Die R variant had ik ook al zien staan
@leon-cupra , hele interessante wagen en qua looks net zoals de Vrs dik oké, niet te brutaal, maar een stijlvolle familie wagen met pit, zo heb ik ze graag. Maar idd zoals al gezegd, best even doordoen met de Octavia, al staat hij lang niet meer zo netjes als ik wil, ik wil op middellange termijn terug investeren in vastgoed en dan is het beter om even geen paar duizenden euro's op te leggen voor wat anders. De RS rijd ook zo fijn, ondanks alle slechte dingen die ik er al met meegemaakt heb, blijft het een praktische snelle wagen die mij altijd overal brengt. Het is erg hard van de hak op de tak hier dat weet ik, maar ik ben een mens die heel vaak vanuit eerste vaak felle emotie spreekt, en dan gaan je woorden al eens sneller dan je gezond verstand. Voorlopig blijft de auto dus nog en ik zal dan nadien wel zien wat we ermee doen, als ik weet hoeveel van mijn centen opgelegd moeten worden voor dat ene "droom"huis, met deftige garage en een minimum aan reno kosten.
Gisteren overigens al geluk gehad, of ik kon noodgedwongen op zoek naar wat anders, bij het invoegen op de autosnelweg regende het fel en ik moest eventjes halfgas optrekken om een rij vrachtwagens voor te zijn, België is ook een uniek land dat achterlijk korte op en afritten kan maken, dus laten ze je met weinig keus soms. Ik kwam met men rechtervoorwiel in een diep spoor met water terecht net tijdens het optrekken en ik voel de auto richting vangrails sleuren, dat spoor met water zag je ook niet staan dankzij de felle regenval, gelukkig ken ik de auto intussen erg goed en wist ik hem te corrigeren, maar dat ging wel gepaard met hevig slaan van de voortrein van links naar rechts, niet zo handig met enerzijds links een vrachtwagen en rechts een vangrail

de esp ging als een malle en probeerde ook mee in te grijpen, dat icm kalm blijven en het gas even managen heeft me gered van misschien wel een heel pijnlijk ongeval

enfin goed, zoiets kan altijd gebeuren en ik wijt het echt aan een situatie die onnodig gecreëerd is door het niet voorzien van een fatsoenlijke oprit qua lengte, in NL bv zie je zo'n korte op en afritten niet, althans ik heb ze daar nog niet gezien.