Jullie mening(en) gevraagd

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
.... De keuze is makkelijk tussen die twee: Flamenco red. Kijk eens hier op de site naar foto's van leden, daar staat een prachtige rode bij!

[/ QUOTE ]

Kan je deze linken? Kan de foto nl niet vinden /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Sportonderstel: DOEN
XENON: DOEN
2.0 TDI: DOEN

Je hebt dan ongeveer dezelfde auto als ik, alleen heb ik het MFD navigatie systeem met DVD en MP3 speler extra.
Wat niet weet, wat niet deert, gewoon de 2.0TDI laten chippen. Echt beestachtig snel!!! Mijn ESP houd het nauwelijks bij. Als het een beetje nat is buiten wil hij in zijn 3 nog spinnen!

Sportonderstel maakt qua hoogte overigens niet zoveel uit, maar hij ligt wel lekker strak op de weg!

Succes met je beslissing!!

ps.: als je hem wil tunen, kijk dan even naar www.tdiclub.nl

[/ QUOTE ]

Tunen zou ik best wel willen, maar de leasemaatschappij wil het niet. Redenen zijn oa:
1. Garantie is niet altijd zoals deze a fabriek is (ook al zegt men van wel)
2. Bij ongelukken is de auto niet meer verzekerd en moet ik alles zelf betalen.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Tunen zou ik best wel willen, maar de leasemaatschappij wil het niet. Redenen zijn oa:
1. Garantie is niet altijd zoals deze a fabriek is (ook al zegt men van wel)
2. Bij ongelukken is de auto niet meer verzekerd en moet ik alles zelf betalen.

[/ QUOTE ]

Als je geen toestemming hebt van de leasemaatschappij dan kan je aansprakelijk worden gesteld bij motorschade of een ongeluk inderdaad. Overigens moeten ze de gehele software uit de auto lezen om te kunnen zien dat ie gechipt is maar ik begrijp dat je dat risico niet wil lopen.

Ik lease mijn aankomende 2.0TDI via ING, die heeft geen probleem met het chippen. De importeursgarantie blijft gewoon bestaan als je m fabriek-af laat chippen bij ABT.

Heb proefgereden met een gechipte, kan je vertellen errrrrrrrg lekker! /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik lease mijn aankomende 2.0TDI via ING, die heeft geen probleem met het chippen. De importeursgarantie blijft gewoon bestaan als je m fabriek-af laat chippen bij ABT.


[/ QUOTE ]

Ons bedrijf leased vlgs mij ook via ING, maar in de voorwaarden staat toch dat het niet mag /forum/images/graemlins/407.gif

[edit]Misschien, als het zover is, dat ik het toch eens bij de leasemij zelf ga navragen. Wellicht dat zij er niet moeilijk over doen tov onze leasepartner.[/edit]
 

Ralph

Lid
Mijn gechipte versie heeft 190PK en 420NM. Dit is overigens geen standaard chip, maar custum made.
 

Droopy

Actief lid
@Kensei,

bij mijn bedrijf mag Chippen ook sinds kort niet meer, maar ik vermoed dat het vooral de benzine is waardoor het niet meer mag (lees dus fininciele redenen)
 

VEEJAY

Forumguru
Ralph ik ben echt benieuwd hoe jou auto rijd, hopelijk zie ik je een keer bij een treffen.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
wat maken ze ervan 165pk ongeveer? 380NM?

[/ QUOTE ]

Bij Abt gaat ie naar 170pk en 390 Nm. Dat is nog redelijk voorzichtig getuned uiteraard.

JD engineering (staat erg goed bekend) maakt ook software op maat maar gaat niet verder dan 180pk en 390 Nm.
Je kan een turbomotor ook te ver tunen namelijk. Dan kan ie niet lekker gaan lopen e.d.
Ralph, waar heb jij m laten tunen? Dat is wel een forse vermogenstoename
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ons bedrijf leased vlgs mij ook via ING, maar in de voorwaarden staat toch dat het niet mag /forum/images/graemlins/407.gif

[edit]Misschien, als het zover is, dat ik het toch eens bij de leasemij zelf ga navragen. Wellicht dat zij er niet moeilijk over doen tov onze leasepartner.[/edit]

[/ QUOTE ]

Dat is wel vreemd. Ik neem aan dat het dan aan de werkgever ligt want ING heeft echt geen bezwaar. Misschien hebben ze het liever niet maar het kan wel!
 

Dutch4x4

Senior Member

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Van chippen wordt een motor juist zuiniger, wist je dat niet? Vooral een diesel...
/forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Zeg dat even tegen de mensen opeens 1 op 13 rijden met hun diesel.
/forum/images/graemlins/tongue.gif
 
@Kensei: probeer eerst die 2.0 TDI eens in zijn standaard vorm. Die rijdt echt heerlijk met enorme souplesse en ben je meer dan bovengemiddeld vlot, zo niet gewoon erg snel want je hebt het zelf niet in de gaten of je rijdt binnen een paar tellen al met rijbewijs-gevaarlijke snelheden.

Op zich kriebelt het bij mij ook, want als je de Nm's kick te pakken hebt dan krijg je de smaak snel te pakken en wil je meer meer en meer. Echter los van de lease-issues zegt mijn verstand: niet doen. Zoals al gezegd werd "hij slipt al door in 3e versnelling"... Da's niet lekker als je veel km's draait en levert nerveus weggedrag. Dus ik denk dat het standaard onderstel er niet echt op gemaakt is. Misschien met brede banden meer grip. Maar goed, dan wordt het met nat weer toch een kunst om alles in het gareel te houden.

Overigens kan de leasebedrijven wel beetje begrijpen: volgens mij gaat de bandenslijtage wel een stuk vlotter zo! Dus meer onderhoudskosten.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Kensei: probeer eerst die 2.0 TDI eens in zijn standaard vorm. Die rijdt echt heerlijk met enorme souplesse en ben je meer dan bovengemiddeld vlot, zo niet gewoon erg snel want je hebt het zelf niet in de gaten of je rijdt binnen een paar tellen al met rijbewijs-gevaarlijke snelheden.

Op zich kriebelt het bij mij ook, want als je de Nm's kick te pakken hebt dan krijg je de smaak snel te pakken en wil je meer meer en meer. Echter los van de lease-issues zegt mijn verstand: niet doen. Zoals al gezegd werd "hij slipt al door in 3e versnelling"... Da's niet lekker als je veel km's draait en levert nerveus weggedrag. Dus ik denk dat het standaard onderstel er niet echt op gemaakt is. Misschien met brede banden meer grip. Maar goed, dan wordt het met nat weer toch een kunst om alles in het gareel te houden.

Overigens kan de leasebedrijven wel beetje begrijpen: volgens mij gaat de bandenslijtage wel een stuk vlotter zo! Dus meer onderhoudskosten.

[/ QUOTE ]

Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik heb in een Leon 2.0 TDI gereden die was gechipt door JD. De chip is op maat gemaakt dat betekend dat de volle 400Nm niet in lage toeren meteen vrij komt. Ook in de eerste versnelling is ie iets geknepen zodat je niet alleen maar 'wielspin in de gloria' hebt. (Je hebt overigens nogwel meer koppel dan standaard)
Pas in de hogere snelheden heb je het volle koppel tot je beschikking en ik kan je vertellen die turbo schopt echt fantastisch op de snelweg.
/forum/images/graemlins/super.gif
 
Bovenaan Onderaan