat mijn nwe leasebak moet gaan worden:

Skoda Octavia 2.0TDI Elegance uitvoering
Extra's/Opties:
- Sportonderstel
- Xenon verlichting
- ESP
- MaxiDOT display
- Kleur: Zwart Metallic of Flamenco Red Metallic

Prijzen qua lease voor een 1.9TDI Elegance excl. mijn opties: 265 Euro en 312 Euro voor de 2.0TDI (prijzen nog gebasseerd op 22% bijtelling ipv 25%)

ougie

Forumguru
Mijn O2 is niet van alle gemakken voorzien. Wat ik wel weet is dat het vermogen van de 20 TDi prima is, in elke versnelling. En de 6 bak is heerlijk rustig. Over de skoda radio heb ik weinig negatiefs te melden. De mijne is ook stone gray metallic en een prima kleur om schoon te houden, je ziet er weinig op. Hiervoor had ik een zwarte Subaru Impreza en breek met de bek niet open. Vijf minuten uit de wasstraat en het vuil zat er al weer op. Sportonderstel ken ik niet bij Skoda, en mis het eigenlijk ook niet. Carkit heb ik niet nodig, mijn telefoon zet ik uit als ik in de auto stap. Alvast veel plezier met je toekomstige aanwinst.

Tallguy

Forumguru
Je geeft aan dat je weinig negatiefs te melden hebt over de radio, maar eh...waarom vragen ze 930 euro voor een radio met wisselaar? (retorische vraag). Ik vind dat echt een hele hoop geld, en vraag me af of dat het wel waard is. Als je dat bedrag even terug rekent naar de oude guldens praat je wel over 2000 gulden voor een radio cd-speler met wisselaar. Erg veel geld dus /forum/images/graemlins/regels.gif

ougie

Forumguru
Ik heb mijn O2 tweedehands gekocht met de, ik denk, standaard Skoda radio. Het enige vervelende is dat er geen Nederlandse beschrijving bij is. Voor de rest prima kwaliteit en geluid. En die prijs, die is merkbaar als je de auto nieuw koopt. En inderdaad is 930 euro erg veel geld voor een autoradio. /forum/images/graemlins/680.gif

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik mag (als alles goed gaat) over een maandje of 2 een nwe leaseauto bestellen /forum/images/graemlins/1761.gif .

[/ QUOTE ]Mazzelaar! /forum/images/graemlins/laugh.gif

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Octo2 Elegance uitvoering, maar heb nog een paar vragen waar ik jullie mening over wil weten:

2. Wat is nou dat rare verhaal van die radio's van Skoda? Je moet 138 Euro betalen als je een eigen radio erin wilt hebben omdat ze de bus structuur moeten aanpassen. Ik heb nog een prima Blaupunkt incl wisselaar liggen. Is het het geld waard van zo'n dure Skoda radio met ingebouwde wisselaar? Lijkt me toch niet?

[/ QUOTE ]Die € 138,00 is voor de CAN-bus adapter. Die heb ik (ook lease-bak) gewoon losgekletst bij de dealer (die kabel kost HEM geen € 138,00 inkoop). Ik heb zelf een prima aftermarkt-radio (annex navigatie) ingebouwd en ik zou gezien de klachten lekker je fraaie radio overzetten. Je wisselaar kan mooi achterin achter een van de klepjes.
5. Carkit...Ik zal in iedergeval een Brodit Active PDA-houder gaan inbouwen voor mijn PDA incl navigatie. Nu wil ik geen kermis in/op het dashboard, maar toch iets van een carkit. Is die van Skoda iets? Uitgaande van een niet-Skoda radio.

[/ QUOTE ]Ik heb een makkelijke Nokia CK7W in laten bouwen (is er ook met houder als CK7W-15S) en m'n telefoon ligt in m'n jasje achterin: ik bel met een knopje over Bluetooth.
Enfin..graag jullie meningen over het volgende plaatje dat mijn nwe leasebak moet gaan worden:

Extra's/Opties:
- Sportonderstel

[/ QUOTE ]Moet je zelf weten. Kost je wel comfort
- Xenon verlichting

[/ QUOTE ]Zeker doen. Bevalt me prima.
- ESP

[/ QUOTE ]Geen ervaring mee, maar veilig is het wel.
- MaxiDOT display

[/ QUOTE ]Als je toch geen Skoda-radio neemt laat dit lekker zitten en neem stoelverwarming! Goddelijk!

[/ QUOTE ]Er is maar een kleur voor een auto: zwart! /forum/images/graemlins/cool.gif

Tallguy

Forumguru
Die € 138,00 is voor de CAN-bus adapter. Die heb ik (ook lease-bak) gewoon losgekletst bij de dealer (die kabel kost HEM geen € 138,00 inkoop). Ik heb zelf een prima aftermarkt-radio (annex navigatie) ingebouwd en ik zou gezien de klachten lekker je fraaie radio overzetten. Je wisselaar kan mooi achterin achter een van de klepjes.

[/ QUOTE ]

Welke klepjes bedoel je? Die achterin de kofferruimte? Ik zal dan eens kijken of ik de dealer zo gek kan krijgen dat te doen zonder dat er geld voor betaald moet worden. Onze leasemaatschappij schijnt Skoda dealers al aardig uit te knijpen zodat ze de marge die ze al bijna niet meer hadden, nu praktisch helemaal niet meer hebben.

Ik heb een makkelijke Nokia CK7W in laten bouwen (is er ook met houder als CK7W-15S) en m'n telefoon ligt in m'n jasje achterin: ik bel met een knopje over Bluetooth.

[/ QUOTE ]
BT oordopjes ben ik niet zo'n voorstander van. We hebben mensen die regelmatig bij de KPN over de vloer komen en zelfs die zijn niet zo happy met BT, omdat het toch nogal wat problemen kan veroorzaken omdat BT straling levert en dat bij de opening van je oor....en dus relatief dicht bij je hersenen....nee, ik hou het wel bij een oortje aan een kabeltje of een speaker (en dat laatste heb ik liever)

Als je toch geen Skoda-radio neemt laat dit lekker zitten en neem stoelverwarming! Goddelijk!

[/ QUOTE ]
Is die stoelverwarming snel warm? Ik ken het wel van de auto van mijn ouders, maar eigenlijk nooit zelf ervaren.

Er is maar een kleur voor een auto: zwart! /forum/images/graemlins/cool.gif

[/ QUOTE ]
I know...mijn vorige auto (VW Passat) was zwart metallic. Supermooi om te zien, maar een andere kleur mag altijd /forum/images/graemlins/smile.gif

VEEJAY

Forumguru
ben het op alle punten met Higgy eens behalve het maxidot gedeelte, er is hier al veel over geschreven op dit forum en de functies die erin zitten zijn toch wel handig. Ook als je geen Skoda radio hebt.

Tallguy

Forumguru
Die Nokia CK7W...dat is een BT geval. Wordt dat ding soms aangesloten op de speakers van de auto?

Als ik zo op de site van Nokia kijk ziet het er best mooi en klein uit. Hoe hebben jullie dat ding bevestigt in de auto? Aan de middenconsole? En aangesloten op de speakers/radio?

Karstieman

Forumguru
Spaartip: Koop geen CK7W en geen Skodaradio.

Koop een Pioneer P70BT autoradio met Bluetooth carkit geintegreerd. Dan heb je EN een goede radio EN een BT-carkit die je ook na je leasetermijn kan gebruiken !

Er is hier ook een draadje over. Zoek maar eens !

higgy

Forumguru
Kensei: je corrigeert jezelf al in je laatste mail. De Nokia CK7W is geen headset maar een echte carkit. Die van mij heeft dus niet de extra houder (-15S) erbij (ik kan me voorstellen dat je dat wel praktisch vindt maar ik vind het niet nodig) en standaard sluiten ze de mutedraad van de carkit aan op je radio. Ook daar heb ik niet voor gekozen: ik vind dat niet prettig. Het knopje van de CK7W (enige onderdeeltje dat je ziet) zit bij mij op de console aan de voet van de schakelpook (niet de pook zelf uiteraard). Is een mooi plekje en daar kun je hem heel goed bedienen.
Standaard heeft de CK7W een erg goede luidspreker, die bij mij uit het zicht bij de voeten van de passagier is opgehangen. Da's (weet ik uit jaren ervaring met diverse Nokia-carkits) een erg goede plek voor de verstaanbaarheid; daarnaast is dat Nokia-luidsprekertje puur voor de spraakfrequenties en daardoor erg goed verstaanbaar.
Of deze CK7W ook standaard op de luidsprekers van je audio kunnen weet ik niet, denk dat er een zgn. break-outbox tussenmoet.

De microfoon zit op de hemel in het midden geplakt. Antenne is niet aangesloten aangezien ik de -15S-uitbreiding niet heb. Heb je die wel dan zou je gebruik kunnen maken van zowel spanning als antenne die bij een Elegance achter het dashboardkastje (!) klaarliggen. (De dakantenne van een Octavia is standaard voor zowel GSM als FM geschikt)

higgy

Forumguru
Spaartip: Koop geen CK7W en geen Skodaradio.

Koop een Pioneer P70BT autoradio met Bluetooth carkit geintegreerd. Dan heb je EN een goede radio EN een BT-carkit die je ook na je leasetermijn kan gebruiken !

Er is hier ook een draadje over. Zoek maar eens !

[/ QUOTE ]
Ik heb nog een prima Blaupunkt incl wisselaar liggen.

[/ QUOTE ]

___JC___

Forumguru

Extra's/Opties:
- Sportonderstel
- Xenon verlichting
- ESP
- MaxiDOT display

[/ QUOTE ]

Als je een sportieve rijstijl hebt en vind dat de Octy hoog op de poten staat zou ik zowiezo de 2.0 TDI nemen en het sportonderstel met de 17 inch velgen. Echt een plaatje! Ik neem zelf hoogstwaarschijnlijk na de aflevering nog een setje Eibach veren zodat ie nogeens 1,5 cm zakt.

Qua kleur absoluut een donkere kleur, zwart of Gray inderdaad. Vind zelf het groen voorin de folder ook niet verkeerd...

ESP kan je natuurlijk laten, heb je als je rustig rijdt natuurlijk nooit echt nodig. Ik vind het zelf wel handig om te hebben. Beter dat je jezelf voor je kop slaat nadat je achteruit een strontbul in gevlogen bent.. /forum/images/graemlins/smile.gif

Xenon is behalve een beetje statussymbool ook nogeens een keer mooier en beter licht. Zou ik zeker doen!

En die maxiDOT is wel geinig en voor 140 eur heb ik m dus niet laten staan.

Veel succes met je keuze! /forum/images/graemlins/super.gif

Tallguy

Forumguru
De Nokia CK7W is geen headset maar een echte carkit. Die van mij heeft dus niet de extra houder (-15S) erbij (ik kan me voorstellen dat je dat wel praktisch vindt maar ik vind het niet nodig) en standaard sluiten ze de mutedraad van de carkit aan op je radio. Ook daar heb ik niet voor gekozen: ik vind dat niet prettig. Het knopje van de CK7W (enige onderdeeltje dat je ziet) zit bij mij op de console aan de voet van de schakelpook (niet de pook zelf uiteraard). Is een mooi plekje en daar kun je hem heel goed bedienen.
Standaard heeft de CK7W een erg goede luidspreker, die bij mij uit het zicht bij de voeten van de passagier is opgehangen. Da's (weet ik uit jaren ervaring met diverse Nokia-carkits) een erg goede plek voor de verstaanbaarheid; daarnaast is dat Nokia-luidsprekertje puur voor de spraakfrequenties en daardoor erg goed verstaanbaar.
Of deze CK7W ook standaard op de luidsprekers van je audio kunnen weet ik niet, denk dat er een zgn. break-outbox tussenmoet.

De microfoon zit op de hemel in het midden geplakt. Antenne is niet aangesloten aangezien ik de -15S-uitbreiding niet heb. Heb je die wel dan zou je gebruik kunnen maken van zowel spanning als antenne die bij een Elegance achter het dashboardkastje (!) klaarliggen. (De dakantenne van een Octavia is standaard voor zowel GSM als FM geschikt)

[/ QUOTE ]

Hoeveel heb jij voor deze Nokia betaald als ik mag vragen? Ik zie ze op internet voor ongeveer 75 UK Pond staan. Klopt dat met de NL prijs van...eh...125 Euro ongeveer?

En als ik jouw verhaal goed begrijp heb je dus alleen dat ronde geval op je middenconsole geplakt(?), en wordt de rest van de bekabeling weggewerkt in de console.

Ik vind de GSM houder wel prettig, want dan zie ik wie ik probeer te bellen en wie mij probeert te bellen. Voice activated is natuurlijk handig, maar toch zou ik dan voor een schermpje gaan.

De speaker inderdaad bij de passagier (had ik met mijn vorige Nokia carkit ook). Aansluiten op speakers is dus een probleem. Break-out box...Hmmm....zal eens rond neuzen wat ik daarover kan vinden.

Ik zit dan alleen nog te dimdammen over de lokatie van de wisselaar. In het dashboardkastje zou makkelijk zijn, maar....ik wil niet de ruimte van het dashboardkastje op offeren. Dan maar achterin de kofferbak of onder een voorstoel (als dat uberhaupt kan). Ben benieuwd of de dealer dat zou willen doen met gesloten beurs.

Enne...dat MaxiDOT...waarom zegt de ene dat het wel de moeite is en de andere niet? Kost met 3,50 Euro per maand meer (of minder) op de leaseprijs. Het ziet er mooier uit, maar biedt het ook toegevoegde waarde zonder een Skoda radio? Ja, je kan de tijd van de lampen aanpassen voor het coming-home gedoe, maar dat kan ik ook de dealer laten doen. Verander je toch niet iedere dag me dunkt.

Volgens mij heb ik ongeveer "jouw" auto en tot op de dag van vandaag geen spijt.
Xenon, wereldoptie, je merkt het verschil pas echt als je weer in een "niet xenon" auto stapt.
Sportonderstel met Pegasus wielen maakt de auto mooi af echter het sportonderstel maakt de auto ook wat hobbeliger, net alsof de uitverende slag wat heftiger is dan de ingaande. Om lekker een bocht te pakken is het wel prettig.
Om van Canbus naar ISO te gaan voor de radio kost officieel 138 euro. Dit heb ik bij het afleveren als korting bedongen samen met een after market radio van 600 euro en een set stalen wielen voor de winterbanden (onder de 17" wielen passen geen normale sneeuwkettingen). Tot op de dag van vandaag geen spijt hiervan zeker als je elders op het forum leest wat voor een problemen mensen hebben. Daarnaast kan je eenvoudig van de iso aansluiting stroom aftappen om bijvoorbeeld een pda met navigatie van stroom te voorzien. Omdat je bij een aftermarket radio ook een frame krijgt om de radio in te doen, kan je makkelijk vanuit dat frame een draad voor een actieve PDA houder laten komen. GPS antenne onder het dashboard en je hebt geen enkel draad meer lopen.
Maxidot vind ik gelikter eruit zien, mogelijkheden zijn ook iets uitgebreider, ik had het geld ervoor over, maar ja opties bij leaseauto´s betaal je uiteindelijk zelf.
2 liter motor is een genot, altijd lekker veel kracht en op langere ritten kan je heerlijk rustig doorrijden met een hoog gemiddelde. Ik vind de 2 liter ook mooier lopen dan de 1.9 die ik ken van andere vag auto´s
Ik heb een Nokia CK7W car kit die is geregeld door mijn baas, dus kan je helaas niet vertellen wat het gekost heeft. De car kit bevalt prima.
ESP doet zijn werk alleen als het nodig is en grijpt lekker laat in, verder hoop je het natuurlijk niet echt nodig te hebben.
De kleur, tja, zwart is mooi, maar besmettelijker. Het maakt het wel een mooie dikke auto vind ik zelf.

Succes met je keuze.

Ik heb niet de maxi-dot en kan gewoon de noodzakelijke dingetjes uitlezen van de boordcomputer. Alleen inderdaad die extra dingetjes vallen af. Ook al kost het bijna niks, maar alle beetjes opgeteld...

Maar alles hangt natuurlijk erg van je budget af, en da's erg persoonlijk!

Ik vindt zelf de 2.0 TDI echt een aanrader, het draagt in hoge mate bij aan het rijcomfort. Hij is prettig snel, alhoewel zijn karakter uitnodigt tot een relaxte rijstijl waarbij je met beetje gas en rustig schakelend heel vloeiend meegaat met het verkeer. Maar indien nodig, dan gaat ie er plots als een speer vandoor.

KMA

Lid

Extra's/Opties:
- Sportonderstel
- Xenon verlichting
- ESP
- MaxiDOT display

Prijzen qua lease voor een 1.9TDI Elegance excl. mijn opties: 265 Euro en 312 Euro voor de 2.0TDI (prijzen nog gebasseerd op 22% bijtelling ipv 25%)

[/ QUOTE ]

Ik ben zelf van sportonderstel (seat leon 1.9 tdi) naar gewoon onderstel gegaan. Ik was het gekruip en gebonk over de verkeersdrempels beu. Ik kan met het normale onderstel van de O2 ook hard door de bocht zonder dat deze ver overhelt. Ik vind het 'hoog' staan niet lelijk en het 'laag' staan zeker niet mooier.
Ook heb ik esp laten liggen. Ik heb 1 keer meegemaakt dat deze ingreep bij de leon. Dat was omdat ik te hard reed en net een plas water pakte. Ben toen toch geschrokken en rijd sindsdien verantwoord(er). Mijn mening is dat als esp ingrijpt je op het randje rijdt en dat moet je gewoon niet doen. Aan de andere kant heeft het me toen wel gered.
Sportonderstel en esp hangt van je rijstijl af (zoek je de grenzen wel of niet op). Overigens heb ik nog geen last gehad van onderstuur en heb hem toch wel ff stiekem flink getest.

Ik heb zelf ook xenon overwogen vanwege het geweldige lichtvolume. Heb toch gekozen om het niet te doen omdat er a) standaard al goed licht opzit. b)De sproeivloeistof snel op is. c) vervangen van kapotte xenon lampen duurder en lastiger is. d) de optie op zich duur is. e)je ook philips nightvision lamp erin kunt stoppen voor nog meer lichtopbrengst

Maxidot in je cockpit maakt het net af. Ook kun je met enkele functies spelen. Dit doe je trouwens alleen maar in het begin.

Ik heb de skoda radio stream genomen. Niet vanwege de geluidskwaliteit maar vanwege de geintegreerdheid (pdc afstandstreepjes) hoewel ik in eerste instantie de radio achterwege gelaten had vanwege de prijs.

Flamenco red natuurlijk /forum/images/graemlins/smile.gif

Heb gekozen voor de 2.0 TDI omdat ik niet terug wilde naar minder pk's en 6 versnellingen wilde.
Ik zou zeker nog klein leer pakket doen omdat het gewoon veel prettiger aanvoelt.

Van carkits heb ik geen verstand omdat ik geen mobiel heb /forum/images/graemlins/smile.gif

higgy

Forumguru
@Kensei: die CK7W is nu links en rechts in de aanbieding voor € 129,00. Wat de CK7W-15S kost weet ik niet.
@KMA: Standaard goed licht? Daar zijn de meningen erg over verdeeld.
Sproeivloeistof snel op? Daarom zit er ook een groter reservoir op auto's met Xenon!
Xenon vervangen? De levensduur van een Xenonlamp is wel even heel wat anders dan die van een halogeenlamp.

Henny

Actief lid
Even een reactie op de kleur en ik ben me ervan bewust dat ik tegen een algemene mening in ga (zie het straatbeeld).
Voor mij zou de keuze makkelijk zijn: een variatie op een uitdrukking hier eerder bij dit onderwerp, er is maar één kleur waarin je een auto niet moet hebben en dat is zwart. De lijnen van auto's komen haast nooit mooi uit bij die kleur. (Kijk b.v. eens hoe de lijnen naar voren komen als je, m.i. de mooiste auto van de laastste 20 jaar, een 406 coupé in het zwart ziet of daarnaast in het zilver, een verschil van dag en nacht.) Bovendien somber en verdwijnt in het straatbeeld waar we al zo ongelooflijk veel zwarte en donkergrijze auto's hebben. Niet dat dat een reden moet zijn, maar ik vind het gewoon niet mooi. De keuze is makkelijk tussen die twee: Flamenco red. Kijk eens hier op de site naar foto's van leden, daar staat een prachtige rode bij!

nomad

Senior Member
Mag ik nog even terugkomen op die CK7W ?
Is een prima carkit als je een Nokia hebt, maar als je wilt overstappen naar een PDA met belmogelijkheid of een Smartphone, dan heb je er niks aan. Betaal dan iets meer en neem een Parrot 3100 of 3200LS. Daar kun je met alle telefoons mee uit de voeten.

Ralph

Lid
Sportonderstel: DOEN
XENON: DOEN
2.0 TDI: DOEN

Je hebt dan ongeveer dezelfde auto als ik, alleen heb ik het MFD navigatie systeem met DVD en MP3 speler extra.
Wat niet weet, wat niet deert, gewoon de 2.0TDI laten chippen. Echt beestachtig snel!!! Mijn ESP houd het nauwelijks bij. Als het een beetje nat is buiten wil hij in zijn 3 nog spinnen!

Sportonderstel maakt qua hoogte overigens niet zoveel uit, maar hij ligt wel lekker strak op de weg!

Succes met je beslissing!!

ps.: als je hem wil tunen, kijk dan even naar www.tdiclub.nl

Bovenaan Onderaan