JPs_OC2
Forumguru
Onderstaand een toelichting hoe we tot deze BMW zijn gekomen. Veel leesplezier.
Geen interesse in het nodige leeswerk? Gewoon naar beneden scrollen en bij de volgende post beginnen. Of die erna...
Bij sommigen bekend, bij anderen weer niet > In het verleden hebben we een aantal BMW’s gehad voordat we Simply Clever werden en 7 jaar geleden een O2 kochten. Vier jaar van genoten en toen overgestapt naar een O3.
Volledig tevreden rondrijdend in de O’s bleef ergens op de achtergrond toch het verlangen kriebelen om weer een BMW te hebben. Maar ja, ff praktisch redenerend > alles werkt prima, is betrouwbaar dus waarom zou je?
Ondertussen waren we van woonplaats veranderd en hadden onszelf een MX-5 cadeau gedaan…..dat bleek achteraf de druppel geweest te zijn die het verlangen naar een BMW net over het randje tilde.
Niks mis met voorwielaandrijvers maar achterwielaandrijving vinden we toch wel ff een heel stukkie lekkerder sturen. De MX-5 zorgde ervoor dat die voorkeur voor aandrijfconcept weer duidelijk naar voren kwam.
Oké. Wat zou je dan willen hebben?
3-serie Touring, E91 (of F31), 6 cilinder, automaat, achterwiel of xDrive, sportstoelen, stoelverwarming, en – heel belangrijk – volledige onderhoudshistorie.
Kleur? Geen zwart. Bij een lichte carrosserie kleur een donker interieur en bij een donker buitenkleur een licht interieur. Niet rokers auto en het interieur moet niet afgekloven/verbruikt/ versleten zijn.
Was al een tijdje aan het rondkijken maar toen afgesproken actiever te gaan zoeken naar mogelijke kandidaten.
Op een bepaald moment de geschikte kandidaat gevonden, maar de verkoper ( een zichzelf bewierokend BMW specialist ) bleek op details een totaal andere kijk op originaliteit te hebben dus die auto hebben we laten staan.
En toen? Totaal niet gepland en/of verwacht vond mijn vrouw haar droombaan in een ander deel van het land en dat betekende….weer verhuizen.
Lease auto inleveren en voor de periode dat we nog niet verhuisd waren een auto vinden waarmee ze dagelijks comfortabel 200 kilometer heen en 200 kilometer terug kon rijden.
Meerdere merken en modellen bezichtigd en gereden maar geen geschikte kandidaat gevonden totdat we …. je raad het al… een BMW vonden en kochten.
Zie (bmw-320i-efficientdynamics-edition-high-executive)
Alles komt in een stroomversnelling, huis zoeken, opruimen, inpakken, verhuizen, verbouwen, renoveren, etc, etc, en om tijdens zo’n drukke (duurdere) periode de praktische O3 te verruilen voor een minder praktische BMW 3-serie leek ons niet handig.
De zoektocht vervolgens (teleurgesteld) weer op een laag pitje gezet.
Maar ja, de BMW waar vrouwlief dagelijks in rondreed was eigenlijk een soort van sadistische oefening in zelfbeheersing. Waar het zich eerst alleen beperkte tot kijken op afstand was het nu onder handbereik maar de auto stond het grootste deel van de tijd niet voor deur. Goed, in het weekend kon ik er wel mee rijden maar dat schoot er vaak bij in omdat er meer dan genoeg te doen was in en om het huis mbt de aanstaande verhuizing.
De weken vorderden, er werd een huis gevonden en gekocht, inboedel opgeslagen, we verhuisden naar de nieuwe woonplaats en begonnen met renoveren/verbouwen/verduurzamen. De zelfbeheersing lukte steeds beter en het lage pitje van de zoektocht werd een waakvlammetje.
Met de aanschaf van zonnepanelen ontstond het idee om voor woon- werkverkeer elektrisch te gaan rijden. De mogelijkheden verkend, het idee weer laten varen om het vervolgens een paar weken later weer op te pakken.
Aanleiding hiervoor was dat vrouwlief aangaf dat ze haar BMW niet tot z’n recht vond komen op het dagelijkse woon- werkverkeer traject van voornamelijk alleen maar rechtdoor 80 km/u B-wegen. De resultaten van de eerdere zoektocht er weer bij gepakt, verder gezocht en uiteindelijk een geschikte kandidaat gevonden. Tijdens het zoeken naar de EV gebeurde natuurlijk het onvermijdelijke, kijken of er nog ergens een geschikte 3-serie Touring staat.
Bingo! Een volledig aangeklede 325i xDrive Touring in Alpin Weiss III.
Wel met een hogere kilometerstand maar zo op de foto’s te zien goed verzorgd en met een zeer netjes interieur. En, wat mij ‘triggerde’ was een map die in de kofferbak lag. In advertentie stond wel een foto van de opengeslagen map maar verder niets over de inhoud.
Ik had die map eerder gezien. Inhoud? Volledige documentatie over al het onderhoud wat er in de loop der jaren aan de auto is gedaan.
Maar goed, we zijn niet op zoek dus….zelfbeheersinnnngggggg….
Allemaal leuk die zelfbeheersing maar op de achtergrond bleef de auto en die map rond stuiteren. Tot op het moment dat ik tijdens het klussen ineens een brainwave kreeg over waar ik de combinatie had gezien.
(Gelukkig had ik gehoorbescherming op zodat ie tenminste binnen de schedel bleef en niet meteen vervloog … )
Opgezocht en ja hoor, gevonden. Het is dezelfde auto. Penibel onderhouden en verzorgd door de vorige eigenaar. Dan maak ik me de ruim 241.000 km veel minder zorgen.
Goed, het is geen nieuwe auto en er kan altijd wat aan mankeren maar met een dergelijk bijgehouden historie vind je ze niet vaak.
Alle opties (en nog een heleboel meer) die we willen zitten er op en in.
Maar goed, ik verval in herhaling, we zijn niet op zoek dus….zelfbeheersinnnngggggg….
Totdat m’n ega zei: “we zullen wel gek zijn als we niet gaan kijken…”
Met andere woorden, weg zelfbeheersing.
De conclusie? Kan er eigenlijk maar ééntje zijn. De auto staat voor de deur.
Geen interesse in het nodige leeswerk? Gewoon naar beneden scrollen en bij de volgende post beginnen. Of die erna...

Bij sommigen bekend, bij anderen weer niet > In het verleden hebben we een aantal BMW’s gehad voordat we Simply Clever werden en 7 jaar geleden een O2 kochten. Vier jaar van genoten en toen overgestapt naar een O3.
Volledig tevreden rondrijdend in de O’s bleef ergens op de achtergrond toch het verlangen kriebelen om weer een BMW te hebben. Maar ja, ff praktisch redenerend > alles werkt prima, is betrouwbaar dus waarom zou je?
Ondertussen waren we van woonplaats veranderd en hadden onszelf een MX-5 cadeau gedaan…..dat bleek achteraf de druppel geweest te zijn die het verlangen naar een BMW net over het randje tilde.
Niks mis met voorwielaandrijvers maar achterwielaandrijving vinden we toch wel ff een heel stukkie lekkerder sturen. De MX-5 zorgde ervoor dat die voorkeur voor aandrijfconcept weer duidelijk naar voren kwam.
Oké. Wat zou je dan willen hebben?
3-serie Touring, E91 (of F31), 6 cilinder, automaat, achterwiel of xDrive, sportstoelen, stoelverwarming, en – heel belangrijk – volledige onderhoudshistorie.
Kleur? Geen zwart. Bij een lichte carrosserie kleur een donker interieur en bij een donker buitenkleur een licht interieur. Niet rokers auto en het interieur moet niet afgekloven/verbruikt/ versleten zijn.
Was al een tijdje aan het rondkijken maar toen afgesproken actiever te gaan zoeken naar mogelijke kandidaten.
Op een bepaald moment de geschikte kandidaat gevonden, maar de verkoper ( een zichzelf bewierokend BMW specialist ) bleek op details een totaal andere kijk op originaliteit te hebben dus die auto hebben we laten staan.
En toen? Totaal niet gepland en/of verwacht vond mijn vrouw haar droombaan in een ander deel van het land en dat betekende….weer verhuizen.
Lease auto inleveren en voor de periode dat we nog niet verhuisd waren een auto vinden waarmee ze dagelijks comfortabel 200 kilometer heen en 200 kilometer terug kon rijden.
Meerdere merken en modellen bezichtigd en gereden maar geen geschikte kandidaat gevonden totdat we …. je raad het al… een BMW vonden en kochten.
Zie (bmw-320i-efficientdynamics-edition-high-executive)
Alles komt in een stroomversnelling, huis zoeken, opruimen, inpakken, verhuizen, verbouwen, renoveren, etc, etc, en om tijdens zo’n drukke (duurdere) periode de praktische O3 te verruilen voor een minder praktische BMW 3-serie leek ons niet handig.
De zoektocht vervolgens (teleurgesteld) weer op een laag pitje gezet.
Maar ja, de BMW waar vrouwlief dagelijks in rondreed was eigenlijk een soort van sadistische oefening in zelfbeheersing. Waar het zich eerst alleen beperkte tot kijken op afstand was het nu onder handbereik maar de auto stond het grootste deel van de tijd niet voor deur. Goed, in het weekend kon ik er wel mee rijden maar dat schoot er vaak bij in omdat er meer dan genoeg te doen was in en om het huis mbt de aanstaande verhuizing.
De weken vorderden, er werd een huis gevonden en gekocht, inboedel opgeslagen, we verhuisden naar de nieuwe woonplaats en begonnen met renoveren/verbouwen/verduurzamen. De zelfbeheersing lukte steeds beter en het lage pitje van de zoektocht werd een waakvlammetje.
Met de aanschaf van zonnepanelen ontstond het idee om voor woon- werkverkeer elektrisch te gaan rijden. De mogelijkheden verkend, het idee weer laten varen om het vervolgens een paar weken later weer op te pakken.
Aanleiding hiervoor was dat vrouwlief aangaf dat ze haar BMW niet tot z’n recht vond komen op het dagelijkse woon- werkverkeer traject van voornamelijk alleen maar rechtdoor 80 km/u B-wegen. De resultaten van de eerdere zoektocht er weer bij gepakt, verder gezocht en uiteindelijk een geschikte kandidaat gevonden. Tijdens het zoeken naar de EV gebeurde natuurlijk het onvermijdelijke, kijken of er nog ergens een geschikte 3-serie Touring staat.
Bingo! Een volledig aangeklede 325i xDrive Touring in Alpin Weiss III.
Wel met een hogere kilometerstand maar zo op de foto’s te zien goed verzorgd en met een zeer netjes interieur. En, wat mij ‘triggerde’ was een map die in de kofferbak lag. In advertentie stond wel een foto van de opengeslagen map maar verder niets over de inhoud.
Ik had die map eerder gezien. Inhoud? Volledige documentatie over al het onderhoud wat er in de loop der jaren aan de auto is gedaan.
Maar goed, we zijn niet op zoek dus….zelfbeheersinnnngggggg….
Allemaal leuk die zelfbeheersing maar op de achtergrond bleef de auto en die map rond stuiteren. Tot op het moment dat ik tijdens het klussen ineens een brainwave kreeg over waar ik de combinatie had gezien.
(Gelukkig had ik gehoorbescherming op zodat ie tenminste binnen de schedel bleef en niet meteen vervloog … )
Opgezocht en ja hoor, gevonden. Het is dezelfde auto. Penibel onderhouden en verzorgd door de vorige eigenaar. Dan maak ik me de ruim 241.000 km veel minder zorgen.
Goed, het is geen nieuwe auto en er kan altijd wat aan mankeren maar met een dergelijk bijgehouden historie vind je ze niet vaak.
Alle opties (en nog een heleboel meer) die we willen zitten er op en in.
Maar goed, ik verval in herhaling, we zijn niet op zoek dus….zelfbeheersinnnngggggg….
Totdat m’n ega zei: “we zullen wel gek zijn als we niet gaan kijken…”
Met andere woorden, weg zelfbeheersing.
De conclusie? Kan er eigenlijk maar ééntje zijn. De auto staat voor de deur.