JeSko's zoektocht naar een deftige volgende auto

1983jeroen

Forumguru
Ik had ook wel wat uit te leggen toen ik een paar jaar terug een 10 jaar oude bedrijfsbus wilde inruilen met 43.000 op de teller :D

Maar deze Mercedes zal meer van een liefhebber geweest zijn dan die Renault Master ;)

leon-cupra

Forumguru
toevallig vandaag zo een paar van die Jaecoo's tegen gekomen. Op zich geen verkeerde auto, maar uiteraard niets voor Jeffrey.

Was vandaag bij een kennis die autohandelaar/rally-piloot is. Had voor zichzelf een leuk speeltje en misschien nog wel iets voor @JeSko : Toyota Yaris GR. Schijnt een enorm leuke wagen te zijn als je wat wilt spelen op de kleine baantjes.

1766248933639.png

JeSko

Forumguru
Hmm dat is echt niets voor mij vrees ik @leon-cupra , vind het ten eerste echt een lelijk hok vanachter gezien, verder te klein, interieur was al gedateerd vanaf de release, 2 deurs, manueel.. gaat zowat tegen alles in wat ik zoek in een auto, en dan vanaf 30k tweedehands.. :oops: leuke auto voor mensen die alleen of met twee zijn of als tweede auto als je geld te over hebt.

leon-cupra

Forumguru
is echte hobby-wagen uiteraard. Vind persoonlijk het exterieur wel best stoer. Interieur inderdaad gedateerd maar een Yaris GT koopt je niet om de schoonheid, die koop je om door de kleine baantjes te vlammen (niet voor niets een wagen afgeleid van een rally-concept).
En 30k voor een dergelijke wagen is eigenlijk wel "redelijk". Is niet een standaard yaris hé. Er zijn amper 4 panelen gelijk aan een standaard Yaris. En kennis (de handelaar) zegt dat ze op termijn wel in waarde kunnen stijgen (als je goed inkoopt).

JeSko

Forumguru
Inderdaad, en ik zoek een comfortabele luxe daily hot hatch, echt het tegenovergestelde van een Yaris GR, wat echt een fun auto/hobby wagen is in mijn ogen.

Maar het is lastig knopen doorhakken, alle afwegingen vs wat ik nu heb is niet makkelijk. Januari al maar eens wat proefritjes gaan boeken.

EdK

Forumguru
alle afwegingen vs wat ik nu heb is niet makkelijk.
Conclusie, gewoon lekker in de VRS blijven rijden tot je over 2 of 3 jaar opeens wat tegenkomt....
Lijkt er nu op dat je wat anders wil maar eigenlijk ook weer niet maar het moet dan toch maar min of meer geforceerd wel wat worden.
Fabrikanten blijven in toekomst ook nog mooie wagens maken hoor.......

JeSko

Forumguru
@EdK

De VRS bijhouden is echt geen optie meer. Alleen al de lokale politie die me nu kennen maakt dat rijden met deze auto niet meer hetzelfde is. Maat van mij had het ook met zijn GTI, jarenlang zonder problemen rondgereden, ze betrappen hem met een te laag gedraaid schroefsetje, en hetzelfde jaar hebben ze hem nog twee keer zomaar uit het verkeer gehaald. En hem hoger zetten en de tuning eraf is geen optie, dat doet me meer pijn dan hem weg te doen, eens je met het "volle" potentieel van zo'n wagen hebt rondgereden, is elke stap terug er één teveel.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Arjan1985

Forumguru
Ik heb ik m’n jongere jaren toen ik nog 2 gebakjes reed weleens een collega met zijn gezin een jaar in mijn gebakje laten rijden op mijn naam mijn verzekering etc.
In deze tijd wellicht niet verstandig met aansprakelijkheid etc. Maar als je nou een goed familie lid of vriend in NL zou hebben zou het wellicht een uitkomst kunnen zijn.
Zou toch goud zijn. Dan kunnen die lokale agenten je niets maken. Helemaal niets.

JeSko

Forumguru
@Arjan1985

Dat kan nog idd... Ik ken een jonge kerel uit de Belgische tuning scène die nadat hij gevat is geweest, zijn BMW op Nederlandse familie hun naam heeft gezet, hij rijd nu rond met NL platen in België. Geen idee hoe dat zit met aansprakelijkheid en hoe lang zoiets kan, maar toen hij dat deelde heeft een politieagent via zijn eigen Instagram gereageerd dat ze hem gingen onderzoeken. Dus als het al kan, wat ik wel denk, gok ik dat er aan gewerkt word dat zoiets strafbaar wordt.

leon-cupra

Forumguru
Mag je niet , mits een paar uitzonderingen. Als Belg moet je met BE-wagen rijden.
Zie nu ook niet de voordelen van jouw wagen als NL-wagen in te schrijven … de bpm :pardon:

IMG_5288.jpeg

Bovenaan Onderaan