“
Hi, ff niets gepost, alles goed met de BMW?”
Yep, net weer jaarlijks onderhoud gehad en APK gekeurd, helemaal niks aan de hand
“
Helemaal geen storingen? De startmotor was toch kapot?”
Ja, klopt maar die is vervangen door een nieuwe en sinds die reparatie is het gewoon iedere keer instappen en karren maar.
Geregeld lekker doorrijden in Duitsland ( ligt voor ons tenslotte naast de deur ) en breed glimlachend goedkoop tanken in België ( ligt naast de andere deur

).
Wat dat betreft weinig te mekkeren.
Trouwens, er was nog wel iets maar om dat nou een storing te noemen, nee.
Ik had op een gegeven moment het bedienings-schuifje van het ventilatierooster links van het stuur in m’n handen. Afgebroken.
De lamellen waren dus niet meer naar boven/beneden en links/rechts te bewegen. Rooster uit het dashboard gehaald en gekeken of het te repareren was.
De bedienings-schuifje zou nog wel te lijmen zijn maar het versleten nokje wat als scharnierpunt voor de bovenste lamel diende zou een stukkie lastiger worden.
Opgezocht wat een nieuwe OEM kost, weer bijgekomen van de schrik opgezocht wat een kopie bij ome Ali kost en dat viel alweer mee.
Toch nog ff verder gezocht want tussen de diverse OEM aanbieders kunnen ook nog de nodige prijsverschillen zitten, wie weet?
En ja hoor, gevonden! Splinternieuw OEM voor letterlijk een paar Euro meer dan de kopie bij Ali. Oké dan, bestellen en gauw een beetje.
De volgende dag ontvangen en bij het openen van de doos zag ik een verpakking die zichtbaar ergens al wat langer op de plank had gelegen. Duidelijk een geval van
New Old Stock. Waarschijnlijk ergens in januari 2012 besteld door een BMW dealer om op voorraad te hebben en vervolgens nooit gebruikt. Naderhand opgeruimd en opgekocht door een andere aanbieder om dan weer bij mij terecht te komen.
Anyhoe > de BMW heeft weer een nieuw ventilatierooster.
“
Nog andere dingen stuk gemaakt? 
”
Nope. Wel alle verlichting aan de voorkant voorzien van nieuwe lampen. De xenons waren qua lichtopbrengst duidelijk aan vervanging toe en meteen de rest ook vervangen. Dus bij het wisselen naar winterbanden meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt van het feit dat je er dan makkelijk(er) bij kunt.
Al is makkelijk(er) ook betrekkelijk. Om ff een lampje te vervangen moet er wel het nodige los….
Tot zover voor nu, blijft een heerlijke auto en (ik val in herhaling, ik weet 't

ik stap er iedere keer weer met een grote glimlach in.