Eventjes "up"daten, ik ben inmiddels verhuisd, dus nu kan het rustig heropbouwen beginnen. Mijn nieuwe plek bevalt me enorm, en de kinderen vinden het er ook geweldig! Vooral dat maakt mij gelukkig.
Wat betreft de auto, de Octavia heeft enkele malen te koop gestaan maar zoals geweten is er weinig interesse voor, wijkopenauto's willen er 8000 euro voor geven, wat ik wellicht ook gewoon ga doen aangezien hij nu toch maar stil staat. Het is gek want het is echt een prima auto die normaliter wel wat meer waar is, maar als de markt zelfs op 12 k niet reageert weet je dat het gewoon de tijd niet is of niet langer het soort auto wat men zoekt. Liever 8k extra in de hand dan 12 k in de lucht
Voorlopig komt er niets in de plaats, het is gek maar nu ik een volle spaarboek heb kom ik er mentaal niet meer over om groot geld aan een auto te spenderen. Ik gebruik de auto's van familie als ik het echt nodig heb, in ruil tank ik ze vol en/of was ik ze ( ik ben de enige "auto-wasfanaat" in de familie

) en dat vinden ze geweldig aangezien de wagen dan als nieuw lijkt. Uiteraard mis ik de vrijheid en het hebben van een leuke auto, maar ik besef ook dat keihard sparen voor je toekomst enkel gaat als alleenstaande als je geen eigen wagen hebt, althans geen specialere wagen. De RS3 heb ik zelfs volledig uit mijn hoofd gezet, geweldig geluid maar volgens kenners niet per se een rijdersauto, zelfs Micha Charoudin vond een getunede GTI/VRS leuker op de Nürburgring dan een RS3, dat zegt veel. Komt bij dat je echt wel 35+k moet spenderen wil je een auto met minder dan 100.000 km's, om dan 37.000 te spenderen aan een auto van 8-9 jaar oud met gedateerd interieur en met 1 ton+ op de teller vind ik waanzin. Heb nog een mooie full option TCR aangeboden gekregen met 70 k op de teller maar ook 28k vind ik moeilijk om zomaar voor een auto neer te tellen die vaker niet dan wel rijd.
Het zal wennen zijn maar het leven zonder auto heeft ook voordelen, je bent financieel vrijer, geen zorgen om onverwachte kosten/onderhoud, je doet automatisch meer met de fiets/te voet wat gezonder is. Etc etc, de echte begeestering voor auto's is ook wat weg merk ik

ik kan nog perfect genieten van een dikke wagen maar ik denk niet langer "Ja dat moet ik hebben!" Wat vroeger wel zo was. Niets fascineert mij nog enorm tot op het punt dat ik er een prioriteit van wil maken, nu zo'n RS3 bv makkelijk kan, merk ik dat ik in mijn hoofd al snel zeg; ja dik he!! Maar heb ik het nodig? Hoe snel ben ik ook dat weer gewoon? Het is wel erg veel geld? Welke kosten komen er nog aan?"
Dus voorlopig even zonder auto, geen idee wanneer of of het ooit nog terug begint te kriebelen. Maar voorlopig is het goed zo. Ik ga wel proberen af en toe nog te reageren hier, maar vergeef me als dat niet meer aan het razend tempo van weleer was