Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@s-line

Toevallig ben ik zowat opgegroeid in het bos aan het water van onze toenmalige privé vijver, en ik heb daar aardig wat hout gehakt om de kampvuurtjes aan te steken ja, zou zelfs durven zeggen dat ik er een primus in ben ;)
 

VAG-man

Forumguru
Ziet er strak uit, maar dat was vooraf niet?
Mijn S2 van 2010 heeft ook nog helder glas.

Als je gaat renoveren verdwijnt het beschermlaagje die de uv-zonnestralen weerhoudt.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Bwah de koplampen waren toch al wat doffer dan zou moeten, dat van dat laagje wist ik niet maar dat maakt voor mij ook niet echt uit, aangezien ik na de keuring toch weer een folie laat plaatsen. :)
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Blank dat kan echt niet langer hoor :nailbiting:

;)

Met blanke lak bekom ik dan niet het donkere effect wel? Bedoeling van die folie is niet per definitie om te beschermen, al is het mooi meegenomen, maar om de koplampen donkerder te maken. Staat stukkie beter dan de heldere blokken, folie moest er echter af voor de keuring.
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Zo rijd ik al een tijd rond hoor, was één van de eerste modificaties die ik heb laten doen, zowel achteraan als vooraan een lichte smoke tint. Nergens last van gehad, zowel achteraan (led achterlichten) als vooraan met de Xenon een bak licht, merkte alleen op dat mijn Xenon wat "geler" oogde.

Boven is met folie, onder zonder folie.

1600056036243.jpg
 

eriktv

Forumguru
Toen ik nog geen huis en tuin had, had ik een hoop tijd over om te detailen en ik heb in die tijd van een stuk of acht auto’s de doffe koplampen weer helder gemaakt, erg leuk werk. Heb me er toen flink in verdiept en inderdaad, dat van het verwijderen van de beschermlaag klopt.

Als alternatief voor blanke lak gebruikte ik Gyeon Trim. Even een kunst om het mooi aan te brengen, maar van de behandelde auto’s die ik nog zie zijn de koplampen na drie jaar nog mooi helder. En de eigenaren zijn geen poetsers - integendeel. Zo’n klein flesje voor €40 lijkt heel duur, maar het werkt (als je het goed doet) heel zuinig en frist ook al het andere plastic aan de buitenkant van je auto enorm op en blijft er erg lang opzitten. Misschien goed om dat er alsnog op te smeren @JeSko, zeker als je elk jaar folie gaat plakken en verwijderen. Belangrijkste tip: goed ontvetten vooraf.

Twee voorbeeldjes:
7A3A5AF0-F01E-47C6-B0BC-DB361D06BCE3.jpeg B81FC639-29DA-4A40-BF74-AB84FE1DB84E.jpeg

Dan zie je ook meteen waarom dit zoveel voldoening geeft, het frist een auto enorm op :cool:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zei niet dat het een probleem is, gaf alleen aan dat (getinte) folie een deel van het licht tegenhoudt. Kan natuurkundig niet anders...
Daarom voor mij een no-go. :pardon:
 

JeSko

Forumguru
@eriktv

Mooie resultaten! Nu zit er zo'n laagje over dat bij de turtle wax kit zat, dit om te beschermen, weet alleen niet of dit iets goed is of niet. Die Gyon klinkt goed, en ik ben best bereid wat te betalen voor iets dat werkt.

Goeie @Desperado ;)

Begrijp het wel @Canon-Eye , ik twijfel nu toch wel om er opnieuw folie op te laten doen. Is elk jaar weggegooid geld, het is erg mooi vind ikzelf, maar ik merkte deze morgend toch dat ik meer verspreid licht lijk te hebben, en dan vooral wit licht.
 

Henrik

Forumguru
Niet dat je om mijn mening vroeg ofzo @JeSko , maar ik vind de koplampen zonder folie echt veeeeeeeeel mooier. Je ziet het ontwerp van de lichtunits dan tenminste. Tel daarbij jouw recente roaringly met het lichtbeeld op, plús de jaarlijkse kosten voor verwijderen en opnieuw aanbrengen, en ik zou het wel weten. Lekker zo laten (zoals het bedoeld is ;))
Achter is een ander verhaal, clears vind ik ze met folie wel mooi.
 

JeSko

Forumguru
Ieders mening is welkom @Henrik :D , ja misschien wel, als je alles optelt... Je bedoelt een clear coat die de lampen beschermd, maar niet donkerder maakt? Want dat is wel Interessant inderdaad. Ja achter laat ik ze getint want dat is veel knapper en het licht word er eigenlijk niet door belemmerd.
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Bovenste foto is standaard, twee onderste met folie, zit gewoon geen verschil op. De Rode led strips lijken mij zelfs feller te contrasteren ten opzichte van het glas dan voorheen.

Zonder folie
20191024_215350_copy_1512x2016.jpg
Met folie

aviary-image-1598846442381_copy_2016x1512.jpeg
20200620_045440_copy_3024x2268.jpg
 

Kanerr

Forumguru
Waar @Canon-Eye op doelt is dat het volgens de natuurwetten niet mogelijk is dat het licht even sterk is wanneer je er een laag op plaatst ;)

Praktisch gezien kan het kloppen dat je geen verschil ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan