Status
Niet open voor verdere reacties.

s-line

Forumguru
Wel apart ik had op mijn superb 8,5/19 et 40 en dat ging prima liep nergens aan. Dus ik weet niet wat jou bandenboer zegt...
Of het zou een hele verkeerde et moeten zijn, iets van et 35/30 ofzo dan zou het kunnen gaan aanlopen
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Ja begrijp het ook niet, ieders advies gevolgd hier en 8.5 J ET45 zou moeten passen, hij heeft ze er eventjes op gezet en ze staken werkelijk ver (5-6 cm ongeveer) buiten de wielkasten, of ze zouden aanlopen weet ik niet, maar hij vreesde ervoor en zei dat ze best zouden kunnen wrijven tegen de schokdempers...

Velgmaten waren

ET-45
8.5 J
19 inch
5x112
 

s-line

Forumguru
Het komt omdat hij waarschijnlijk met de wielen van de grond hing, dat geeft altijd een verkeerd beeld. Het klopt dat ze dan verder naar buiten lijken te komen. Maar ik vind het wel een amateur als hij dat niet weet..en als ze zover naar buiten komen volgens jullie, hoe kunnen ze dan in vredesnaam tegen de schokbrekers komen. Dan moeten zel wel 10j zijn voor dat gebeurd.
Dit zijn exact de zelfde maten en past perfect!
 

Bijlagen

  • 75F668EC-DDBA-45CB-96C2-D3DB2A0FE9FA.jpeg
    75F668EC-DDBA-45CB-96C2-D3DB2A0FE9FA.jpeg
    622,4 KB · Weergaven: 54

JeSko

Forumguru
@s-line

Ja hij hing van de grond... Opgekrikt langs één zijde.. werkelijk ongelooflijk ik heb dus perfecte velgen voor niks verkocht :banghead: dat vond ik ook raar maar goed, ik ben de leek en hij normaal de expert, echt kak dit. De velgen die er nu op liggen zijn 8J, die 0.5 gaat dacht ik zoveel verschil niet maken.. godverdomme, velgen zijn natuurlijk foetsie, die jongen kocht ze voor zijn A5 en vond het raar dat ze niet op m'n Sup paste.
 

Kanerr

Forumguru
Jeetje wat heb je snel gehandeld allemaal! Jammer wel want het was wel echt ongelofelijk om te lezen dat de velgen niet passen... Door de geometrie zal de velgen uitstelen in opgekrikte stand. Maar echt waar wat een amateur je bandenboer. Zou echt niet daarheen gaan...

Wat wel ironisch is, is dat het op de A5 geen porum gaat worden omdat het tever naar binnen zal staan door de et waarde, Audi's hebben over het algemeen een veel lagere ET waarde nodig (mijn vrienden met A5's rijden met ET19/25/28 rond)

Jammer dat je zo snel hebt gehandeld, maargoed is niet meer terugkeerbaar. Nu weer verder zoeken naar een set.

Maar nogmaals blijf bij de les :) ET waarde tussen 50 en 35 met een breedte van tussen de 7 en 8,5J zal doorgaans passen! Vooral met de juiste bandenmaat!


Een, naar ik aanneem, excuus voor de bandenboer: het was alleen een velg die gepast werd, daar laat je 'm niet op zakken.

Maar hij had wel beter moeten weten.

Klopt, maar wat er doorgaans gedaan wordt om een velg zijn pasvorm te controleren is een blok hout onder de velg en dan rustig aan laten zakken :)
 

JeSko

Forumguru
Om het helemaal compleet te maken, net onderweg op de Antwerpsesteenweg, melding Bandenspanning, ik wist meteen voldoende, auto gelijk aan de kant, wiel rechtsvoor, wiel dat er af geweest is dus, amper druk op! Dit was de druppel! :mad: 20201022_091248_copy_1512x2016.jpg
 

brepus13

Forumguru
Maar een wiel van je auto halen heeft toch niks met je bandenspanning te maken? Heeft de bandenboer je band van de velg gehad?

je kan ook gewoon net pech hebben. Te lang je spanning niet gecheckt? Net lek gereden?
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Ja ik had het zoekertje 3 uur online staan en het was al de deur uit, maar liefst 15 mensen hebben mij om de velgen gecontacteerd, enkel al via 2dehands, de jongen gisteren bood zelfs meer dan mijn vraagprijs. Dus nu heb ik niet alleen geen velgen meer, wellicht heb ik er ook nog hele mooie kwijtgespeeld, aangezien iedereen ze wel wilde hebben.

Neen nu blijf ik er weg, dit was de druppel en dan nog eens amper druk in de band zetten bij het terug opblazen ( hij had de band al afgelaten vooraleer hij de velg "test" fitte.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Klopt hij heeft inderdaad de band afgelaten en deels van de velg gehaald, pas daarna zette hij de losse velg op de auto, en kwam hij ermee aanzetten dat het niet ging werken. Ik check elke maand mijn spanning, de 1ste van de maand, heb onlangs de banden nog hard gezet.
 

brepus13

Forumguru
@brepus13

Klopt hij heeft inderdaad de band afgelaten en deels van de velg gehaald, pas daarna zette hij de losse velg op de auto, en kwam hij ermee aanzetten dat het niet ging werken. Ik check elke maand mijn spanning, de 1ste van de maand, heb onlangs de banden nog hard gezet.


Check, dan snappen we het :-)
 

EdK

Forumguru
Simpele controle is dan om wat speeksel op het ventiel te doen (natte vinger) en zien of er zich bellen vormen..
Echttttt niet, heb daarvoor net dat gore vieze doppie van het ventiel gedraaid, en daarna met je vinger in je mond ???
Toevallig vandaag decaddy weer rondom op 3,5 gezet en tsja voordeel van de bedrijfswagen, men nemen de spuitbus lekspray voor gas....
Maar gewoon dicht ondaks alle limburgse Thorn modder van de dag ervoor
 

EdK

Forumguru
Tsja fouten maken is menselijk ook voor een bandenboer....
Andere bestellen weer verkeerde lampen of sluiten verkeerde draden aan....:pieker::pardon:

Maar goed je hebt er een goede winst op gedraaid, was extra zuur geweest als je er flink op toegelegd had...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan